شنبه 14 مهر 1403

حوزه‌های علمیه در جهاد تبیین و تقویت بنیان خانواده نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشند / ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران تا پایان خردادماه ادامه دارد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
حوزه‌های علمیه در جهاد تبیین و تقویت بنیان خانواده نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشند / ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران تا پایان خردادماه ادامه دارد

وکیلی گفت: شرایط امروز جامعه ایجاب می‌کند حوزه‌های علمیه در جهاد تبیین و تقویت بنیان خانواده که از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری است نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشند و تمرکز فعالیت‌های حوزه علمیه بر روی تحقق جهاد تبیین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ ملیحه وکیلی سرپرست حوزه علمیه خواهران استان مرکزی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: تربیت بانوان در تراز انقلاب اسلامی در راستای اعتلای ارزش‌های اسلامی و تحقق‌های دین اسلام و انقلاب اسلامی مهمترین هدف فعالیت حوزه‌های علمیه است و می‌طلبد بانوان در عرصه‌های مختلف حوزوی نقش‌آفرینی کنند.

وکیلی اظهار کرد: اولویت حوزه‌های علمیه تربیت بانوان بر اساس بیانات مقام معظم رهبری و تکیه‌بر تجربیات ارزشمند گذشته است تا بتوانند پاسخگوی نیازهای روز جامعه در حوزه‌های مختلف ازجمله پاسخگویی به شبهات و تبیین ارزش‌های اسلامی و انقلابی باشند.

وی ادامه داد: اقدامات تبلیغی، ترویجی و تبیینی حوزه‌های علمیه تنها منحصر به مناسبت‌ها نیست بلکه در ایام مختلف سال برنامه‌های مختلفی انجام می‌شود و امروز با توجه به حجم شبهه انگیزی دشمنان در فضای مجازی، تربیت‌شدگان حوزه‌های علمیه در راستای خنثی نمودن توطئه‌های دشمنان در جنگ نرم نقش‌آفرینی می‌کنند.

انقلاب اسلامی، حوزه‌های علمیه را احیا کرد

سرپرست حوزه علمیه خواهران استان مرکزی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، حوزه‌های علمیه را احیا کرد بیان کرد: در طول انقلاب حوزه‌های علمیه به اوج شکوفایی رسیدند و کارآمدی خود را در برابر پاسخگویی به نیازهای جامعه نشان دادند و امروز شکوفایی و کارآمدی حوزه‌های علمیه روز به روز باید تقویت شود.

وکیلی یادآور شد: در طول انقلاب اسلامی بانوان همواره در عرصه‌های مختلف پیشگام و پیشتاز بوده‌اند و همواره در میدان‌های مختلف نقش‌آفرینی کردند که نمونه آخر آن بیماری کرونا بود که در کنار سایر اقشار جامعه در عرصه‌های مختلف تلاش‌های زیادی کردند.

وی ادامه داد: درخشش بانوان و رسیدن آنها به خودباوری در عرصه‌های مختلف بسیار مهم است و خوشبختانه فضای نقش‌آفرینی و فعالیت برای بانوان در حوزه‌های مختلف فراهم‌شده و جمله حکیمانه حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه زن انسان‌ساز است بسیار جای کار دارد.

حوزه‌های علمیه در جهاد تبیین و تقویت بنیان خانواده نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشند

سرپرست حوزه علمیه خواهران استان مرکزی بیان کرد: شرایط امروز جامعه ایجاب می‌کند حوزه‌های علمیه در جهاد تبیین و تقویت بنیان خانواده که از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری است نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشند و تمرکز فعالیت‌های حوزه علمیه بر روی تحقق جهاد تبیین است.

ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی تا پایان خردادماه ادامه دارد

وکیلی افزود: در راستای تحقق رسالت‌های حوزه‌های علمیه جذب و پذیرش از بانوان ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغازشده و تا پایان خردادماه ادامه دارد که تاکنون 300 نفر ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بیش از 1700 طلبه جاری و 1700 فارغ‌التحصیل در حوزه‌های علمیه استان مرکزی داریم که مهلت پذیرش افراد تا پایان خردادماه است.

سرپرست حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت: ثبت‌نام در مقطع سطح 2 کارشناسی، سطح 3 کارشناسی ارشد و سطح 4 دکترا است و آزمون ورودی در هفدهم تیرماه برگزار می‌شود.

وکیلی اظهار کرد: شرایط ثبت‌نام برای مقطع سطح 2 مدرک دیپلم با معدل بالای 14 و سن حداکثر 30 سال و برای پذیرش مقطع سیکل پایان سال نهم و معدل بالای 15 و سن کمتر از 18 سال و برای سطح 3 موفقیت در مقطع 2 و سطح 4 موفقیت در گذراندن سطح 3 حوزوی است و برای سطح 3 و سطح 4 مدارک دانشگاهی نمی‌تواند کافی باشد.

وی گفت: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام از دو طریق مراجعه به حوزه‌های علمیه سراسر استان و یا مراجعه به سایت حوزه‌های علمیه می‌توانند اقدام کنند و نتیجه آزمون نیمه دوم مردادماه اعلام خواهد شد که پذیرفته‌شدگان می‌توانند در مهرماه مشغول تحصیل شود.

 ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران تا پایان خردادماه ادامه دارد

سرپرست حوزه علمیه خواهران استان مرکزی افزود: در سال گذشته بیش از 500 نفر ثبت‌نام اولیه داشتند که 330 نفر از آنها جذب شدند و نسبت به سال 99 بیش از 21 درصد رشد داشت و امسال نیز 450 نفر ظرفیت پذیرش داریم که امیدواریم شاهد استقبال خوبی باشیم.

وی یادآور شد: تحصیل در حوزه‌های علمیه کاملاً رایگان است و در سه منطقه دلیجان، زرندیه و آستانه خوابگاه داریم که ظرفیت هرکدام از آنها در سال 10 نفر است.

وکیلی خاطرنشان کرد: همچنین جذب طلبه غیر ایرانی نیز داریم که از اتباع افغانستانی در حوزه‌های اراک، ساوه و دلیجان و از اتباع ترکیه در حوزه علمیه آشتیان نیز داشته‌ایم.

انتهای پیام /