دوشنبه 30 مهر 1403

دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف

خبرگزاری مهر

‌جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه شریف و گرامیداشت روز دختر 31 اردیبهشت ماه برگزار می شود‌.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بنابر اعلام اورژانس 115 قم، متأسفانه در حادثه آتش سوزی گسترده در کارگاه تولیدی در قنوات یک جوان 18 ساله و همچنین دو کودک جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ششمین جشنواره خوابگاهی ویژه دانشجویان ساکن خوابگاه‌های دانششگاه صنعتی شریف در هفته بزرگداشت خوابگاه‌ها و با هدف ایجاد نشاط و شادابی در دو بخش دختران و پسران ساکن خوابگاه‌ها از تاریخ 19 اردیبهشت لغایت 11 خردادماه 1402 برگزار خواهد شد. بر اساس این گزارش، این جشنواره شامل مسابقات ورزشی، تورهای بازدید از مکان های فرهنگی و تفریحی ویژه دانشجویان است.

خبرگزاری تسنیم

معاون دانشجویی دانشگاه شریف می‌گوید: روزی 300 میلیون تومان یارانه غذا می‌دهیم اما برای سالی 500 میلیون تومان حمایت مالی از مهدکودک برای اینکه دانشجوها بتوانند از آن استفاده کنند، مجوز لازم را نداریم.

خبرگزاری تسنیم

رحمانی مشاور وزیر علوم سابق می‌گوید: در وزارت علوم شیوه‌نامه دانشگاه دوستدار خانواده وجود دارد اما برون دادی در این زمینه از طرف دانشگاه ها نبوده است؛ گویا احساس نیاز از سطح خرد به کلان وجود ندارد.

خبرگزاری تسنیم

گیتی‌پسند با بیان اینکه سیاستگذاری فارغ از جنسیت بی معناست، گفت: نقش‌های خانوادگی زنان در تعارض با بهره‌وری دانشگاه قرار گرفته است و «مادرپذیر» کردن دانشگاه‌ها یک گام اولیه و حداقلی است.

خبرگزاری مهر

سومین نشست خانه گفتگوی دانشگاه تهران با موضوع «گفت‌وگو درباره چالش‌های فرهنگی و هنری روز ایران» با حضور 40 نفر از پیشکسوتان اهالی ادب و هنر برگزار شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در سومین نشست خانه گفت‌وگوی دانشگاه تهران که با حضور اهالی ادب و هنر و دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با موضوع «گفتگو درباره چالش‌های فرهنگی و هنری روز ایران» در محل تالار شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در راستای ماموریت ذاتی دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی، وظیفه خود می‌دانیم...

خبرگزاری مهر

رئیس انجمن هاکی روی یخ ایران پس از نایب قهرمانی تیم دختران در آسیا به تشریح برنامه های این انجمن برای آینده پرداخت و گفت: در صورتی که بودجه مناسب در اختیارمان قرار بگیرد المپیکی خواهیم شد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس دفتر مطالعات راهبردی جنسیت و علم با بیان اینکه در شرایط فعلی دانشگاه و خانواده نسبت به هم بیگانه شده‌اند، می‌گوید: فقط یک درصد از دانشجویان، متاهل از دانشگاه خارج می‌شوند و در سنین بعد از فارغ التحصیلی شانس ازدواج به شدت کاهش می‌یابد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سرپرست سازمان آتش نشانی شیراز از آتش سوزی در آرامستان تاریخی دارالسلام شیراز خبر داد.

وب‌گاه گسترش

ناترازی انرژی به‌معنای افزایش یکی از کفه‌های انرژی است که اگر این افزایش در ورودی باشد، ناترازی مثبت و اگر در خروجی باشد، ناترازی منفی نامیده می‌شود، متاسفانه چند سالی می‌شود که کشور با ناترازی منفی رو به رو شده که اگر امروز به فکر حل آن نباشیم، در آینده‌ای نه‌چندان‌دور بحران‌آفرین می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آیین پایانی سومین دوره رقابت علمی کنز عصر جمعه 22 اردیبهشت در پارک فناوری پردیس و همزمان با اختتامیه اینوتکس 2023 برگزار شد. رئیس رقابت علمی کنز و عضو هیأت مدیره بنیاد مصطفی (ص)، در این آیین با اشاره به تاریخچه فعالیت‌های بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) گفت: این بنیاد غیر از اعطای جایزه مصطفی (ص)، فعالیت‌های جنبی هم برگزار می‌کند. سعید سهراب پور...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

حسین زمان، خواننده باسابقه، پس از تحمل ماه‌ها مبارزه با بیماری سرطان در 63سالگی درگذشت. او که از نسل نخست خوانندگان پاپ پس از انقلاب محسوب می‌شد، توانست همراه با چند هنرمند دیگر به‌سرعت در دل مردم جا باز کند؛ هنرمندانی که اگرچه ترانه‌هایشان یادآور آواهای خاطره‌انگیز قدیمی‌تر بود اما به‌سرعت خود به صداهای به‌یادماندنی تبدیل شدند.

خبرگزاری تسنیم

در آخرین روز از دوازدهمین نمایشگاه اینوتکس، مراسم پایانی رقابت‌های "کنز" در ساختمان فن‌بازار و سالن آمفی‌تاتر پارک فناوری پردیس برگزار شد و طی آن برترین‌های آن معرفی شدند.