چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

رئیس جمهور با اشاره به افزایش قیمت ارز حتی در روزهای تعطیل گفت: معلوم می‌شود که جهش‌های ناگهانی قیمت ارتباطی به مولفه‌های بازار و تجارت ندارد و صرفا نتیجه انتظار تورمی و تلاش برای ایجاد تلاطم و التهاب در عرصه اقتصاد است که از خارج کشور ایجاد می‌شود.

نمایندگان در جلسه نوبت عصر امروز مصوب کردن که شهرک‌های صنعتی بخشی از فضای شهرک خود را در اختیار تولیدکنندگان صنایع دستی قرار دهند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند سفرهایی ارزان، سهل و ایمن برای مردم مهیا شود به نحوی که شاهد رضایت‌مندی جامعه باشیم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد که جلسه تعیین حقوق و دستمزد کارگران شورای عالی کار 20 اسفند برگزار خواهد شد.

شهریار حیدری با اشاره به آخرین خبرها از مذاکرات احیای برجام گفت: اخیراً در گفت‌وگویی با یکی از مقامات مطلع وزارت خارجه، ایشان ضمن تایید پیام‌های واسطه‌ای از سوی آمریکایی‌ها تاکید داشت که این کشور درحال پیاده‌سازی حربه چماق و هویج در قبال ایران است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: مسکن بخش عمده‌ای از درآمد خانوار را درگیر می‌کند که در همین راستا برنامه‌های ساخت مسکن با کمک و همکاری مردم در دولت سیزدهم به‌صورت گسترده دیده شده و برنامه‌های درمانی دولت نیز در سال آینده اعلام و اجرایی خواهد شد.

26 مرکز رشد دانشگاه آزاد از سوی وزارت علوم مجوز تاسیس گرفتند.

اختتامیه هفدهمین جشنواره پاسداران اهل قلم صبح امروز برگزار و از اثر «جنگ شناختی» که توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شده تقدیر شد.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) گفت: ما هشدار می‌دهیم به آمریکایی‌ها، هرگونه حمایت از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ایران، به خطر انداختن جان سربازان آمریکایی در منطقه است.

رمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) از نمایش تونل‌های زیرزمینی پدافند هوایی در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 1401 خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی ادعای تغییر مخبر را تکذیب کرد.

نمایندگان در ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1402، به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی دولتی اجازه دادند تا از محل توثیق اموال خود از بانک ها تسهیلات دریافت کنند.

رئیس مجلس گفت: در جلسه غیرعلنی اینگونه مطرح شد که کارگروهی برای همفکری تشکیل شود و بنده گفتم که اگر دولت همفکری می‌خواهد، ما کمک می‌کنیم اما اقدامات نظارتی را از 40 روز پیش انجام دادیم.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: پس از وقوع جنگ روسیه و اوکراین، اروپا راه‌های ترانزیت را به روی روسیه بست و اکنون روسیه آماده است تا بخش عظیمی از این ترانزیت را از طریق ایران و خلیج فارس انجام دهند.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: مردم از ما سوال می کنند که نتیجه نشست غیرعلنی مجلس درخصوص بازار ارز چه بوده است، تقاضا دارم کارگروهی از نمایندگان مسائل را بررسی کند.

فرمانده کل سپاه در دیدار وزیر دفاع عراق گفت: سپاه آمادگی دارد علاوه بر کمک‌های مستشاری در سایر زمینه‌ها از جمله در حوزه آموزش در سطوح پایین تا سطوح بالای نیرو‌های مسلح عراق نقش موثر ایفا کند.