سه‌شنبه 17 مهر 1403

دشمن بهای ترور شهید صیادخدایی را می‌پردازد / باید قبل از فاجعه مشابه متروپل به ساخت و سازهای البرز ورود کرد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
دشمن بهای ترور شهید صیادخدایی را می‌پردازد / باید قبل از فاجعه مشابه متروپل به ساخت و سازهای البرز ورود کرد

ساخت و سازهای غیرمجاز، جاده هشتگرد - طالقان و ترور شهید صیاد خدایی مهم ترین موضوعاتی بود که توسط ائمه جمعه البرز به آنها اشاره شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، آیت الله حسینی همدانی امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه امروز دشمن با القاء شبهات و با انواع حیل درصدد تخریب نسل کننده جامعه است، گفت: امروز کسانی برای دختران ما نسخه مییچند که برای زنان احترام قائل نیستند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: آمریکا پس از جنگ جهانی اول حق رای را به زنان بالای 30 سال داد، امروز این کشور در حالی قانون استقلال مالی را برای زنان تصویب می کند که اسلام از همان ابتدا حق استقلال مالی را برای زنان قائل شده بود و به آنها ارزش داد. وی با اشاره به اینکه اسلام زنان را به سواد و تحصیل تشویق کرده است اما انگلیس تا سال 1947 میلادی به زنان تحصیل کرده مدرک نمی داد، اظهار داشت: امروز باید مسئله سرکوب زنان در زمان پهلوی دست نشانده موشکافی شده و مورد بررسی قرار گیرد. امام جمعه کرج نقش بانوان را در زمان دفاع مقدس پر رنگ ارزیابی و در بخش دیگری تصریح کرد: با توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب درباره عدم دخالت نمایندگان در انتصابات توصیه ما این است که عزل و نصب ها با مشورت نمایندگان حوزه انتخابیه انجام شود. آیت الله حسینی همدانی ترور شهید صیادخدایی توسط رژیم صهیونیستی اقدامی بزدلانه دانست و گفت: این ترور عبور دشمن از خط قرمز انقلاب بود و عواقب خاص خود را دارد، بدون شک جنایتکاران بهای سنگینی برای این ترور می پردازند. وی با اشاره به اینکه اوج اقتدار صهیونیست ها به شهادت رساندن یک خبرنگار زن است، افزود: رژیم غاصب درک کرده که محور مقاومت با مستشاری سپاه قدس توازن جبهه را به نفع خود تغییر داده و نقشه های رژیم صهیونیستی را نقش بر آب کرده اند. وی با بیان اینکه تشییع باشکوه شهید صیاد خدایی نشان داد که نقشه صهیونیستی پلید شکست خورده است تصریح کرد: جای تأسف دارد که عده ای در کشور در هنگام یک اتفاق سر و صدا کرده و خزعبلات مطرح می کنند، اما درباره این ترور سکوت کردند. امام جمعه کرج با تسلیت به خانواده جانباختگان فروریختن ساختمان متروپل در شهر آبادان ادامه داد: موارد آسیب ساخت و ساز زیاد است و گزارشاتی را به مسئولان منعکس کرده ام که باید قبل از وقوع فاجعه برای آنها در البرز چاره اندیشی شود. متاسفانه قوانین بازدارنده نیست همچنین امام جمعه طالقان خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن تسلیت به خانواده فوت شدگان حادثه متروپل گفت: اگر چه مسئولین اعلام کرده اند با خاطیان برخورد می شود اما این اقدام مشکلی را حل نمی کند. حجت الاسلام حسینی افزود: هزاران خانه سست و ضعیف در کشور ساخته می شود چون دستگاه های نظارتی فاسد هستند، از مهندس ناظر تا مشاور و پیمانکار ساخت و پاخت کرده و اقدام به ساخت و ساز می کنند، وضعیت جاده ها هم همین است. وی اظهار داشت: تخلفات موجب شده مهندسان فرهیخته و با آبرو بی اعتبار شوند، نباید پیمانکار با مهندس ناظر تبانی کرده و امنیت مردم را به خطر بیاندازند، جاده هشتگرد - طالقان هم کارشناسی نشده و خودروها در زمستان نمی توانند کنترلی روی حرکت داشته باشند. امام جمعه طالقان تصریح کرد: جاده پائین طالقان هم شرایط مطلوبی ندارد، آیا سازمان های متولی نباید مواخذه شوند؟ باید سیستم های نظارتی و بازرسی تغییر کرده و از صوری به واقعیت مبدل شود، قاچاق و رانت خواری و گرانفروشی هم ناشی از همین مسئله است. وی گفت: مجازات ها بازدارنده نیست، اگر قوانین ضعیف باشند و مجریان را ضعیف نگاه دارند نمی توان به بازدارندگی قوانین امیدوار بود، نیروی انتظامی با قاچاقچی مبارزه کرده و شهید می دهد اما قانون پشتیبان آنها نیست، در نتیجه قوانین ضعیف باید اصلاح شود. انتهای پیام /