سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

نخستین گروه از زائران حج تمتع 1403 امروز در مسجد شجره مُحرم می‌شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا گفت: یکی از شگردهای قاچاقچیان انتقال مواد مخدر توسط افراد ناآگاه است، بنابراین حجاج به هیچ عنوان بار یا وسیله ای را به صورت امانت برای انتقال و تحویل به افراد ثالث در خارج از مرز ایران از کسی قبول نکنند.

رئیس سازمان اورژانس استان تهران با اشاره به رشد 7 برابری آمار غرق‌شدگی در تهران در دو ماه نخست 1403 نسبت به سال گذشته، گفت: 13 نفر از هموطنان در دوماه نخست امسال بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده‌اند.

معاون درمان وزارت بهداشت در بخشنامه‌ای به دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی ضمن تاکید بر ضرورت مقابله با تخلفات سزارین‌های تقویمی، اعلام کرد: ثبت تمام موالید در 24 ساعت تاریخ سوم خرداد 1403 در همه بیمارستان‌ها الزامی است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پیامی به مناسبت روز جهانی فشار خون بالا نوشت: بیماری فشارخون بالا یک «قاتل خاموش» است و عامل 40 درصد مرگ در بیماران دیابتی و عامل 53 درصد مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و سکته‌های مغزی است.

پسر جوانی که در خیابان تهرانسر، مرد جوانی را در مقابل چشمان دخترش به قتل رسانده بود با هوشیاری کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قبل از اینکه از کشور خارج شود، دستگیر شد.

یک حقوقدان با اشاره به سخنان مدیرعامل ایران خودرو که «اگر پژو پارس تا امروز آدم کشته، بگذارید 6 ماه دیگه هم بکشد!» گفت: ورود "دادستان کل کشور" در مقام مدعی‌العموم به صدای افشاء شده مدیرعامل ایران خودرو الزامی است.

در اجرای قرارداد 1402 1403 بیمه درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر با شرکت بیمه دانا، تاکنون بیش از 190 هزار پرونده رسیدگی و بیش 79 میلیارد تومان خسارت به بیمه شدگان صندوق هنر پرداخت شده است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه طی نامه‌ای به وزیر امور خارجه، خواستار تسریع و پیگیری ویژه استرداد کلاهبردار متواری از امارات به ایران شد.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا، چرایی اینکه پلیس لباس‌های نامتعارف عرضه شده در مغازه‌ها را جمع آوری نمی‌کند، توضیح داد.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان از ارائه پیشنهاد راه‌اندازی هیئت مرکزی گزینش در بنیاد ملی نخبگان به رئیس‌جمهور در راستای تسریع فرایند جذب و بکارگیری نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور خبر داد.

مفهوم کار در دنیای امروز دچار دگرگونی‌های اساسی شده است و فریلنسینگ به عنوان پدیده‌ای نوظهور، فرصتی بی‌نظیر برای رهایی از قید و بند این شغل‌ها و ورود به دنیای آزاد و پویای کارآفرینی و استقلال فردی به ارمغان آورده است.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این که تخصیص ارز ترجیحی به صنعت تجهیزات پزشکی با سیاست افزایش صادرات این محصولات در تضاد است؛ ابراز امیدواری کرد که در سال جاری وابستگی این صنعت به ارز ترجیحی کاملاً قطع شود.

دانش‌آموزانی که موفق به دریافت کارت شرکت در امتحانات نهایی نشدند از طریق مدارس و ادارات از آدرس حوزه امتحان مطلع شوند.

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که یک سوم جمعیت چین به دنبال تشدید فرونشست در این کشور به اعماق زمین فروخواهند رفت.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از 2 هزار ثوب البسه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از 13 میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.