دوشنبه 16 مهر 1403

دستگاه سی‌تی‌اسکن و مخزن اکسیژن بیمارستان پنج آذر گرگان افتتاح شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دستگاه سی‌تی‌اسکن و مخزن اکسیژن بیمارستان پنج آذر گرگان افتتاح شد

گرگان - ایرنا - دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان پنج آذر گرگان با قابلیت روزانه 150 آزمایش و مخزن اکسیژن این مرکز درمانی با ظرفیت 25 هزار کیلوگرم امروز جمعه با حضور استاندار گلستان به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در مراسم بهره برداری از این تجهیزات گفت: به دلیل نبود دستگاه سی تی اسکن در اورژانس مرکز آموزشی درمانی پنج آذر، بیماران مجبور به انتقال به سی تی بخش رادیوتراپی بیمارستان می شدند که علاوه بر جابجایی و طی مسافت، باعث فشار مضاعف به دستگاه ویژه بیماران سرطانی می‌شد که راه اندازی دستگاه جدید این مشکلات را برطرف خواهد کرد.

عبدالرضا فاضل افزود: دستگاه سی تی اسکن جدید قابلیت انجام روزانه 150 آزمایش با سرعت چرخش حداکثر 6 هزار دور دقیقه برای اسکن سریع‌تر و تصویربرداری با جزییات بیشتر را دارد.

وی همچنین به افتتاح مخزن اکسیژن این بیمارستان اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کووید 19 و افزایش میزان مصرف بیماران به اکسیژن از 3 به 15 لیتر در دقیقه، ضرورت تامین اکسیژن افزایش یافت.

وی ادامه داد: مخزن اکسیژن 25 تنی بیمارستان پنج آذر گرگان با درجه خلوص 99/96 درصد توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی نصب و راه اندازی شد.

فاضل افزود: این مخزن که با اعتبار 11 میلیارد ریال راه اندازی شد توانایی تولید معادل 3 هزار و 200 کپسول 40 کیلویی اکسیژن را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: در حال حاضر 6 عدد از این نمونه دستگاه در بیمارستان های استان مورد استفاده قرار می گیردو تا پایان سال 4 عدد دستگاه دیگر به ظرفیت مراکز درمان گلستان افزوده خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز جمعه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران گفت: با فوت 406 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید 19 در کشور به 47 هزار و 95 نفر رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*