شنبه 7 مهر 1403

توسعه پروازهای مسافری پیام موتور محرکه اشتغال استان است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توسعه پروازهای مسافری پیام موتور محرکه اشتغال استان است

کرج - ا یرنا - استاندار البرز گفت: توسعه پروازهای مسافری از فرودگاه بین المللی پیام موتور محرکه اشتغال و کارآفرینی در حوزه گردشگری این استان است.

عزیزاله شهبازی روز سه شنبه در نشستی با هدف توسعه فرودگاه بین المللی پیام البرز با بیان اینکه حامی جدی توسعه گردشگری در استان و فعالان این عرصه هستیم افزود: فرودگاه پیام ظرفیت های بزرگی برای توسعه گردشگری دارد که با توسعه آن اشتغال و کارآفرینی در البرز رشد چشمگیری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: بزرگترین موتور محرکه توسعه استان البرز، توسعه گردشگری و بهره برداری از فرودگاه پیام است که در سال‌های گذشته مغفول مانده ولی با نگاه ویژه ای اکنون درصدد ارتقا بسترهای پیشرفت این صنعت بزرگ در استان هستیم.

شهبازی با بیان اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعتبار هزار و 252 میلیارد تومان را برای کمک و جبران خسارت‌های ناشی از کرونا به 14 رسته شغلی در استان البرز تخصیص داده افزود: بر این اساس آژانس های گردشگری نیز از این اعتبار بهره مند می شوند. وی ادامه داد: با اولویت قرار دادن گردشگری در برنامه ششم توسعه، به صورت ویژه به دنبال افزایش توان گردشگری استان هستیم و در اولین گام برای این امر با حمایت های لازم، اولین هتل پنج ستاره البرز تا پایان سال 99 به بهره برداری خواهد رسید. استاندار البرزگفت: تورهای مسافرتی که با توجه به شرایط خاص کرونایی تعطیل شده بودند، از اول تیرماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا فعالیت های خود را آغاز خواهند کرد. وی افزود: با توجه به نقش حیاتی استان البرز به عنوان یک یاز شریان های اصلی کشور، سهم ویژه ای برای بهره گیری در حوزه خدمات و افزایش اشتغال در حوزه گردشگری قائل شده ایم. وی با اشاره با کاهش 2.7 دهم درصدی نرخ بیکاری در استان البرز، گفت: استان البرز در صنعت برق مولد است و در سال 72 درصد صادرات برق به استان‌های همجوار دارد که همین امر می‌تواند شرایط اقتصادی استان را مثبت ارزیابی کند. استاندار البرز گفت: این استان در بخش کشاورزی یکی از موفق ترین های کشوری است و در زمان حاضر بیش از 70 برند مطرح در حوزه کشاورزی در استان البرز در حال فعالیت هستند.

*س_برچسب‌ها_س*