یک‌شنبه 15 مهر 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مادر روحانی شهید حجت‌الاسلام حمید قربانی از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس شهرستان مسجدسلیمان دعوت حق را لبیک گفت و میهمان فرزند شهیدش شد. زنده‌یاد خانم جان موذرمی مادر روحانی شهید حجت‌الاسلام والمسلمین حمید قربانی که از دی‌ماه سال 1365 داغ فرزند را دیده بود پس از 36 سال فراق، جان به جان آفرین تسلیم کرد و آسمانی شد. آیین تشییع پیکر پاک مادر روحانی...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

هم‌اندیشی بانوان مبلغ و کارشناسان دینی ویژه ماه رمضان با حضور عاطفه سعیدی نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

وب‌گاه عصر ایران

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش: دانش آموختگان علوم پایه، انسانی و اسلامی در 60 رشته، طلاب حوزه علمیه با مدرک پایه دو، معلمان مدارس غیردولتی و نهضت سوادآموزی، مربیان مهدهای کودک می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

خبرگزاری مهر

ستاری‌فرد، معاون برنامه‌ریزی آموزش و پرورش گفت: دانش آموختگان علوم پایه، در 60 رشته، طلاب حوزه علمیه، معلمان مدارس غیردولتی و نهضت سوادآموزی، مربیان مهدهای کودک در این آزمون شرکت کنند.

خبرگزاری مهر

مشهد تولیت آستان قدس رضوی تربیت نخبگان علمی با ایمان و تأثیرگذار بر اساس معارف اسلام و تعالیم اهل بیت (ع) را مهمترین رسالت مراکز علمی و آموزشی آستان قدس رضوی دانست.

خبرگزاری مهر

کتاب «خروج از بن‌بست؛ کارنامه عملیاتی تیپ 27 محمدرسول‌الله (ص) در عملیات مسلم بن‌عقیل (ع)» با پژوهش و نگارش یحیی نیازی توسط نشر 27 بعثت منتشر و راهی بازار نشر شد.

خبرگزاری تسنیم

مترجم «بر شانه‌های اقیانوس» ضمن اشاره به بخش‌های مختلف این اثر، پاسخگویی به شبهات براساس نهج‌البلاغه و با استناد به آیات قرآن را یکی از بخش‌های خواندنی برای مخاطبان جوان دانست.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: چهارشنبه‌سوری نه نماد شرک و کفر است، و نه نماد چیزی‌که با دین در تضاد باشد، جزو فرهنگ مردم و فرهنگ باستانی ایرانی است، بالاخره ایرانی‌ها برای چهارشنبه آخر سال احترام قائل بودند، لذا اگرچه خیلی از موارد دینی نیستند اما در تضاد با دین هم نیستند.

وب‌گاه گسترش

یک عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: این‌که برخی از آقایان در سخنرانی‌های خودشان با چهارشنبه‌سوری درمی‌افتند مسئله را سیاسی می‌کنند، درافتادن با این سنت کار غلطی است، این‌که بگویند ما چهارشنبه‌سوری یا نوروز اسلامی می‌خواهیم حرف غلطی است.

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری نوشت: معمولا در مراسم عمامه‌گذاری، مرجع تقلید یا یک عالم بزرگ روی سر طلبه، عمامه می‌گذارند، اما این بار، امام جمعه خوش ذوق رامسر ابتکار جالبی برای این مراسم به خرج داد.

وب‌گاه عصر ایران

هر چیزی که در آن حاکمیت وارد شود اشتباه است، چه مراسم عزاداری امام حسین (ع) باشد و چه مراسم چهارشنبه آخر سال، حاکمیت باید سنت‌های ملی را رها کند و اجازه دهد مردم خودشان آن را انجام دهند

وب‌گاه خبر آنلاین

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: «این‌که عده‌ای بخواهند با چهارشنبه‌سوری دربیفتند غلط است، حضرت علی (ع) موقعی که مالک‌اشتر را به مصر فرستادند در آن نامه معروف به مالک نوشتند با سنت‌های مردم درنیفت، لذا ما نباید با سنت‌های مردم دربیفتیم که عده‌ای بخواهند در سخنرانی‌ها بگویند چهارشنبه‌سوری غلط است.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

تیم دیوی، مدیر کل بی‌بی‌سی، تایید کرد که خواهان بازگشت هرچه سریع‌تر گری لینه‌کر مجری اخراجی به تلویزیون است.

وب‌گاه فرارو

جریان پایداری، ابتدای ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان، سعی در بی‌توجهی به این ماجرا داشت و در مطبوعات مکتوب خود، خبری درباره این اتفاقات نمی‌نوشت. بعد از اینکه این وقایع به مدارس تهران کشیده شد، آن‌ها نیز ناچار به واکنش شدند. اولین موضع‌گیری پایداری‌ها، واکنش به اظهارنظر مخالفان سیاسی بود.