شنبه 29 اردیبهشت 1403

در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی تهران چه خدماتی ارائه می‌شود؟

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی تهران چه خدماتی ارائه می‌شود؟

گروه رفاه اجتماعی، خبرگزاری فارس: تأمین اجتماعی سازمانی است دولتی که از سال 1329 در کشور تأسیس شده است و در قبال جامعه هدف خود که کارگران و کارمندان حقوق بگیر و دستمزد بگیر هستند موظف است خدماتی ارائه دهد.

این سازمان در بخش درمان مستقیم، دارای 71 مرکز بیمارستانی، 5 مرکز جراحی محدود ملکی و 7 مرکز بیمارستانی هیأت‌مدیره‌ای و 320 مرکز سرپایی در سطح کشور است که در این مراکز با به کارگیری بیش از 47 هزار نفر نیروی انسانی متخصص پزشک و غیرپزشک، مشغول ارائه خدمات درمانی به بیش از 45 میلیون نفر بیمه‌شده تحت پوشش و سایر بیماران است.

خدمات درمانی تأمین اجتماعی به بیمه شدگان

پس از تصویب قانون الزام از سوی مجلس شورای اسلامی، در 1368/08/21، ارائه خدمت درمانی به بیمه شدگان به عنوان یکی از وظایف سازمان تأمین اجتماعی تعیین شد و در عین حال این سازمان مجاز شد تا خدمات درمانی خود را تأمین و به بیمه شدگان ارائه کند. براین اساس بخش درمان و خدمات بهداشتی و درمانی به عنوان یکی از کارکردهای سازمان تأمین اجتماعی تعیین شد. در همین راستا امروز این سازمان در کشور به عنوان یکی از خدمات دهنده‌های بخش درمان، بیمارستانها و مراکز درمانی بسیاری در کشور دارد. قرار است به بیان برخی از این خدمات در تهران بپردازیم:

بیمارستان آیت الله کاشانی

این بیمارستان، در منطقه جنوب شرقی تهران و در ساختمان 4 طبقه ای تاسیس شده است و در حال حاضر 162 تخت بیمارستانی فعال دارد. مهمترین بخش های بستری را می‌توان درمانگاه عفونی، درمانگاه قلب، درمانگاه ارتوپدی، درمانگاه اورولوژی، درمانگاه جراحی عمومی، درمانگاه جراحی مغز و اعصاب، درمانگاه چشم، درمانگاه داخلی، درمانگاه داخلی مغز و اعصاب (نورولوژی)، درمانگاه زنان و زایمان، درمانگاه طب فیزیکی و توان بخشی، درمانگاه اطفال - درمانگاه ENT، درمانگاه بیهوشی و درد، اپتومتری، پزشک عمومی (داخلی)، ادیومتری و اطفال داخلی اعصاب دانست.

بخش های کیلینکی این بیمارستان نیز ICU عمومی - POST CCU - CCU - داخلی - اطفال - زنان و زایمان - جراحی عمومی - زایشگاه - چشم پزشکی - جراحی گوش و حلق و بینی - مراقبت های تنفسی نوزادان (NICU) هستند.

بیمارستان معیری تهران

این بیمارستان در سال 1339 افتتاح و به بهره برداری رسید. این بیمارستان، مرکز درمانی است که به سازمان تامین اجتماعی، وابسته است و به عنوان بیمارستان تخصصی ارتوپدی، فعالیت می کند که در حال حاضر، 92 تخت خواب فعال دارد.

بیمارستان شهید دکتر معیری تهران دارای بخش های بستری درمانگاه ارتوپدی، درمانگاه اورژانس، درمانگاه جراحی مغز و اعصاب، درمانگاه جراحی عمومی، درمانگاه طب فیزیکی و توانبخشی، درمانگاه داخلی، درمانگاه فیزیوتراپی، درمانگاه قلب، درمانگاه بیهوشی ودرمانگاه عفونی است. بخش های کلینیکی بیمارستان نیز ارتوپدی - ICU - تحت نظر اورژانس است. این بیمارستان در تهران، میدان بهارستان، خیابان مجاهدین اسلام، روبروی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

بیمارستان فیاض بخش تهران

بیمارستان شهید فیاض در زمینی به مساحت 20 هکتار و با ظرفیت 617 تخت ثابت تأسیس شده است. بخش های کلینیکی این بیمارستان در حال حاضر مانند ارتوپدی، اطفال،NICU، جراحی مغز و اعصاب، داخلی اعصاب (نورولوژی)، داخلی،ICU عمومی،CCU، اورولوژی، جراحی عمومی - چشم ژنیکولوژی، قلب،ENT،post CCU، نوزادان، شیمی درمانی، زنان و زایمان، بخش اورژانس و پست پارتوم فعال هستند.

