چهارشنبه 11 مهر 1403

حوزه هنری زنجان در ایام کرونایی 50 عنوان محتوا تولید کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حوزه هنری زنجان در ایام کرونایی 50 عنوان محتوا تولید کرد

زنجان - ایرنا - رییس حوزه هنری استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون با توجه به شرایط کرونایی بیش از 50 عنوان محتوای فرهنگی و هنری در بخش‌های مختلف هنری در فضای مجازی متعلق به حوزه هنری این استان تولید و منتشر شد.

امیر نعمتی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری برنامه تجمعی موجب شد که متولیان فرهنگ و هنر و جامعه هنرمندان اتحاد و انسجام ملی را در فضای مجازی به نمایش بگذارند که در این راستا در حوزه هنری این استان محتوای فرهنگی هنری در 90 دقیقه تولید کرد.

وی اضافه کرد: این محتواها در قالب شعرخوانی، خاطره‌گویی، خوانش داستان، تولید آثار نقاشی و پوستر در موضوعات مختلف از جمله راه‌های پیشگیری از اشاعه ویروس کرونا، هفته هنر انقلاب اسلامی، گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی، ماه مبارک رمضان و شب قدر، بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر و همچنین گرامیداشت سالروز رحلت امام راحل (ره) در فضای مجازی توسط هنرمندان استان و حوزه هنری زنجان تدوین و اجرا شد.

این مسؤول ادامه داد: محتواهای تولید شده در قالب‌های مختلف و متنوع همچون ویدئو، کلیپ، عکس‌نوشت، اینفوگرافی، متن، داستان، شعر و غیره در بیش از 500 پیج اینستاگرامی، 100 گروه و کانال تلگرامی و پایگاه‌های خبری و غیره منتشر شده تحت بازدید کاربران مجازی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در ایامی که بیماری کرونا شرایط خاصی را در کشور و استان به وجود آورده، حوزه هنری این استان نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی و در جهت اجتناب از گوشه‌گیری، افزایش مشارکت های اجتماعی، ایجاد نشاط و همبستگی همگام با دیگر نهادهای فرهنگی هنری استان با تولید و انتشار محتوای متفاوت در صف مقدم تولید برنامه‌های فرهنگی هنری در فضای مجازی قرار گرفت.

نعمتی افزود: بر این مبنا، حوزه هنری زنجان، رسالت خود و جامعه هنرمندان را در ایام شیوع بیماری کرونا و قرنطینگی و در جهت خدمت به جامعه و عموم مردم، با اتخاذ رویکرد تولید و انتشار محتوای هنری در فضای مجازی و با زبان هنر بیان کرد.

وی، با اشاره به اهمیت تولید محتوا در فضای مجازی و تبدیل تهدیدها به فرصت در این ایام خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی در کشور و دسترسی عموم مردم به فضای مجازی، بستر و ظرفیت رسانه‌ای بسیار مناسبی برای تولید محتوا و ارائه آن به مخاطبان و توزیع عادلانه محصولات بین عموم مردم در این فضا، فراهم شده است.

*س_برچسب‌ها_س*