شنبه 29 اردیبهشت 1403

دولت انقلابی باید اقتصاد و معیشت را از مذاکره جدا کند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
دولت انقلابی باید اقتصاد و معیشت را از مذاکره جدا کند

ائمه جمعه هرمزگان در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته با تاکید بر اینکه دولت انقلابی باید اقتصاد و معیشت را از مذاکره جدا کند، گفتند: جداسازی اقتصاد و معیشت مردم از مذاکرات، تلاش برای رسیدن ایران به بازدارندگی هسته ای و تقویت نگاه به شرق، از الزامات مهم برای تقویت مذاکرات نتیجه محور و رسیدن به توافق خوب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ ائمه جمعه هرمزگان در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته با تاکید بر اینکه دولت انقلابی باید اقتصاد و معیشت را از مذاکره جدا کند، گفتند: جداسازی اقتصاد و معیشت مردم از مذاکرات، تلاش برای رسیدن ایران به بازدارندگی هسته ای و تقویت نگاه به شرق، از الزامات مهم برای تقویت مذاکرات نتیجه محور و رسیدن به توافق خوب است.

*س_ باید علاقه و شوق به کتاب افزایش یابد / آمریکا هیچ سلاحی جز تحریم در پیشبرد اهداف خود ندارد_س*

حجت الاسلام بارانی، امام جمعه شهرستان پارسیان با تبریک سالروز ولادت امام عسکری (ع) ضمن اشاره به مجاهدت ائمه معصومین علیهم السلام در ایجاد تمدن اسلامی و حاکمیت توحید در جوامع انسانی گفت: یکی از مهمترین مولفه های تحقق تمدن اسلامی، فراهم آمدن زمینه ها و شرایط زیست تمدنی یعنی تقویت حداکثری پیوندهای اجتماعی و عبور از فردگرایی افراطی است که در فرمایشات امام عسکری نیز به طور مشخص همین امر قابل مشاهده است.

وی، با اشاره به ایات قران کریم اظهار داشت: قدم اصلی در تحقق تمدن اسلامی وجود الگوی زیست مومنانه در جامعه است و امام یازدهم این الگوی زیست اجتماعی را یکی مهمترین عوامل تقرب الهی معرفی می کنند که فلسفه این اقدامات برجسته سازی اسلام ناب در جامعه اسلامی و انسانی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارسیان، با تبریک و گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار به نقش والای کتابخوانی در تکامل فردی و اجتماعی بشر اشاره و ضمن بیان نگاه قرآن به مطالعه اذعان داشت: متاسفانه کتاب و کتابخوانی در جامعه به جایگاه خود نرسیده است و گاها کتاب غریب است و در سبد خانوار جایی ندارد.

بارانی با اشاره به بیانات مکرر رهبر حکیم انقلاب در باب مطالعه، عنوان کرد: تصریحات رهبر معظم انقلاب بیانگر اهمیت اساسی این ارزش فرهنگی است لذا مسئولین فرهنگی و خانواده ها باید شرایطی را فراهم نمایند تا هم شوق و علاقه به کتاب خوانی در جامعه افزایش یابد و هم دسترسی به کتاب و فضای مناسب مطالعه برای مردم تسهیل گردد‌.

امام جمعه شهرستان پارسیان، در تبیین واقعیت های میدانی مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای غربی به تلاش آمریکایی ها برای محدود سازی هسته ای ایران و ایجاد فضایی برای مذاکرات حول موضوعات منطقه ای و موشکی اشاره و تصریح کرد: آمریکا هیچ سلاحی جز تحریم در پیشبرد اهداف خود ندارد اما در طرف مقابل جمهوری اسلامی از مذاکرات به دنبال رفع تحریم های ظالمانه و ضدبشری است که به واسطه خیانت آمریکایی ها در برجام همچنان ادامه دارد.

بارانی با اشاره به اذعان اندیشکده های آمریکایی مبنی بر شکست فشار حداکثری بر ایران در تبیین الزامات دولت سیزدهم در رسیدن به نتیجه مفید گفت: جداسازی اقتصاد و معیشت مردم از مذاکرات، تلاش برای رسیدن ایران به بازدارندگی هسته ای و تقویت نگاه به شرق، از الزامات مهم برای تقویت مذاکرات نتیجه محور و رسیدن به توافق خوب است.

