چهارشنبه 2 خرداد 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه "توطئه‌ها" را در نطفه خفه می‌کنیم، گفت: نیروهای این ستاد آماده‌تر از هر زمان برای صیانت از کیان ایران اسلامی از مجاهدت و بذل جان دریغ نخواهند کرد.

یک جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید: هر چقدر که پیشرفت وجود داشته باشد و در حوزه‌های مختلف موفق باشیم اما تا زمانی که تورم باشد، مردم نمی‌توانند لذت و شیرینی پیشرفت‌ها را درک کنند.

شانس خانه‌دار شدن زوج‌های جوان در شهری مانند تهران 105 سال است اما براساس "فرهنگ نااقتصاد" این فاصله به کمتر از 10 سال تبدیل می‌شود! "نااقتصاد" همان فرهنگ همیاری، همکاری و دستگیری است که در نهاد خانواده ایرانی وجود دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی پیامی، عید باستانی نوروز را به همتایان خود در کشورهای حوزه تمدنی نوروز تبریک گفت.

رئیس مجلس در پیام نوروزی خود تاکید کرد: دغدغه اصلی ما در مجلس آن مشکلی است که ربط وثیق‌تر و عاجل‌تری به معیشت مردم دارد، لذا به‌طور ویژه در چنین مسائلی، به دولت کمک خواهیم کرد و مجوزهای لازم را برای آن صادر خواهیم کرد.

رئیس جمهور در پیام نوروزی خود تاکید کرد: به مردم عزیزمان اطمینان می‌دهم، در سال جدید تلاش دولت برای تحقق وعده‌ها، از جمله «بهبود معیشت مردم»، «فساد ستیزی»، «مهار تورم» «تقویت تولید» و «افزایش اشتغال»، به صورت شبانه‌روزی و بی‌وقفه خواهد بود.

رئیس جمهور در پیامی فرارسیدن نوروز و آغاز سال 1402 هجری شمسی را به سران کشورهای حوزه تمدن نوروز تبریک گفت.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: در بخش اقتصاد کارهای خوب و سازندگی‌هایی انجام گرفته که باید به زندگی و معیشت مردم مرتبط شوند.

رهبرمعظم انقلاب، سال1402را به نام سال «مهار تورم، رشد تولید» نامگذاری کردند.

رئیس جمهور در پی اشکالات ایجاد شده در پرداخت حقوق معلمان، به معاون اول دستور داد در اسرع وقت جلسه‌ای با حضور مسئولان مربوطه برای حل مشکل تشکیل و نتیجه گزارش شود.

فاز دوم پالایشگاه آبادان به‌عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های پالایشی منطقه غرب آسیا امروز همزمان با روز «ملی شدن صنعت نفت» با حضور رئیس‌جمهور در آبادان به بهربرداری رسید.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بررسی تشکل‌های کارگری و حقوق کارگران در برنامه هفتم توسعه پرداخته است.

رئیس جمهور در پیامی درگذشت یار دیرین امام و رهبری، حاج علی‌اکبر بادامچیان را به بیت مکرم ایشان، به ویژه اسدالله بادامچیان و سایر همرزمانش تسلیت گفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور، قانون بودجه 1402 را برای اجرا ابلاغ کرد.

سخنگوی شورای نگهبان از تایید لایحه بودجه سال 1402 کل کشور خبر داد.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در مطلبی نوشت: سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در نامه‌ای به آیت الله رئیسی ضمن استقبال از توافق دو کشور برادر، از ایشان برای سفر رسمی به ریاض دعوت کردند و خواستار تقویت همکاری‌های اقتصادی و منطقه‌ای شد.