دوشنبه 16 مهر 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

وب‌گاه مشرق نیوز

در کنار موضوعاتی کلان از جمله هدایت نقدینگی سرگردان در کشور به سمت تولید، رسیدگی به معیشت مردم، مسائلی چون حجاب، مدیریت مصرف آب و اخبار غیرواقعی، محورهاز نماز عبادی و سیاسی جمعه امروز در سراسر کشور بوده است.

خبرگزاری مهر

قم - مرجع تقلید شیعیان، بر استمرار و ارتقای برنامه‌های حوزه، توجه به معیشت طلاب، نیازهای جامعه و بیان دستاوردهای هزار ساله حوزه تأکید کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: فاطمه محمدبیگی نماینده مجلس و عضو کارگروه ملی ساماندهی مد و لباس کشور گفت: در دنیای امروز که در جایی به نام هالیوود به دنبال جنبش‌های تراجنسیتی، دور زدن جنسیت، خروج از جنسیت و از بین بردن هویت زنانه و مردانه هستند. با این حال امروز در ایران اسلامی مردانی داریم که هویت مردانه را مردانه‌تر از گذشته فریاد می‌زنند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

براساس تصمیم شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی مدارکی که توسط حوزه‌های علمیه استانی و مراکز و مؤسسات حوزوی صادر شود، دارای اعتبار قانونی است.

وب‌گاه عصر ایران

پاسخگویی و کنشگری با واقعیت های حوزه متفاوت است. امروز بسیاری از سنگر ها را از دست داده ایم و در بسیاری از مسایل دچار تفرق شده ایم.

وب‌گاه خبر آنلاین

دیده بان ایران نوشت: اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: برخی می گویند کار حوزه فقط تبلیغ است. تبلیغ چی؟ تبلیغ امر رسول و فرمان خدا که همان سیاست است. صاحبان این امر ائمه اطهار علیهم السلام هستند و به نیابت از امام زمان، ولی فقیه هم صاحب امر است و اطاعت از او واجب است.

وب‌گاه خبر آنلاین

رویداد 24 نوشت: عضو شورای مرکزی مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مشکل کشور قانون‌های من‌درآوردی است، گفت: حجاب تصمیمی شخصی است و هیچ‌کس نمی‌تواند درباره ویژگی‌های شخصی یک فرد مسلمان تجسس کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

شفقنا نوشت: مدیر حوزه های علمیه گفت: پاسخگویی و کنشگری با واقعیت های حوزه ما متفاوت است. امروز بسیاری از سنگرها را از دست دادیم و در بسیاری از مسایل دچار تفرق شده ایم. در تبلیغ و تبیین دین، یک انسجام و راهبری واحدی وجود ندارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

شفقنا نوشت: استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: امروزه متاسفانه بسیاری از افراد با مشاهده سختی‌ها و مشکلات، عطای تبلیغ دین را به لقایش می‌بخشند درحالیکه این وضعیت به نوعی خالی کردن میدان دین است که قطعا به ضرر اسلام و تشیع خواهد بود.

وب‌گاه خبر آنلاین

«مبلغ» نوشت: آقای افتخار جهرمی در بیان خاطره ای در این همایش گفت: وقتی آقای مهرپور عضو شورای نگهبان و معاون رییس قوه قضاییه مرحوم آیت الله یزدی بودند، آقای یزدی از شورای نگهبان تفسیر یک اصل قانون اساسی را خواسته بودند و نظر خودشان را هم اعلام کرده بودند. با وجود اینکه استاد مهرپور معاون رییس قوه قضائیه بودند، وقتی نظر خود ایشان هم خواسته شد نظر متفاوتی را اعلام کردند و همان هم تصویب...

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: استاد خارج فقه حوزه علمیه قم بیان کرد: یکی از موانع موفقیت و کارآمدی جمهوری اسلامی این نگاه است که معتقد هست برای یک شخصیت حقوقی می توان اختیارات فراقانونی قائل شد تا بتواند ساختار نظام سیاسی و قانونی را نادیده بگیرد و از مجرا و مسیر دیگری کشور را اداره کند.

وب‌گاه عصر ایران

حسین انصاریان: همواره طی 1400 سال گذشته، دین مورد هجوم دشمنان قرار گرفته است و در چند صدسال گذشته نیز دشمنان با سیاست‌های خود، درصدد ضربه زدن به تشیع بوده‌اند و امروزه نیز به ابزارهای مختلفی مجهز شده‌اند. نکته قابل تأمل این است که ما تاکنون نتوانسته‌ایم این ضربه های شدید چندصدساله به دین را با استفاده از منبر جبران کنیم.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

یک هنرمند روحانی گفت: پرده‌خوانی این قابلیت را دارد تا در کل جهان ارائه شود و برای شناساندن زندگی اهل بیت علیهم السلام، بسیار تاثیرگذار باشد.

خبرگزاری تسنیم

متاسفانه بسیاری از افراد با مشاهده سختی‌ها و مشکلات، عطای تبلیغ دین را به لقایش می‌بخشند و از ادامه راه صرف نظر می‌کنند، وضعیت کنونی به نوعی خالی کردن میدان دین تلقی می‌شود که قطعا به ضرر اسلام و تشیع خواهد بود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عباس عبدی نوشت: ظاهرا ما نه فقط دو بار که صد بار و همواره از یک سوراخ باید گزیده شویم که اگر گزیده نشویم صبح‌مان شام نخواهد شد.