پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به بسیج آب‌رسانی، گفت: طرح آب‌رسانی به 12 روستای دارای تنش آبی مناطق هدف در سال 1401 اجرا شد.

راه اندازی مراکز درمانی نازایی در کهگیلویه‌وبویراحمد سبب می‌شود تا زوج‌های نابارور با حضور در این مراکز و دریافت کمک‌هزینه‌های درمانی به فرزنددار شدن امیداور شوند.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اجرا 99 پروژه عام‌المنفعه در استان، گفت: بیش از 45 هزار بسته کمک معیشتی در 6 ماه اول سال و 430 هزار بسته معیشتی در دوران کرونایی توسط بسیج در بین قشر نیازمند توزیع شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر این‌که امروز مردم فهیم ما باید در این جنگ هم شکست بزرگی را برای دشمنان رقم بزنند، گقت: دشمنان در فضای مجازی و رسانه‌ها هم باید شکست بخورند و این توانمندی در ما وجود دارد؛ چراکه خداوند، به ما وعده داده که پیروزی از آنِ حزب خداست.

رزمایش بزرگ جهادگران بسیجی با سخنرانی سردار حسن زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ورزشگاه شهید هرندی تهران برگزار شد.

وزیر انرژی روسیه گفت: من فکر نمی‌کنم که ایران دلیل بی‌ثباتی در خلیج فارس باشد. اقداماتی که علیه ایران صورت گرفته، به صورت تحریم‌هایی اعمال شده که تولید و صادرات نفت یک جنبه کلیدی آن است.

رئیس جمهور گفت: ثبات اقتصادی، امنیت سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید و اشتغال با بخشنامه اتفاق نخواهد افتاد و مردم باید آن را در عمل احساس کنند.

دستگاه مبارزه با تروریسم منطقه کردستان عراق اعلام کرد: ارتش ترکیه بیش از 25 حمله هوایی علیه مقرها و پایگاه‌های نیروهای یگان‌های مدافع خلق (YPG) و حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) در مرزهای الحسکه، روستاهای حلب، الرقه و کوبانی در شمال سوریه و روزتاهای شهرستان ماوت، کوه قندیل، کوه کورتک، کوه اسوس و مرزهای منطقه برادوست انجام داده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به برگزاری نمایشگاه محصولات موادغذایی و کشاورزی در قطر گفت: با این توافق‌نامه روزانه 250 تن مواد غذایی و کشاورزی به قطر ارسال می‌شود که اکنون چند محموله آن به قطر رسیده است.

اعضای کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی در نشستی به بحث و بررسی درباره طرح بانک مرکزی (طرح بانکداری مرکزی جمهوری اسلامی)، مصوب مجلس شورای اسلامی پرداختند و مواد مصوبه جدید را با قوانین پولی و بانکی موجود مقایسه کردند.

معاون وزیر بهداشت ازاختیاری شدن نوبت‌کاری شب برای مادران شاغل باردار یا دارای فرزند شیرخوار، خبرداد و گفت: حضور پدران در مشاغل و فعالیت‌هایی که نیازمند نوبت کاری شب است تا یک ماهگی نوزاد، اختیاری است.

کمیته استیناف فدراسیون والیبال درخواست باشگاه هورسان رامسر درباره رای صادره از سوی کمیته انضباطی برای سرمربی هورسان را بررسی و مفاد آن را تایید کرد.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در اجتماع خودجوش مردم آبدانان که در محکومیت هتک حرمت به مسجد و قرآن سوزی برگزار شد، گفت: ما آبدانان را به همه خوبی ها و شهدایش می‌شناسیم، شهیدانی که از اولین ها هستند کوچکترین و نوجوان ترین شهید، شهید هسته ای، شهدا و فرماندهان دلاوری که در کردستان در نقاط صبع العبور آن مناطق بر دشمنان تازیدند و هنور آوا و صدایی آنها در آسمان آبدانان قابل شنیدن...

فرامرزی، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان گفت: رزمایش جهادگران فاطمی 2 همزمان با هفته مبارک بسیج در راستای محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار آغاز شد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تسهیل روند دریافت مجوزهای کسب‌وکار خانگی گفت: 350 عنوان شغلی در روزهای اخیر به کسب‌وکارهای خانگی افزوده شده و هم اکنون از طریق درگاه مجوزهای وزارت اقتصاد مجوز 630 کسب‌وکار خانگی آنی شده است.

شعبانی گفت: نهضت امید آفرینی نیاز امروز جامعه ماست و تحقق آن تنها با جهاد تبیین اجرایی خواهد شد.