شنبه 8 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

"سیامک ریماز" مسئول امور بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه وضعیت تعداد بیماران دیالیزی به تخت‌های دیالیز در گیلان نسبت به متوسط کشوری خوب نیست، ادامه داد: برای رسیدن به شاخص کشوری باید 80 تخت دیالیزی دیگر به ظرفیت فعلی استان اضافه شود.

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با بیان اینکه جمهوری اسلامی از مخالفین و منتقدین فرهیخته هم محروم است، گفت: معتقدان به نظام جمهوری اسلامی نباید خود را گرفتار تحلیل اغتشاشات در کف خیابان کنند بلکه باید به دنبال جعبه سیاه اغتشاشات باشند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه گفت: محرومیت زدایی را باید فوری و آنی انجام دهیم، اگر سپاه و بسیج اولین نهاد نباشند دومین نهاد هستند که وارد عرصه می شوند و آخرین نهادی هستند که از آنجا خارج می‌شوند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فداکاری و از خودگذشتگی نیروهای انتظامی کشورمان توطئه‌های دشمنان را از بین برد.

ایران قهرمان مسابقات بین المللی جام شانگهای چین شد.

پلتفرم باسابقه آمریکایی چهار مورد را دلیل مرگ زودهنگام در میان کودکان، نوجوانان و جوانان این کشور عنوان کرد.

حجت‌الاسلام غلامی گفت: همگان بدانند که اینان نماینده ایران اسلامی اعم از همه طوایف و سلایق در جام جهانی هستند لذا از این نمایندگان توقع داریم که عزت‌مندانه در این بازی‌ها حضور پیدا کرده، تلاش کنند و آرامش و عزت را به کشور بازگردانند.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان از شکل‌گیری 16 قرارگاه جهادی در سطح استان خبر داد و گفت: فعالیت 3200 گروه جهادی بسیج در استان ساماندهی شده و خدمت رسانی به مردم در عرصه های مختلف دچار وقفه نمی‌شود.

زنگ بسیج در مدارس شهرستان بروجرد با حضور دانش‌آموزان نواخته شد.

رقابت های هفته هفتم و هشتم لیگ دسته یک تکواندو "جام نقش جهان"روز دوشنبه -30 آبان ماه در خانه تکواندو پیگیری می شود.

نشست هماهنگی بازی ایران - انگلیس در جام جهانی 2022 قطر برگزار شد.

حامد شکیبانیا، آرش لاهوتی، محمدرضا کریمی‌راد، مهدی فارسی و مهدی شامحمدی به عنوان داوران بخش فیلم مستند ششمین جشنواره تلویزیونی مستند معرفی شدند.

نماینده پیشین ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل در سخنرانی شب گذشته (شنبه) با انتقاد از سیاست‌های دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران گفت: «اگر بایدن در بازگرداندن ما به توافق ایران موفق شود، به شما یک قول خواهم داد. رئیس‌جمهور بعدی (نیکی هیلی) در روز اول ریاست‌جمهوری، آن را پاره خواهد کرد».

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص رفتار متناقض مدعیان حقوق بشر و سکوت سازمان های بین المللی توییتی منتشر کرد.

سینما در این روزهای پیش رو حال و روز خوشی ندارد و علی رغم نبود فیلم های مردم پسند روی پرده سینماها، نبود سالن های سینمایی در بسیاری از شهرهای کشور، به این بحران دامن زده است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: خواسته مردم به ویژه مردم شریف مشهد، تسریع در اعلام مجازات قاتل و اجرای حکم در محل شهادت عزیزان و پاره‌های جان ما است. برخورد قاطع با اشرار اغتشاشات اخیر انتظار همه مردم ایران است.