این بیمارستان زیر نظر سازمان تأمین اجتماعی است و بیمه شدگان تامین اجتماعی، بیمه سلامت، بیمه روستایی، بیمه کارمندی، بیمه ایرانیان و بیمه سایر اقشار را پوشش می دهد.

بیمارستان شریعت رضوی تهران

این بیمارستان تهران در منطقه سرآسیاب، مهرآباد جنوبی قرار دارد و در قالب در ساختمان 3 طبقه ای به بهره برداری رسیده است. از جمله خدمات این بیمارستان بخش های بستری آن است که درمانگاه بیماران تالاسمی، درمانگاه اورژانس، درمانگاه پوست، درمانگاه جراحی عمومی، درمانگاه چشم، درمانگاه داخلی، درمانگاه دندانپزشکی، درمانگاه قلب، عمومی، درمانگاه اطفال، بیماری های عفونی و داخلی مغز و اعصاب از جمله بخش های خاص این بیمارستان به شمار می آید.

بیمارستان میلاد تهران

میلاد، بیمارستانی تخصصی و فوق تخصصی است که هزار تختخواب دارد و در تیر ماه 80 بهره برداری رسیده است، این بیمارستان دارای بخش‌های بستری گوارش، ریه، نفرولوژی، هماتولوژی، غدد و روماتولوژی، اتاق عمل قلب باز با دو اتاق عمل و امکان انجام عمل های:CABG, ASD, AS, پریکاردیال افیوژن و تعویض دریچه ها، سیستم آنژیوگرافی دیجیتال INOVA پیشرفته قلب با قابلیت آنژیوگرافی چرخشی، سیستم آنژیوگرافی دیجیتال + LCV پیشرفته قلب و مغز و سایر عروق بدن با قابلیت آنژیوگرافی چرخشی و آنژیوگرافی سه بعدی و سیستم دیجیتال الکتروفیزیولوژی برای تشخیص و درمان آریتمی های قلبی و گذاشتن پیس میکر - دو سیستم پیشرفته سونوگرافی رنگی داخل عروقی است.

یکی دیگر از بخش های این بیمارستان، بخش های NICU II(بخش مجهز به کلیه دستگاه های پیشرفته نظیر تخت احیاء، ونتیلاتور نوزاد، فتوتراپی، انکوباتور)، بخش طب هسته ای، پلاسما فرزیس (برداشتن سلول ها، پلاسما و یا قسمتی از پلاسمای غیر طبیعی بیماران، به منظور بهبود علائم بالینی بیمار) است.

بیمارستان لبافی نژاد تهران

این بیمارستان نیز به سازمان تامین اجتماعی وابسته است و در حال حاضر، 236 تخت خواب فعال دارد.

درمانگاه‌های اورولوژی و چشم، درمانگاه عفونی، درمانگاه داخلی ریه، درمانگاه نفرولوژی بزرگسال، درمانگاه داخلی مغز و اعصاب و درمانگاه داخلی غدد و... از مهمترین درمانگاه‌های این بیمارستان به شمار می‌آید.

بخش های پاراکلینیک نیز شامل بخش های CCU،CU جراحی، اورولوژی، پیوند کلیه، داخلی، عفونی، چشم، RCU جراحی و اورژانس است.

بیمارستان هدایت تهران، بیمارستان تامین اجتماعی امام رضا (ع) اسلامشهر شهریار و پانزده خرداد ورامین از دیگر بیمارستان‌های تأمین اجتماعی هستند که هدایت به عنوان بیمارستان تخصصی زنان و زایمان شناخته می شود. بیمارستان اسلامشهر نیز دارای 130 تختخواب بوده و دارای بخش های بستری CCU-ICU جراحی، اطفال، داخلی، ارتوپدی، چشم و جراحی زنان و زایمان و زایمان طبیعی و سزارین است.

در بیمارستان شهریار نیز علاوه بر ارائه برخی خدمات خاص، بخش های ستاره داری مانند لیبر، اتاق عمل، اتاق عمل اورژانس، ریکاوری بعد از زایمان ارائه می‌شود.

بیمارستان ورامین نیز در سال 1378 به بهره بردای رسید. در این بیمارستان نیز بخش های بستریCCU-ICU جنرال،POST CCU، ارتوپدی، ارولوژی، اطفال، جراحی عمومی و جراحی مغز و اعصاب و بخش نوزادان و زایمان طبیعی و سزارین فعال است.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید تأمین اجتماعی بیمارستان تأمین اجتماعی بیمارستان های تأمین اجتماعی بیمارستان میلاد این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی تهران چه خدماتی ارائه می‌شود؟ 2
در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی تهران چه خدماتی ارائه می‌شود؟ 3