سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

خبر مهم سخنگوی دولت درباره مالیات و کالاهای اساسی + جزئیات

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
خبر مهم سخنگوی دولت درباره مالیات و کالاهای اساسی + جزئیات

اقتصادنیوز: علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با اعلام اینکه با رأی هیأت دولت، تعرفه واردات و صادرات کلیه کالاها به تصویب رسید و بزودی ابلاغ خواهد شد، گفت: سعی شد در این تعرفه‌ها، جهت‌گیری در حمایت از کنترل قیمت اقلام مورد مصرف مردم و حمایت از تولید داخل باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جلسه امروز هیات دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و در آن برنامه عملیاتی دولت برای تحقق شعار سال مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

محمد مخبر در بخشی از اظهارات خود در این جلسه با بیان اینکه قطعاً سرمایه و آینده کشور همین جوانانی هستند که رشد اقتصادی باید با تکیه بر همت و تلاش آنان صورت پذیرد، گفت: برای تحقق شعار سال و رشد تولید شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری باید فعال شوند چرا که این شرکت ها راه میانبر برای رشد تولید هستند و جهش اقتصادی مدنظر مقام معظم رهبری با دانش و تکنولوژی محقق می شود.

خبر مرتبط طرح جدید وزارت نیرو / حساب‌های وکالتی خرید برق فعال می‌شوند

اقتصادنیوز: مدیرعامل توانیر از افزایش 4 برابری سهم معاملات برق در بورس انرژی خبر داد و گفت: افزایش معاملات خارج از بازار از 15 درصد به 60 درصد خواهد رسید که از اهداف سال پایانی تکالیف برنامه هفتم توسعه در بخش برق است که از امسال در دستور کار صنعت برق است.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جواد اوجی وزیر نفت، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علیرضا زاکانی شهردار تهران، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، صولت مرتضوی وزیر کار و رفاه اجتماعی، سپهر خلجی رییس شورای اطلاع رسانی دولت، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

تکذیب خروج ایران از «ایکوم» و «ایکوموس»

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری خروج ایران از شورای بین‌المللی محوطه‌ها و بناهای تاریخی را تکذیب کرد و توضیح داد: ایکوموس شورای بین‌المللی محوطه‌ها و بناهای تاریخی است و اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه ایران از ایکوموس و ایکوم خارج شده است تکذیب می‌شود.

وی تاکید کرد: در دولت سیزدهم فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه میراث فرهنگی به مراتب بیشتر دنبال شده است.

استقبال از کالابرگ الکترونیکی 95 درصدی است

صولت مرتضوی وزیر کار و رفاه اجتماعی استقبال از کالابرگ الکترونیکی را خصوصاً در دهک‌های پایین، بالای 90 درصد توصیف کرد و افزود: پیش بینی می‌شود در مرحله سوم این طرح به حدود 95 درصد برسد.

وی افزود: درباره تداوم طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیاز به تصمیم مجدد است و تاکنون تصمیم جدیدی وجود ندارد.

ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات با اعلام اینکه ماهواره‌های متعددی در حال ساخت و ماهواره‌هایی آماده پرتاب داریم، گفت: سعی می‌کنیم ماهواره‌های متعددی را به شکل سنجشی داشته باشیم؛ یعنی چند ماهواره تصویربرداری در فضای کشور داشته باشیم.

واگن‌های متروی چینی در سالجاری وارد می‌شوند

علیرضا زاکانی شهردار تهران با اشاره به واردات واگن مترو از چین در سالجاری، گفت: کارفرمای واردات مترو برای 2000 واگن وزارت کشور بود. برای واردات 1071 دستگاه طی دو قرارداد زحمت‌های اولیه کشیده شده بود، اما اختلاف نظرهایی برای واردات از چین به وجود آمد و اعتراض رییس شورای شهر هم به رعایت نشدن زمان 10 روزه تعیین شده در قرارداد بود که اختلاف نظرها رفع شده و واگن‌ها در سالجاری وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به نصب دوربین بر روی البسه حریم‌بان‌ها، ادامه داد: این اقدام در جهت سامان یافتن و ایجاد شرایط، امری کلی است تا دستگاه‌های مسوول بتوانند ثبت و ضبط کنند.

شهردار تهران همچنین از واگذاری فروشگاه شهروند از طریق بورس خبر داد و گفت: بناست که این چنین شود، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم

جواد اوجی وزیر نفت از تلاش این وزارتخانه از ثبت رکورد تولید نفت طی سال جاری خبر داد و افزود: سال گذشته رشد تولید نفت و گاز بالای 20 درصد بود و فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی هم رشد تولید داشتند. برنامه‌ریزی کردیم، هم برای سرمایه‌گذاری جدید و هم پروژه‌های نیمه‌تمام باقیمانده تا در سال 1403 جهش خوبی در رشد تولید داشته باشیم.

وی تاکید کرد: امسال هم تلاش می‌کنیم حتی بالاتر از 20 درصد سال گذشته رکورد بزنیم.

قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیبا اشاره به برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کاهش قیمت بلیط کنسرت‌ها، تصریح کرد: با همکاری خوب تهیه کنندگان اجراهای صحنه و معاونت هنری وزارتخانه، کنترل و نظارت قوی‌تر می شود تا قیمت بلیط این مراسم‌ها به زیر یک میلیون تومان و حداکثر 900 هزار تومان کاهش یابد.

وی با اشاره به جلسه شورای انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: تصویب اولیه سند ملی ثبت پوشش اسلامی - ایرانی را داشتیم. این سند از زمان ابلاغ اجرایی می شود نتایجش در جامعه قابل مشاهده است.

اسماعیلی همچنین با تشکر از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، گفت: تخصیص ارز مبادله‌ای حجاج خانه خدا انجام شد و ان‌شاءالله 90 هزار زائر از اواخر اردیبهشت ماه به حج اعزام می‌شوند.

مالیات ارزش افزوده و حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به 1 درصد کاهش یافت

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با اعلام اینکه با رأی هیأت دولت، تعرفه واردات و صادرات کلیه کالاها به تصویب رسید و بزودی ابلاغ خواهد شد، گفت: سعی شد در این تعرفه‌ها، جهت‌گیری در حمایت از کنترل قیمت اقلام مورد مصرف مردم و حمایت از تولید داخل باشد.

وی افزود: دولت برای حمایت از تأمین کالاهای اساسی مالیات ارزش افزوده و هم‌چنین حقوق گمرکی کالاهای اساسی، اقلام دارویی، مواد اولیه تأمین دارو و نهاده‌های دامی را به 1 درصد کاهش داد و این کاهش از ابتدای فروردین اعمال خواهد شد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
خبر مهم سخنگوی دولت درباره مالیات و کالاهای اساسی + جزئیات 2