جمعه 7 اردیبهشت 1403

"جشنواره بزرگِ عشایر و انقلاب اسلامی" در 13 استان کشور برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
"جشنواره بزرگِ عشایر و انقلاب اسلامی" در 13 استان کشور برگزار می‌شود

"جشنواره بزرگِ عشایر و انقلاب اسلامی" همزمان با پویش ملی "هر سیاه‌چادر عشایری یک پرچم" با هدف ایجاد وحدت و همدلی بین اقوام در دهه فجر در 13 استان کشور برگزار می‌شود.

- اخبار اقتصادی - به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، همزمان با جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف ایجاد وحدت و همدلی در بین اقوام و آشنا کردن هموطنان با توانمندی‌های فرهنگی، تولیدی و اقتصادی عشایر و روایت همراهی این قشر سلحشور با اهداف انقلاب اسلامی، "جشنواره بزرگِ عشایر و انقلاب اسلامی" در دهه فجر امسال برگزار می‌شود.

اجرای موسیقی‌های محلی و آیینی، نمایش بازی‌های بومی و محلی، تجلیل از مفاخر و برترین های عشایر و اقوام کشور، نمایش ظرفیت‌های صنایع دستی و گردشگری عشایر، روایت رشادت‌های عشایر در پیروزی انقلاب اسلامی و برپایی میزهای خدمت از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

عشایر در 35 میلیون هکتار از مراتع حق بهره‌برداری دارند

استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، سمنان و خراسان شمالی در این جشن بزرگ میزبان هموطنان خواهند بود.

بر اساس این گزارش، همچنین در دهه فجر چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پویش ملی "هر سیاه‌چادر عشایری یک پرچم" در مناطق عشایری کشور برگزار می‌شود.