چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

جزئیات مصوبات نمایندگان در جلسه نوبت عصر امروز قوه مقننه در بخش هزینه‌ای بودجه سال 1402 را در این گزارش می‌خوانیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از بررسی ضوابط کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان در این شورا خبر داد.

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده تهران درباره شفاف نبودن درآمدهای دولت در سال آینده با توجه به تغییر نرخ ارز گفت: اگر برای دولت درآمدی بیش از درآمد این قانون بود، دولت مکلف است در هر مقطعی اصلاحیه بودجه ارائه کند وگرنه متمم بودجه ارائه دهد.

وزیر کشور گفت: تاکنون کسی درباره مسمومیت‌ها دستگیر نشده است و هیچ دانش آموزی هم در این رابطه فلج نشده است و این ادعا کذب است.

عضو هیئت رئیسه مجلس تذکر 27 نماینده به وزرای اطلاعات، دفاع و کشور درباره ضرورت تسریع در توسعه عوامل حفاظت پیرامونی و استقرار سامانه های پدافندی و الکترونیکی پیشرفته در مراکز حساس را قرائت کرد.

روابط عمومی دانشگاه تهران درباره برگزاری حضوری کلاس‌های آموزشی نیمسال دوم سال تحصیلی 1402 - 1401 اطلاعیه ای صادر کرد.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش گفت: بخش بزرگی از جنجال‌های اخیر در خصوص توان پهپادی ایران، هر چند دروغ پردازی و از سر یاس، انفعال و فرافکنی است، در عین حال اذعان صریح به قدرت پهپادی کشور است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای برگزاری مناسب مراسم نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران، گفت: تقسیم‌بندی خوبی میان دستگاه‌ها برای ارائه خدمات مناسب به زائران انجام شده است.

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: محور تهاجم ترکیبی دشمن، جنگ شناختی و هدف قرار گرفتن اجتماع و کم کردن سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس جمهور وزیر کشور را مامور رسیدگی و ریشه‌یابی هر چه سریع‌تر به موضوع مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در برخی مدارس و اطلاع‌رسانی مستند و مستمر در این زمینه برای رفع نگرانی خانواده‌ها کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به تصویب معافیت فعالیت مطبوعاتی و رسانه‌ای دارای مجوز از پرداخت مالیات، تاکید کرد: این مصوبه کمک حداقلی مجلس برای اهالی فرهنگ در کشور بود.

رئیس سازمان امور دانشجویان از طراحی سامانه یکپارچه جذب دانشجویان بین‌الملل در تمام ابعاد خبر داد که در آینده‌ای نزدیک بهره‌برداری خواهد شد.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: جهاد علمی باید در راستای رفع مشکلات جامعه اسلامی و همراه با کوشش باشد. جهاد علمی مسئولیت بزرگی است و یک میدان وسیع و افق بلند پیش روی ما قرار دارد و خداوند مسیر را هم باز کرده است.

رئیس دانشگاه تهران از آغاز پذیرش دانشجو در شعبه گرجستان این دانشگاه در سال آینده خبر داد.

نمایندگان در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا به برخی از دستگاه‌های اجرایی برای فروش نفت خام و میعانات گازی مجوز دادند.

سخنگوی دولت گفت: دولت موافقت کرد تا منابعی برای تجهیز و تقویت ناوگان بالگردی سازمان هلال احمر در اختیار این سازمان قرار گیرد.