چهارشنبه 2 خرداد 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

معاون اول رئیس جمهور طی پیامی درگذشت علی‌اکبربادامچیان را تسلیت گفت.

سخنگوی دولت گفت: ساعت کار ادارات 7، بانک‌ها در سراسر کشور از 7:30 و ادارات ستادی در شهر تهران به‌صرت شناور از 7 تا 9 شروع خواهد شد.

عضو هیئت پارلمانی اعزامی ایران به بحرین گفت: در دیداری که با رئیس مجلس بحرین داشتیم، وی گفت که در راستای پیگیری از سرگیری روابط دیپلماتیک ایران و بحرین، به زودی سفارت‌خانه‌های دو کشور فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

رئیس جمهور دستگاه‌های دولتی را موظف کرد در ایام تعطیلات در حوزه‌های مختلف، تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم را برای خدمت‌رسانی بهتر به ملت ایران در نظر بگیرند.

عضو هیئت رئیسه مجلس در تذکراتی به وزیر دادگستری و رئیس جمهور خواستار تعیین تکلیف پذیرفته‌شدگان آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه و تسریع در اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه پرداخت سهام به حدود 3 میلیون و 600 هزار جامانده تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در مراحل پایانی است، گفت: 12 تا 15 میلیون جامانده دیگر داریم که بازنشستگان، کارگران فصلی و ساختمانی در اولویت آن قرار دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت نیز موافق این طرح است، گفت: با توجه به موافقت دولت با این طرح، امیدواریم که پس از تصویب و ابلاغ طرح مالیات بر عایدی سرمایه، به درستی اجرا و اهداف قانون گذار محقق شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان به دعوت فرماندهان ناوگروه روسی و چینی از یگان‌های شرکت کننده 2 کشور در رزمایش مرکب کمربند دریایی 2023 ایران، روسیه و چین بازدید کرد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس ایران خطاب به سران مجالس جهان خصوصا کشورهای غربی گفت: به جای دخالت در امور داخلی ایران برای نقض حقوق بشر و حقوق زنان و حمایت از تروریسم در کشورهای خود پاسخگو باشید.

علی‌اکبر بادامچیان از مبارزان نهضت اسلامی شب گذشته دار فانی را وداع گفت.

سخنگوی دولت گفت: پیش‌بینی دولت برای افزایش حقوق ها به‌صورت متوسط 20 درصد بود و ما پیش‌بینی افزایش پلکانی داشتیم یعنی کسی که حقوق کمتری می‌گیرد، افزایش بیشتری داشته باشد و بالعکس ولی متأسفانه سال گذشته و امسال تاکنون در مجلس مورد موافقت قرار نگرفت.

در جلسه شورای عالی حج اعطای وام 6 میلیون تومانی به زائران عتبات عالیات با همکاری وزارت اقتصاد و بانک مرکزی تصویب شد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: روش جدیدی برای ثبت‌نام خودرو که در آن زمان تحویل خودرو به متقاضی قرعه‌کشی می‌شود بهتر از روش قبلی و عرضه خودرو در بورس است.

مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: در اغتشاشات اخیر نظام سلطه از سر عجز و استیصال، دست استمداد و یاری خود را به سوی بدنام‌ترین گروه تروریستی جهان یعنی منافقین و سلطنت‌طلب‌ها و تجزیه طلبان دراز کرد.

سخنگوی شورای نگهبان در گزارشی، ابهامات و ایرادات این شورا به طرح ساماندهی کارکنان دولت را تشریح کرد.

در جلسه‌ای به ریاست مخبر مطرح شد که 760 پروژه در طرح آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی تعریف شده که 86 پروژه از این تعداد مربوط به طرح‌های اضطراری می‌شود که اعتبار مورد نیاز آن حدود 20 هزار میلیارد تومان است و در اختیار وزارت نیرو قرار می‌گیرد.