چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

کریمی گفت: بسیج امروز مصمم تر از هر زمانی برای خدمت به مردم در میدان است و جهادگران بسیجی با اتکا به قدرت ایمان و عزمی راسخ برای آبادانی ایران قوی و مقتدر خالصانه تلاش می‌کنند.

اکبری گفت: امروز به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج رزمایش جهادگران فاطمی 2 در سطح شهرستان شازند آغاز شد و اجرای رزمایش کمک مومنانه یکی از محورهای مهم این رزمایش است که 900 بسته کمک مومنانه به ارزش هر بسته 700 هزار تومان بین ولی نعمتان انقلاب و به شکل محله محور توزیع خواهد شد.

«لالین» توله خرس سیاه بلوچی که در کلینیک حیات وحش پارک پردیسان زندگی می‌کند، در واقع این گونه در حال انقراض دنیای وحش را تجربه نکرده و به همین دلیل نمی‌تواند به طبیعت برگردد اما قرار است در آینده نزدیک به باغ وحش باغ وحش چاه نیمه زابل منتقل می‌شود.

سرپرست اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل از صدور حدود هزار مجوز تولید مکمل ها از سوی سازمان غذا و دارو از ابتدای شهریور امسال خبر داد.

شورای صدور پروانه نمایش آثار سینمایی با نمایش سه عنوان فیلم موافقت کرد.

شهرام رحمانی گفت: خرید حمایتی زیتون از باغداران استان به قیمت 16 هزار و 100 تا 25 هزار تومان آغاز شده است.

جمشید ربانی گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون در گروه سنی 6 تا 14 سال، هفت هزار و 35 دانش آموز نیازمند به خدمات بهداشت دهان و دندان شناسایی و به دو هزار و 856نفر از این تعداد خدمات رایگان متناسب ارائه شده است.

رضا صفاری با بیان اینکه فرایند اجرایی احداث این شهرک آغاز شده، گفت: اراضی مورد نظر در آینده نزدیک آماده واگذاری خواهند شد و در دهه فجر کلنگ زنی آن با حضور وزیر را در دستور کار داریم که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: ذخایر خون و فرآورده‌های خونی در کشور از حدود 5 روز به بیش از 9 روز رسیده و این یک پشتوانه مطمئن برای نجات جان بیماران در تمام مراکز درمانی کشور است.

بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: عدم همراهی مردم متدین و دلسوز ایران با اغتشاشگران، حقیقتی است که اقلیت دانشجویان اغتشاشگر هنوز آن را باور نکرده‌اند.

سینما در ایران با فیلم سینمایی «دختر لر» در سال 1312 وارد چرخه حرفه ای تولید فیلم شد و با توجه به علاقه و اشتیاق مردم برای شناختن این هنر - صنعت، روند تولید فیلم به مرور در کشور افزایش پیدا کرد؛ روندی که منجر به ساخت سالن سینما در کشور شد و البته با پیروزی انقلاب اسلامی همه مناسبات سینمایی در کشور حرفه‌ای تر شد و با تولید فیلم بیشتر مساله داشتن سالن‌های سینمایی متعدد و مجهز نیز به بحثی...

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: امروز در حوزه هواپیمای بدون سرنشین و پهپادها در تراز جهانی هستیم و حرکت‌هایی را که ارتش های بزرگ و قدرتمند دنیا ده‌ها سال قبل از ما شروع به کار کرده‌اند را به چالش کشیده است.

رئیس پژوهشگاه رویان گفت: یکی از برنامه‌های پژوهشگاه رویان این است که با ایجاد آزمایشگاهی برای دانش‌آموزان، فرصت و زمینه‌ای فراهم می‌کنیم که دانش آموزان با سلول و کار در آزمایشگاه آشنا شوند.

وزیر بهداشت با حضور سرزده در محل سازمان غذا و دارو در جریان آخرین وضعیت تامین دارو قرار گرفت.

عابدینی معاون امور استان‌های صداوسیما گفت: این آشوب‌های خلاقانه پیش‌تر در کشورهایی چون لبنان و سوریه اتفاق افتاد اما سرانجام این عملیات‌های روانی چون کف روی آب تاثیر تعیین کننده‌ای برای جمهوری اسلامی ندارد.

طیران گفت: از ابتدای سال تا کنون 331 پروژه محرومیت‌زدایی افتتاح شده و در هفته بسیج هم 30 پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.