سه‌شنبه 17 مهر 1403

دانش آموزان باید غیرت ملی، دینی و استکبارسیزی داشته باشند / توجه به علم و فناوری مبنای کار آموزش و پرورش کردستان است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
دانش آموزان باید غیرت ملی، دینی و استکبارسیزی داشته باشند / توجه به علم و فناوری مبنای کار آموزش و پرورش کردستان است

پورذهبی دو مسئله خودسازی و معنویت در قشر دانش آموز را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: همچنین باید غیرت ملی و دینی و استکبارستیزی در وجود دانش آموزان نهادینه شود و نسبت به آن دغدغه داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، ظهر امروز جمعی از دانش آموزان بسیجی نخبه استان کردستان به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به سوابق حضور خود در آموزش و پرورش و در نتیجه داشتن درک مناسب از احساسات دانش آموزان، گفت: علم آموزی از اهمیت بالایی برخوردار است اما متاسفانه امروز مطالعه در جامعه ما کمرنگ شده و به پیامهای کوتاهی که به آسانی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در دسترس است خلاصه شده است.

وی دو مسئله خودسازی و معنویت در قشر دانش آموز را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: همچنین باید غیرت ملی و دینی و استکبارستیزی در وجود دانش آموزان نهادینه شود و نسبت به آن دغدغه داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی استکبار جهانی را دشمن همیشگی ایران و کشورهای مسلمان خواند و گفت: استکبار در هر دوره ای با عناوین و نقشه های مختلف در حال کشتار انسان ها است و این عناوین روزی ممکن است در قالب جنگهای جهانی باشد و روزی نام داعش به خود بگیرد.

سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان هم در این دیدار از شهید حسین فهمیده به عنوان الگویی نام برد که هر چند جثه کوچکی داشت اما توانست بر تنی از آهن غلبه کند و لرزه بر اندام دشمن بیندازد.

فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان با اشاره به حماسه 13 آبان از دانش آموزان استان کردستان خواست با حضور حماسی خود در مراسم فردا برگ زرین دیگری در تاریخ پر افتخار نظام اسلامی ثبت کنند.

وی بسیج دانش آموزی را یکی از ظرفیت های در اختیار آموزش و پرورش و خود دانش آموزان دانست تا تمرین مدیریتی در عرصه های مختلف کنند.

سردار حسینی با اشاره به بازگشایی مدارس در آذر ماه، انجام واکسیناسیون کرونا را یکی از موضوعات مهم دانست و تأکید کرد که دانش آموزان برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان یکی از مهم ترین تشکل های دانش آموزی را بسیج عنوان کرد و گفت: رسالت بسیج دانش آموزی تقویت بنیان های علمی و معرفتی است.

وی افزود: یکی از توصیه های مهم بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری ارائه شده است توجه به علم و فناوری می باشد و آموزش و پرورش نیز رسالت خود را بر این مبنا قرار داده است.

وی از همکاری بسیج دانش آموزی همگام با سایر اقشار جامعه در مقابله نام برد و گفت: خرید اقلام و لوزام التحریر و تولید ماسک و مواد ضدعفونی از جمله این اقدامات بود.

قربانی نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان را یکی از اهداف آموزش و پرورش نام برد و گفت: در سال های قبل از کرونا هر سال چیزی حدود 17 هزار دانش آموز را به مناطق عملیاتی کشور اعزام می کردیم و در دوران کرونا نیز این مهم به صورت مجازی انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از اجرای 21 برنامه مختلف فرهنگی، علمی، بصیرتی و مرتبط با آسیب های اجتماعی در طول سال توسط آموزش پرورش کردستان خبر داد و گفت: در هفته بسیج دانش آموزی نیز 31 عنوان برنامه اجرا خواهد شد.

در ادامه تعدادی از دانش آموزان نخبه بسیجی به بیان نکته نظرات خود در حوزه آموزش و موضوعات مرتبط با دانش آموزان پرداختند.

بی توجهی به مقوله نماز، نبود مکان در مدارس برای برگزاری جلسات بسیج دانش آموزی، واگذاری حداکثر امکانات آموزشی به برخی مدارس خاص و محروم ماندن تعدادی دیگر از مدارس از حداقل های آموزشی، بی توجهی برخی مدیران مدارس به مقوله بسیج دانش آموزی و مانع تراشی برای بسیجیان، نبود عدالت آموزشی و وجود تبعیض در مدارس از جمله مطالبات دانش آموزان نخبه حاضر در این دیدار بود.

تجلیل از دانش آموزان نخبه و نفراتی که حائز رتبه های برتر کنکور شده بودند پایان بخش این دیدار بود.

انتهای پیام /

دانش آموزان باید غیرت ملی، دینی و استکبارسیزی داشته باشند / توجه به علم و فناوری مبنای کار آموزش و پرورش کردستان است 2
دانش آموزان باید غیرت ملی، دینی و استکبارسیزی داشته باشند / توجه به علم و فناوری مبنای کار آموزش و پرورش کردستان است 3
دانش آموزان باید غیرت ملی، دینی و استکبارسیزی داشته باشند / توجه به علم و فناوری مبنای کار آموزش و پرورش کردستان است 4
دانش آموزان باید غیرت ملی، دینی و استکبارسیزی داشته باشند / توجه به علم و فناوری مبنای کار آموزش و پرورش کردستان است 5
دانش آموزان باید غیرت ملی، دینی و استکبارسیزی داشته باشند / توجه به علم و فناوری مبنای کار آموزش و پرورش کردستان است 6