شنبه 8 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از آغاز حملات جدید موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام برای انهدام مقرها و مراکز باقی‌مانده گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضد ایرانی مستقر در شمال اقلیم عراق خبر داد.

کارشناس اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ جدیدترین وضعیت ترافیکی معابر بزرگراهی و اصلی تهران را تشریح کرد.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این موضوع که رفع موانع و حمایت از تولید داخلی، مهم‌ترین هدف بسیج مهندسین در 7ماهه اخیر بوده، خبر داد: تلاش‌های مجموعه بسیج مهندسین موجب بازگشت یک هزار و 400 واحد صنعتی و معدنی به چرخه تولید شده است.

رویداد فناورانه خودروهای آینده با هدف هم افزایی توانمندی های سایپا و شرکت های دانش بنیان و به منظور بهره برداری از دانش و تخصص شرکت های فعال در حوزه نیازهای فناورانه صنعت خودرو، با مشارکت مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا و گروه خودرویی ستاد حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

براساس اعلام سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، صدور احکام رتبه‌بندی و ترمیم حقوق معلمان تا شب گذشته تعیین شده و احکام قطعی از صبح امروز اجرایی خواهد شد.

محمد علی اسدی گفت: جایزه ما در برابر ایثار و رشادت‌هایی که شهدا در میدان انجام می دهند، بسیار ناقابل است، ما با تقدیم این جایزه خواستیم یادی کنیم از شهید بزرگوار که به چه منظور جان داده است.

امروز رشد افسارگسیخته آسیب های اجتماعی در جامعه بر هیچ کسی پوشیده نیست؛ بنابراین علل و عوامل این رشد به رغم هزینه های گزاف فرهنگی و تبلیغاتی باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

مسئول گروه جهادی سردار شهید احمد صمیمی ترک گفت: همزمان با آغاز هفته بسیج با همت گروه جهادی سردار شهید احمد صمیمی ترک برق مدرسه عشایری روستای ماه بانو و قاسم آباد در شهرستان درمیان تامین شد.

رئیس هیئت فوتبال شهرستان بیرجند گفت: آنجا که دروازه‌بان لرستانی با دو دفاع و هافبک دفاعی مازندرانی و گیلانی و خط حمله بوشهری و آذربایجانی و اصفهانی و خوزستانی و ترکمن در کنار بازیکنان دوملیتی و...، همه و همه برای یک واژه مقدس با نام «ایران» فداکاری می کنند، نمونه هایی از وحدت است.

داور فوتبال در خراسان جنوبی گفت: بزرگترین آوردگاه فوتبال جهان میدان کمی نیست و ما باید صرف حضور در این مسابقات را به فال نیک بگیریم و در شرایطی که جامعه و مردم کشورمان به علل مختلفی اوضاع روحی مناسبی ندارند، باید این مسابقات بهانه‌ای برای نمایش اتحاد و همدلی کشورمان باشد.

سفر برخی از مدیران فدراسیون فوتبال به قطر، حاشیه‌های زیادی را در پی داشت.

با شکست دو نماینده ایران در روز پایانی رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان، پرونده تیم اعزامی کشورمان در این دوره از مسابقات با سه مدال برنز بسته شد.

در چشم‌انداز 2030، سعودی‌ها به صنعت گردشگری مذهبی، توجه جدی کرده و با ارائه راهکارهایی اقدام به جذب زائر و البته تشویق آنها به حضور در سایر شهرهای عربستان به عنوان توریست کرده‌اند.

تارنمای میدل ایست فوروم در تحلیلی به ریشه‌های علاقه ترکیه و روسیه به یکدیگر اشاره کرد و نوشت: پیوند اردوغان و پوتین دو رکن اصلی دارد، یکی پراگماتیسم است؛ آنها از نظر استراتژیک، سیاسی و اقتصادی سود می‌برند و دیگری ایدئولوژیک است؛ هر دو از تمدن غربی بیزار هستند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: حجم صادرات تعاونی‌های فعال در کشور طی نیمه نخست امسال 800 هزار دلار است.

در حاشیه برگزاری اولین روز از جام جهانی قطر یک جوان لبنانی حاضر در قطر به محض اطلاع از هویت خبرنگار صهیونیست مصاحبه را قطع کرد.