خطیب نماز جمعه شهرستان پارسیان ضمن تشکر از سفر استاندار محترم به پارسیان و بازدید از مشکلات، ظرفیت ها و پروژه های نیمه تمام گفت: امیدوارم با همت استاندار محترم و همراهی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و تلاش فرماندار و مسئولان شهرستان شاهد رشد و توسعه در پارسیان باشیم که بحمدالله این عزم در همگی این عزیزان قابل مشاهده است.

بارانی در پایان خطبه دوم ضمن تبریک کسب عنوان شهردار برتر استان به جناب مهندس غواصی شهردار شهر دشتی گفت: کسب عنوان شهردار برتر استان نشانه عملکرد مناسب و تلاش و همت ایشان در خدمات رسانی مناسب به مردم و فراهم کردن زیرساخت های شهری است که بنده از شورا و شهردار محترم دشتی بابت این همدلی و تلاش ها، صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم.

دولت انقلابی باید اقتصاد و معیشت را از مذاکره جدا کند

حجت الاسلام ابراهیم شریفی، امام جمعه حاجی آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: دولت انقلابی باید اقتصاد و معیشت را از مذاکره جدا کند و با انجام اصلاحاتی روند بهبود اقتصاد و معیشت را در داخل کشور دنبال کند. این موضوع باعث خواهد شد که از لحاظ روانی کارکرد اصلی تحریم ها از بین برود. شریفی با تبریک هفته کتاب و کتاب خوانی گفت: کتاب، مادر تمدن ها و عصاره آنهاست. دین و دنیای بشر و جسم و جان انسان ها، با کتاب تامین و تغذیه می شود و فرایند کمال بشری به وسیله کتاب محقق می شود. امام جمعه حاجی آباد خاطر نشان کرد: از حضور میدانی رؤسای سه گانه بین مردم و هماهنگی و هم راستا شدن دیدگاههای مبنایی آنان که بسیار دلگرم کننده و امید بخش می باشد تشکر میکنم. قطعا این حضور میان مردم در ترمیم اعتماد مردم تاثیرگذار و اثربخش خواهد بود.

؛ حجت الاسلام والمسلمین صالحی، امام جمعه شهرستان خمیر در خطبه های نماز جمعه امروز شهرستان اظهار کرد: عمده انحرافاتی که در سیر زندگی بشر در مواجهه با حق خودنمایی کرده است عدم وجود علم کافی نسبت به حقیقت معارف الهی و در ذیل آن معارف اسلام بوده است.

خطیب جمعه شهرستان خمیر گفت: در مقابل این انفعال بشر در دستیابی به صراط مستقیم از آن سوی شیطان و همکیشان آن با انواع سلاح ها از جمله تحریف حقیقت به میدان آمده و در تلاش بوده اند که معارف حقه الهی به گوش جان بشر نرسد و دشمن از کم سوادی وعدم اصلاح جامعه به شدت سود برده است و تاکنون توانسته خسارات بزرگی را ایجاد کند که شاید پر جلوه ترین آن ها تحریف تهدید وکشتن اولیا الله بوده است.

صالحی بیان کرد: این تحریف گاهی در اصل و اساس مسیر پذیرش اخلاق اتفاق می افتد مثل اسلام ستیزی و یا در رسانه‌های مختلف غربی در تلاش هستند که ایجاد کنند گاهی هم در لباس حقیقت و محتوای حقیقت تحریف ایجاد می‌کند مثل شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی ایجاد می شود.

سیاست جدا سازی در اسلام خاتمه پذیرد تا مقدمه تحقق تمدن اسلامی شود

وی در بخش دیگر با اشاره به میلاد امام حسن عسکری افزود: این امام بارها به شیعیان توجه می کردند که در نماز اهل سنت شرکت کنید حتی در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است کسی که در نماز اهل سنت شرکت کند و در صف اول حاضر شود مانند آن است که پشت سر رسول الله نماز خوانده است.

