پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

دبیر جدید جشنواره تئاتر فجر و مسئولیت برداشتن آوار ابتذال!

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
دبیر جدید جشنواره تئاتر فجر و مسئولیت برداشتن آوار ابتذال!

حسین مسافرآستانه درحالی دبیر سی و نهمین دوره جشنواره تئاتر فجر شد که این جشنواره در دوره‌های اخیر به طور آشکار، رو به انحطاط رفته و اکنون از دبیر جدید، انتظار آواربرداری و اصلاح این جشنواره می‌رود.

به گزارش مشرق، روز گذشته با حکم سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر و اعضای شورای سیاستگذاری سی و نهمین دوره جشنواره تئاتر فجر منصوب شدند.

براساس این گزارش، معاون هنری وزیر ارشاد در احکام جداگانه‌ای، حسین مسافر آستانه را به عنوان دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر و هوشنگ توکلی، ایرج راد، مریم معترف، حسین مسافرآستانه، قادر آشنا (مدیرکل هنرهای نمایشی) و برزین ضرغامی (مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران) را به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منصوب کرده است. با توجه به مسیر رو به انحطاط جشنواره تئاتر فجر در دوره‌های اخیر، دبیر و اعضای جدید شورای سیاستگذاری این جشنواره، مسئولیت بسیار مهمی در اصلاح روند برگزاری این جشنواره دارند.

بیشتر بخوانید:

*س_بگویید چقدر گرفته‌اید بعد ادعای مردمی بودن کنید!_س*

جشنواره تئاتر فجر در دو، سه دوره اخیرش، نه تنها یادآور نامش به عنوان یکی از جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نبود، بلکه به محلی برای خودنمایی افرادی دارای زاویه و کینه با انقلاب اسلامی و اجرای نمایش‌هایی اغلب بی‌نسبت یا در تضاد با مفاهیم مرتبط با این تحول بزرگ تاریخی بود. به همین دلایل نیز مسافر آستانه که سوابق زیادی در حوزه نمایش‌های دینی و دفاع مقدسی دارد، این توقع را در بین دلسوزان فرهنگ و هنر انقلاب ایجاد کرده که مانع از تکرار اتفاقات ناگوار جشنواره تئاتر فجر شود.

منبع: کیهان