دوشنبه 16 مهر 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

وب‌گاه اقتصاد نیوز

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم از با انتقاد از خطبه های سید احمد علم الهدی نوشت: کدام فقیهی گفته اگر کسی بی‌حجاب شد، بی دین است؟ بر چه اساسی می گوید که غرب مردم ایران را گوسفند علفخوار می‌خواهد.

خبرگزاری تسنیم

نویسنده مجموعه پنج جلدی «بر شانه‌های اقیانوس» معتقد است جان کلام نهج‌البلاغه از زبان کسی بیان شده که بر راه‌های آسمان بیش از راه‌های زمینی مسلط و آشنا بود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حامد شاکرنژاد، احمد ابوالقاسمی، حجت الاسلام و المسلمین قاسمیان، رضوان درویش و حسنین حلو کارشناسان ایرانی و بین المللی برنامه «محفل» هستند.

وب‌گاه مشرق نیوز

در اولین شب جمعه سال 1402 که در فرهنگ دینی ما روز یاد کردن اموات و طلب مغفرت و خیرات برای آنان است، یادی می‌کنیم از چهره‌های فرهنگی که سال 1401 درگذشتند.

خبرگزاری تسنیم

امروز سوم فروردین سالروز درگذشت استاد سید جلال الدین میری آشتیانی (1304 - 1384) است؛ مردی که از نوابغ دوران معاصر در حوزه فلسفه و عرفان اسلامی‌بود و بسیاری از پچیدگی‌ها و مشکلات فهم مسائل دشوار این حوزه را به مدد دانش گسترده خود، حل کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

جماران نوشت: لحظه تحویل سال 1342 شمسی چراغ های صحن مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها خاموش شد. این موضوع فرصتی شد تا اعلامیه هایی ضد رژیم شاه پخش شود. اعلامیه هایی که بازگوکننده ظلم رژیم و نداشتن عید بود.

خبرگزاری تسنیم

دبیرکل جبهه جهانی شباب المقاومه که به نمایندگی از آیت‌الله اعرافی به سوریه سفر کرده است با نماینده مقام معظم رهبری در سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روزنامه دیلی‌میل گزارش داده احتمال می‌رود برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا فردا (چهارشنبه) کیفرخواست صادر شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

آیین‌نامه جدید برگزاری جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی که به پیشنهاد پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به تصویب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آژانس فضایی اروپا شب گذشته با انتشارتصاویری نوشت: در حالی که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان سال جدید را با اعتدال امروز در ساعت 22:24 به وقت اروپای مرکزی (00:54 به وقت ایران) آغاز می‌کنند و روز جهانی خوشبختی را جشن می‌گیرند، تلسکوپ جیمزوب منظره نادر یک ستاره درخشان ولف - رایه را ثبت کرده است.

خبرگزاری مهر

آئین‌نامه جدید برگزاری جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی که به پیشنهاد پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به تصویب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید.

خبرگزاری مهر

در سال 1401 در حوزه کتاب و ادبیات نویسندگان و شاعران بسیار زیادی را از دست داده ایم که از میان شان می توان به هوشنگ ابتهاج، عباس معروفی، محمدعلی اسلامی ندوشن و... اشاره کرد.