دوشنبه 9 مهر 1403

توجه دولت به افزایش زیرساختها و سرانه ورزشی در اصفهان انجامید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توجه دولت به افزایش زیرساختها و سرانه ورزشی در اصفهان انجامید

اصفهان - ایرنا - توسعه زیرساختها و رشد سرانه ورزشی و افزایش مشارکت اجتماعی جوانان رهاورد دولت تدبیر و امید در اصفهان بوده است که مدیرکل ورزش و جوانان این استان در بازدید از ایرنا مطرح کرد.

سیدمحمد طباطبایی روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا اصفهان با اشاره به فعالیت‌های دولت در هفت سال گذشته گفت: 110 پروژه نیمه تمام ورزشی در استان اصفهان وجود دارد که تکمیل آن ها در دستور کار است.

وی با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه ها علاوه بر جذب بودجه دولتی، به مشارکت خیرین و بخش خصوصی نیاز دارد، افزود: با موافقت سازمان برنامه‌ریزی تعدادی از این پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ورزشی خاطرنشان‌کرد: سرانه ورزشی این استان در زمان حاضر 41 صدم مترمربع است که تا استاندارد واقعی فاصله زیادی دارد اما این میزان در مدت هفت سال دولت تدبیر و امید افزایش یافته است.

وی به نگاه آمایش سرزمینی در اجرای پروژه و توسعه ورزش در مناطق مختلف استان اشاره کرد و اظهارداشت: با چنین نگاهی کیفیت بخشی به فعالیت های ورزشی و افزایش میزان ورزشکار سازمان یافته صورت گرفته است.

به گفته وی تا پایان سال 98 بیش از 294 هزار ورزشکار سازمان یافته در استان شناسایی شده و دارای کارت بیمه ورزشی بودند که این آمار به دلیل شیوع بیماری کرونا اندکی کاهش یافته است.

طباطبایی به مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: هزار و 600 باشگاه ورزشی در استان تاسیس شده که 70 درصد از آن در این دولت مجوز گرفته‌اند.

وی احداث 450 خانه ورزش روستایی، افزایش 30 درصدی سالانه بودجه های عمرانی، احداث هفت خانه جوان، افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد جوانان را از دیگر اتفاقات هفت ساله تدبیر و امید در اصفهان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تا سال 93 تنها هشت سازمان مردم نهاد جوانان در این استان تاسیس شده بود، یادآورشد: این آمار اکنون به 230 باب رسیده که موجب افزایش مشارکت اجتماعی بیش از هزار جوان شده است.

سیدمحمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان به همراه با عباس مرادیان معاون فرهنگی و جوانان این اداره کل در آستانه هفته دولت و به مناسبت روز خبرنگار از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) اصفهان بازدید کردند.

در سال 91 سرانه ورزشی 0.321 متر مربع به ازای هر نفر بود و این رقم به صورت پلکانی افزایش یافت و به عدد 41 صدم مربع رسیده است.

اکنون 564 مکان ورزشی زیرمجموعه ورزش و جوانان در استان وجود دارد که بیشترین آنها سالن چند منظوره با 250 و سالن رزمی با 105 و کمترین آنها پیست اسکیت با یک و مانژ سوارکاری با 2 مورد است.

کسب عناوین انفرادی و تیمی در مسابقات آسیایی، بین المللی و جهانی در سال گذشته بیش از 470 مورد بود و این در حالیست که برای مثال در سال 92، 115 نفر در رویدادهای یاد شده مقام‌های اول تا سوم را بدست آوردند.

*س_برچسب‌ها_س*