سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در دیدار با سفیر نروژ، از رویکرد دوگانه حقوق بشری کشورهای غربی و آمریکا انتقاد کرد.

دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای اعضای یک خانواده خبر داد که با وعده پیش‌فروش خودرو و پرداخت سود، 797 میلیارد و 920 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بودند.

مرد جوانی که 20 سال قبل همسر خود را به قتل رسانده و مخفیانه به سوئد فرار کرده بود، پس از 20 سال به ایران بازگشت و در فرودگاه توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی دستگیر شد.

در راستای بزرگداشت هفته میراث فرهنگی و روز ملی حکیم ابوالقاسم فردوسی، کاخ اختصاصی نیاوران به برگزاری دو نمایشگاه اقدام کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در واکنش به سوءبرداشت صورت گرفته در جلسه قبلی شورای شهر تهران و صحبت‌های رئیس شورای واکنش نشان داد و گفت: بنده شاگرد آقای چمران هستم.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه جهت حمایت از فرزندپروری خانواده‌های ایرانی توزیع بسته‌های حمایتی در همه استان‌های کشور آغاز شده است، گفت: امسال 3000 بسته به خانواده‌های واجد شرایط اهدا می‌شود.

مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: آغاز پذیرش اسکان موقت تابستان فرهنگیان از هفته پایانی خردادماه 1403 است.

دبیر اجرایی اجتماع امام رضایی‌ها گفت: باشکوه‌ترین جشن تولد تاریخ در تهران با حضور چشمگیر مردم تهران روز جمعه 28 اردیبهشت ماه برگزار شد.

شهردار منطقه 12 با بیان اینکه در راستای محدود کردن و انضباط‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها در محدوده بازار، برنامه هوشمندسازی گیت‌ها ورودی را در دستور کار داریم، گفت: عملیاتی شدن این موضوع نیاز به بسترسازی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دارد.

معاون قوه قضائیه، گفت: در قانون جدید شوراهای حل اختلاف 10 هزار نفر با اولویت اعضای شوراهای حل اختلاف به استخدام قوه قضائیه در خواهند آمد.

سفیر کشورمان در عربستان ابراز امیدواری کرد که بعد از پایان عملیات حج 1403، شاهد استمرار حضور عمره‌گزاران ایرانی در عربستان باشیم.

رئیس هیئت مدیره کارگزار فن‌بازار منطقه‌ای استان فارس گفت: با تلاش‌های انجام شده، بیش از 200 شرکت از طریق فن بازار شیراز به فرآیند دانش‌بنیان شدن ورود پیدا کردند و از این تعداد، حدود 100 شرکت موفق به اخذ این گواهی‌نامه ارزشمند شدند.

در حالی که امسال برای نخستین بار امتحانات نهایی در سه پایه دوره متوسطه دوم برگزار خواهد شد اما در گام‌های ابتدایی آن، چالش‌ها و مشکلات موجب سردرگمی و استرس بسیاری برای والدین شد.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با اشاره به اجرای طرح "نذر خدمت" در 227 شهر و روستای دچار تنش آبی و در دو سطح ملی و استانی در طول سال گذشته، ارزش خدمات داوطلبانه ارائه شده به 296 هزار نفر بهره ور این برنامه را حدود 920 میلیارد ریال اعلام کرد.

رئیس دیوان عالی کشور با تأکید بر لزوم توجه به پرونده‌های مرتبط با اقتصاد کشور در جهت تحقق شعار سال گفت: ارجاع پرونده‌هایی که مرتبط با مسائل تولیدی و اقتصادی است در اولویت قرار گیرند.

نیکوکاران گروه جهادی کوثر واقع در میدان حر در تهران، با پرداخت 40 میلیون تومان، زمینه آزادی یک نفر زن زندانی نیازمند جرایم غیرعمد را فراهم کردند.