امام جمعه شهرستان خمیر گفت: برخی ضرورت تقویت برادر دینی را نمی‌فهمد علم به این حقیقت هنوز در آن ایجاد نشده است دشمن از همین نقطه ضعف استفاده می‌کند بنده به صراحت عرض می‌کنم پس از گذشت چهل و اندی انقلاب و با تکیه به سیره حضرت نبی و اهل بیت علیهم السلام و ایستادگی جانانه ملت ایران خارج از هر قوم و مذهب وقت آن رسیده که این حربه های اقلیت و اکثریت مذاهب پایان دهیم و جلوه های دل به اسلام را به عالم نشان بدهیم.

حجت الاسلام صالحی عنوان کرد: وقت آن رسیده است این سیاست جداسازی در اسلام خاتمه یابد و عمومیت جامعه اسلامی در راه تحقق تمدن اسلامی با سرعتی بیش از همیشه به افق ها و آرمان های خود بیندیشد.

وی ادامه داد: ما در این گوشه از نظام اسلامی کشورها کشور اسلامی بلند فریاد میزنیم بلده اسلام شهر برادران و خواهران مسلمان رادر کنار یکدیگر به نمایش گذاشته ایم با اتکا به آرای ولایت این مسیر را ادامه خواهیم داد.

کتابخانه ها با فرهنگ جوان گرایی به سوی تشکیل جامعه نخبگانی گام بردارند

وی در بخش دیگر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت هفته کتابخوانی فرمودند: اکنون ملت ایران باید افتادگی ها راجبران کند اینک فرصتی بی نظیری از حکومت دین و دانش در ایران پدید آمده است که باید از آن در جهت اعتلای فکر و فرهنگ این کشور بهره جست.

خطیب جمعه شهرستان خمیر گفت: امروز کتابخوانی و علم آموزی و تنها یک وظیفه ملی یک واجب دینی است از همه بیشتر جوانان ونوجوانان باید احساس وظیفه کنند اگرچه آنگاه که انس با کتاب رواج یابد کتابخوانی یک تکلیف شیرین و یک نیاز تعلل ناپذیر و یک وسیله برای آراستن شخصیت به خویشتن تلقی خواهد شد.

صالحی ادامه داد: کتابخانه ها باید محور تشکیل جامعه نخبگانی بلاد اسلامی قرار گیرد و ضرورت ایجاد این مهم برای تحقق تمدن اسلامی لازم است و این وظیفه راجوانان بر عهده دارند.

دولت معیشت مردم را با مذاکرات احتمالی پیش روی گره نزند

وی گفت: عمده دلیلی که باعث شد در دولت سابق این حجم از خسارات عقب ماندگی برای کشور ایجاد شود نگاه افراطی مجموعه مذاکره‌کنندگان به مسئله برجام است که باعث به وجود آمدن مشکلات کشور شد.

امام جمعه خمیر گفت: از دید آمریکایی ها یکی از مهمترین و پر اثر ترین معیارها برای موفقیت تحریم ها آماده سازی جامع هدف ازلحاظ روانی است و با توجه به در پیش بودن احتمالی مذاکرات در آذر ماه دولت محترم خیر اقدام عملی را چند اقدام عملی را قبل از آغازمذاکره ضروری برای خود ببیند.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد و معیشت را از مذاکره جدا کنند و با انجام اصلاحاتی روند اقتصادی و معیشت را در داخل دنبال کنند؛ مهمترین کارکرد این مهم این خواهد شد که از لحاظ روانی کارکرد اصلی تحریم ها به از بین می رود گام انقلابی دولت در وارداتواکسن و واکسیناسیون عمومی را باید در راستای بهبود اوضاع کشور دانست و در نتیجه آن می‌توان در مذاکرات کارت خود را نشان دهد.

شهید طهرانی مقدم؛ شهید اقتدار و عزت ملت ایران بود

حجت الاسلام محمد عبادی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: تنها راه رستگاری و فلاح برای همه ما تقوای الهی است که گره‌ها را می‌گشاید و مسیر زندگی را هموار و به خانواده‌ها نشاط می‌بخشد و ارتباط با خدا باعث حرکت در راه سلوک الهی می‌شود.

