چهارشنبه 2 خرداد 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

در جلسه‌ای به ریاست مخبر مطرح شد که 760 پروژه در طرح آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی تعریف شده که 86 پروژه از این تعداد مربوط به طرح‌های اضطراری می‌شود که اعتبار مورد نیاز آن حدود 20 هزار میلیارد تومان است و در اختیار وزارت نیرو قرار می‌گیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: پیش بینی ما این است که رزمایش مرکب امنیت دریایی 2024 با عِده و عُده بیشتر و با تنوع تجهیزات بیشتری و در سطح بالاتری برگزار خواهد شد.

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 با رژه دریایی یگان‌های شناور سطحی شرکت کننده در رزمایش از مقابل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «جماران» پایان یافت.

یگان‌های شناوری و پروازی ایران، چین و روسیه در ادامه برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023، عملیات اطفاء حریق را در شمال اقیانوس هند تمرین کردند.

رئیس دانشگاه تهران گفت: اعتبار خیلی خوبی برای اردوهای دانشجویی که جنبش و تحرک اساسی در دانشجو ایجاد خواهد کرد، تخصیص داده خواهد شد.

در ادامه برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023، یگان‌های شناور و پروازی و تیم‌های عملیات ویژه ایران، چین و روسیه عملیات آزادسازی کشتی ربوده شده را تمرین کردند.

رئیس جمهور گفت: افتتاح امروز که بهره‌برداری از 5 ایستگاه و 11 کیلومتر است، مایه سهولت مردم در رفت و آمد خواهد شد و گفته شد "خطوط 8 و 9 و 10 مترو نیز در دستورکار است". این نوع گزارش که اقدامات انجام‌شده و برنامه‌ها بیان شود، امیدبخش است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس از مصوبات مجلس برای افزایش تولید و مدیریت مصرف بنزین خبر داد.

عملیات تیراندازی ناوهای ایران، چین و روسیه به سمت اهداف دریایی در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 انجام شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، تامین امنیت دریایی را پایه اصلی رزمایش مرکب دریایی 2023 دانست و گفت: افزایش هماهنگی، نجات کشتی‌های تجاری تحت تهاجم و مقابله با تحرکات تروریستی مهم‌ترین محور‌های روز نخست رزمایش بود.

رئیس جمهور نظارت بر بازار کالاهای مصرفی مردم را وظیفه اساسی اتحادیه‌های صنفی دانست و از استانداران سراسر کشور خواست مراقب اجرای صحیح وظایف اتحادیه‌ها باشند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه سال 1401 سال حضور خیره کننده ملت ایران در صحنه‌های سرنوشت ساز بود، تصریح کرد: باید در برابر این ملت بزرگ، باوفا و اهل ولایت سر تعظیم فرود بیاوریم که برغم همه دشوارها اینچنین درخشیدند.

شمس‌الدین حسینی گفت: کمیسیون تلفیق برای تسهیل اجرای قانون جهش تولید مسکن در سال 1402، به وزارت راه و شهرسازی این امکان را داد که بتواند براس ساخت مسکن با بانک‌ها پروژه‌های مشترک تعریف کند.

ناوهای ایرانی، روسی و چینی در جریان رزمایش مرکب کمربند امنیتی که در شمال اقیانوس هند در حال برگزاری است، آرایش آفندی گرفتند.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: تلاش داریم تا پایان سال نظر نهایی شورا را نسبت به بودجه 1402 اعلام کنیم.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 از اجرای عملیات تیراندازی شبانه به اهداف هوایی در این رزمایش خبر داد.