شنبه 1 اردیبهشت 1403

دلیل موافقت با اولین اعزام بانوان به ششمین دوره بازی‌های ساحلی

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
دلیل موافقت با اولین اعزام بانوان به ششمین دوره بازی‌های ساحلی

به گفته رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، پوشیدگی و عملکرد قابل توجه دو عاملی است که باعث شد پس از پنج دوره برگزاری بازی‌های ساحلی، با اعزام بانوان به دوره جدید این بازی ها موافقت شود.

به گفته رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، پوشیدگی و عملکرد قابل توجه دو عاملی است که باعث شد پس از پنج دوره برگزاری بازی‌های ساحلی، با اعزام بانوان به دوره جدید این بازی ها موافقت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قرار است ششمین دوره بازی های ساحلی 8 تا 16 آذرماه زیر نظر شورای المپی آسیا (IOC) در سانیا چین برگزار شود.

شنا و واترپلو، دو و میدانی، بسکتبال سه به سه، هندبال ساحلی، کبدی ساحلی، فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی، وودبال ساحلی، دوگانه (شنا و دو)، دراگون بت، پاراگلایدر، قایقرانی بادبانی و موج سواری بادبانی، کوهنوردی، موج سواری، کشتی ساحلی و قایق موتوری رشته‌هایی هستند که دوره جدید بازی های ساحلی با حضور ورزشکاران آنها برگزار خواهد شد.

قرار است ایران تنها در 10 رشته فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی، هندبال ساحلی، کشتی ساحلی، سنگنوردی، کبدی ساحلی، دوومیدانی، شنا، واترپلو و بسکتبال سه نفره نماینده داشته باشد.

از میان این رشته ها، بسکتبال فقط در بخش بانوان ورزشکار اعزامی خواهد داشت در حالیکه این تیم با وجود کسب سهمیه از حضور در بازی های ساحلی جهان (قطر) بازماند. کبدی هم دیگر رشته ای است که اعزام بانوان آن مصوب شده است. این در حالی است که در پنج دوره پیشین بازی های ساحلی تیم های بانوان جایی در کاروان ایران نداشتند اما ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی اعزام آنها به دوره پیش روی این بازی ها را مصوب کرده است.

پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک و عضو ستاد بازی های المپیک و آسیایی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد چرایی این موضوع گفت: برگزاری ساحلی بازی ها باعث می شود انتخاب رشته ها و تیم های اعزامی با حساسیت بیشتری انجام شود. در مورد کبدی و بسکتبال سه نفره به خاطر پوشش کامل بانوان ورزشکار، منعی برای اعزام وجود نداشت به همین دلیل با در نظر گرفتن عملکرد در فهرست شرکت کنندگان قرار داده شدند.

وی یاد آور شد: کبدی بانوان طی سال های گذشته روند رو به رشدی داشته و حتی در بازی های آسیایی 2018 قهرمان شد. بسکتبال سه نفره بانوان هم صاحب رنکینگ چهارم آسیاست و در کل تیم یکدست و خوبی در اختیار دارد.

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک همچنین با بیان اینکه هنوز در مورد سرپرست کاروان و اعضای اعزامی در هر یک از رشته های مصوب جمع بندی نشده است، خاطرنشان کرد: در مجموع کاروان ورزش ایران با ترکیبی 70 - 60 نفره در بازی های ساحلی 2020 چین شرکت خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه دوومیدانی تنها رشته ای است که اعزام آن با هدف حمایتی انجام می شود، نسبت به مدال آوری ورزشکاران ایران در سایر رشته های مصوب برای اعزام ابراز امیدواری کرد.

فخری همچنین در مورد کرونا و تاثیری که می تواند بر برگزاری بازی های ساحلی 2020 داشته باشد، گفت: فعلا مقامات تصمیم گیرنده برای این بازی ها هیچ موضع جدیدی ندارند و کماکان پیگیر اقدامات کشورها برای حضور در بازی ها هستند اما اینکه کرونا منجر به لغو بازی ها شود، بعید هم نیست.