وی ادامه داد: 23 آبان میلاد امام حسن عسگری است. وجود نازنین این امام مهم‌ترین راهبردهای اسلامی را بدنبال داشت چرا که به عصر غیبت صغرای امام زمان منتهی شد. متأسفانه علی رغم این که جامعه اسلامی محدودیت‌ها و محرومیت‌هایی در ارتباط با وجود این امام عزیز داشت اما حضرت با شکل‌های مختلف بخصوص با ایجاد شبکه وکالت، زمینه رد شبهات مخالفان و فرقه‌های انحرافی را فراهم می‌کردند.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: امام عسگری در مقابله با دو فرقه انحرافی صوفیه و تصوف (دراویش) که معضلی در جامعه اسلامی هستند و امروز نیز بخشی از جامعه اسلامی ما نیز گرفتار این فرقه منحرف هستند و مسیر اهل بیت را کنار گذاشته و اجتهاد را کنار می‌گذارند و با انتخاب قطبی که نه علم دارد و نه جنبه معنوی، از علوم اهل بیت محروم می‌مانند، گام بلندی برداشت.

وی مقابله با دوگانه پرستی را از دیگر راهبردهای امام حسن عسگری برشمرد و بیان داشت: ایستادن علمی و دقیق در برابر این دو جریان انحرافی و بسترسازی برای پذیرش جامعه اسلامی در عصر غیبت، کار بزرگ این امام بود.

عبادی زاده گفت: بیشترین کرامات را امام حسن عسگری داشتند و امام با کرامات خویش نمونه‌ای برای بسترسازی دوران امامت حضرت مهدی موعود را فراهم می‌ساخت.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از اظهارات خود عنوان داشت: از افتخارات جهان اسلام و محبان اهل بیت (علیهاالسلام) حضرت معصومه (س) است. بانویی که خدا به او مقام زیارتی همتراز تضمین بهشت با شرط عارف به حق این بانو قرار داده است و دیگری مقام شفاعتی است که امام صادق (ع) درباره آن می‌فرمایند شفاعت شیعیان را می‌کنند و شأنی بالا در نزد خدا دارد.

وی بیان داشت: برگزاری همایش حضرت معصومه را نیز در این هفته داریم و همه می‌توانند از ثمرات آن بهره بگیرند.

عبادی زاده ادامه داد: این روزها بحث مذاکرات هسته‌ای به طور جدی مطرح می‌شود و رویکرد جدیدی نیز اعلام شده که ضرورت دارد بدانیم که طرف‌های مقابل ما بدنبال چه چیزی هستند و تا مشخص نکنند که از این مذاکرات چه هدفی را دنبال می‌کنند، عملا شرکت ما بی‌نتیجه است.

وی لغو تحریم‌ها را پیش شرط مذاکرات دانست و عنوان داشت: مذاکره برای مذاکره مورد قبول نیست و این سیاست دولت سیزدهم است و رویکرد خوبی است و باید طرف مقابل در این باره تضمین بدهد چرا که اصلا قابل اعتماد نیستند و ما در سال‌های اخیر نیز این بی‌اعتمادی را حس کرده‌ایم.

امام جمعه بندرعباس تأکید کرد: مذاکرات دراز مدت بی‌فایده برای ملت ایران ارزشی ندارد.

عبادی‌زاده گفت: کشور نباید بند به مذاکرات شود و نباید اقتصاد کشور را بند مذاکرات کنیم و در این نباید شرایط پیشرفت هسته‌ای ملت ایران متوقف شود.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: سبد غربی‌ها پوسیده است و نمی‌توانیم تمام تخم‌مرغ‌های خودمان را در سبد غرب قرار دهیم بلکه باید نگاه به شرق را با جدیت دنبال و منافع خویش را در همه زمینه‌ها تأمین کنیم.

وی با یادکردی از شهید طهرانی مقدم، گفت: شهید اقتدار و عزت ملت ایران بود و هوش بالای او در رساندن ایران به جایگاه مهم موشکی، زبانزد بود و ملت ایران هرگز این فرزند برومند خویش را فراموش نخواهد کرد.

امام جمعه بندرعباس در پایان از استقبال مردم هرمزگان از کتاب و کتابخوانی و خرید کتاب تجلیل کرد و گفت: مردم هرمزگان و جوانان عزیز ما با کتاب مأنوس هستند و باید این حرکت خوب که سرمایه زندگی ما است را بیش از پیش رونق دهیم.

انتهای پیام /