دوشنبه 7 آبان 1403

تولید خودرو

تولید خودرو

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه 2 شهریور هیأت دولت آخرین وضعیت اظهار داشت: اخیرا قانون ساماندهی صنعت خودرو ابلاغ شد؛ در این قانون یک اشکال ساز و کاری وجود داشت، این که شماره گذاری خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها منوط به اسقاط خودرو و موتورسیکلت است و این مسئله باعث بروز مشکلاتی می‌شود. وی افزود: اگر به هر دلیلی خودرو...

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر صمت در مورد آخرین وضعیت واردات خودرو گفت: آیین‌نامه واردات خودرو هفته گذشته در دولت به تصویب رسید؛ و الان در مراحل ابلاغ است.

وب‌گاه تابناک

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو مذاکراتی با شرکت خودرویی روسی و اَزبر بانک روسیه به منظور تولید پلتفرم مشترک انجام شده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

بالا بودن هزینه تولید خودرو در ایران، نبود خودرو اقتصادی در سبد محصولات خودروسازان، سازوکار واردات خودروهای ارزان قیمت و... از جمله مباحثی است که درگفت‌وگو با فاطمی امین مورد بحث و بررسی قرار داده‌ایم.

وب‌گاه خبر آنلاین

سوای راستی آزمایی و تعیین صحت و سقم ارقام و اتهامات مطرح شده در گزارش تفحص از فولاد مبارکه که نیازمند دسترسی کامل به اطلاعات دقیق و بکارگیری کارشناسان خبره است، اکنون، سوال اینجاست که این تحقیق و تفحص، آیا مسیر قانونی تعریف شده را پیموده است یا خیر؟

وب‌گاه گسترش

یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه حداقل 50 درصد خودروها باید در بورس عرضه شوند، گفت: اگر حاشیه قیمت معقولی بین بازار آزاد و بورس شکل گیرد عملاً دلالی دیگر معنایی نخواهد داشت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

همواره خرید خودرو؛ به دلایل مختلف ازجمله نوسان در تولید و واردات خودرو، نرخ ارز و تورم، با تغییرات زیادی روبه‌رو می‌شود.

وب‌گاه گسترش

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه خودروسازان و مونتاژکاران داخلی نیز از عرضه خودرو در بورس استقبال کردند، گفت: باز هم دیده می‌شود دست مافیای فروش خودرو در بازار آزاد، در وزارت صمت ساری و جاری است؛ چرا که تنها با عرضه 20 درصد تیراژ تولید خودرو در بورس کالا موافقت شده است.

خبرگزاری دانا

سخنگوی وزارت صمت از رشد 10 درصدی فولاد در 4 ماه نخست سال جاری خبر داد و افزود: رشد در بخش معدن حدود 5 درصد بوده است همچنین واحدهای به بهره برداری رسیده در حوزه شهرک‌های صنعتی 2047 واحد است.

خبرگزاری مهر

یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه حداقل 50 درصد خودروها باید در بورس عرضه شوند، گفت: اگر حاشیه قیمت معقولی بین بازار آزاد و بورس شکل گیرد عملاً دلالی دیگر معنایی نخواهد داشت.

وب‌گاه عصر ایران

روس ها از دیدن اینکه خودروسازان ایرانی با چه سرعتی توانستند قطعات پژو، سیتروئن و رنو را برای بازارهای قطعات خودرو خودشان مهندسی معکوس کنند، شگفت زده شدند.

وب‌گاه مشرق نیوز

لوسید ایر Sapphire جدید ترین و قدرتمند ترین نسخه از لوسید ایر است که به تازگی توسط این کمپانی معرفی شده و بیش از 1200 اسب بخار قدرت دارد!

خبرگزاری تسنیم

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از دستور رئیس‌جمهوری برای عدم شماره‌گذاری خودروهای بی‌کیفیت و ناایمن داخلی و وارداتی خبر داد و گفت:‌سازمان استاندارد در حوزه کیفیت خودروها کوتاهی کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

همکاری میان فعالان صنعت خودرو ایران و روسیه می تواند زمینه ساز تولید خودروی ایرانی - روسی شود.