دوشنبه 9 مهر 1403

جوانان برای مهار کرونا بکارگیری شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جوانان برای مهار کرونا بکارگیری شوند

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه بااشاره به شروع پیک دوم کرونا در استان گفت: از ظرفیت جوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد برای مقابله و مهار بیماری کرونا استفاده شود.

هوشنگ بازوند روز یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: بیماری کرونا یک تهدید جدی برای جامعه است که در صورت کنترل نشدن می تواند بحران شدیدی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه باید تهدید کرونا مدیریت شود، گفت: جوانان کشور از ابتدای شیوع این بیماری ثابت کردند که می توانند از آن یک فرصت بسازند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به راه اندازی پویش همدلی در کشور، افزود: این پویش که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری ایجاد شد، تهدید کرونا را به فرصت اتحاد ملی و همدلی مردم تبدیل کرد.

بازوند با بیان اینکه در حال طی کردن پیک سخت کرونا در استان کرمانشاه هستیم، عنوان کرد: یکی از دلایل افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در پیک دوم بیماری یابی فعال دانشگاه علوم پزشکی است.

وی ادامه داد: براساس آمار ارایه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی روزانه 600 مورد آزمایش کرونا در کرمانشاه انجام می شود که صد مورد آنها مثبت است و 10 درصد بیماران نیاز به بستری دارند.

استاندار کرمانشاه توضیح داد: باید از راه های مختلف با کمک مردم مراقبت های لازم را به عمل آوریم تا شاهد افزایش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا نباشیم.

بازوند از سازمان های مردم نهاد به عنوان یک ثروت برای کرمانشاه یاد کرد و گفت: انتظار داریم که سازمان های مردم برای کنترل بیماری کرونا پای کار آیند و برای آموزش در کنار مردم قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به برنامه های اداره کل ورزش و جوانان انتقاد کرد و گفت: ما خواهان تحول در رسیدگی به امور جوانان هستیم اما گویان مدیران استان و به ویژه اداره کل ورزش و جوانان اعتقادی به این موضوع ندارند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه اداره کل ورزش و جوانان باید وزن رسیدگی به امور جوانان را افزایش دهد، گفت: مدیران استان برنامه خود برای رسیدگی به امور جوانان را ارایه دهند.

بازوند افزود: امروز مهمترین مشکل جوانان کرمانشاه اشتغال است اما به دلیل ضعف برنامه ارایه شده اقدامات و وظایف دستگاه ها برای برطرف شدن این مشکل ارایه نشده است.

وی عنوان کرد: این اداره کل همچنین تاکنون برنامه مشخصی در رابطه با اقدامات انجام شده در سال گذشته ارایه نکرده است. رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 169 هزار و 425 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 75 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و 209 نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز (جمعه) تا امروز (شنبه) 17 خرداد 1399 و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و 269 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 527 مورد بستری شدند. با این حساب مجموع بیماران کووید19 در کشور به 169 هزار و 425 نفر رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*