جمعه 31 فروردین 1403

رأی ندادن باعث جری‌تر شدن دشمن می‌شود / سیستم رأی‌گیری در ایران بسیار دقیق است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
رأی ندادن باعث جری‌تر شدن دشمن می‌شود / سیستم رأی‌گیری در ایران بسیار دقیق است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: رأی ندادن، هم دشمن را جری‌تر می‌کند تا کشور را در فشارها و تنگناهای بیشتر قرار دهد و حاضر به تعامل محترمانه، عاقلانه و عزتمندانه با کشور ما نشود و هم فرار از مسؤولیت اجتماعی و فرار از بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر روزگار ما است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما، ائمه جمعه استان اربیل در خطبه های نماز جمعه به تبیین اهمیت شرکت در انتخابات پرداختته و اعلام کردند: سیستم رأی‌گیری تا اعلان نتیجه در انتخابات ایران بسیار دقیق است.

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه گفت: تمام کسانی که هنوز رأی نداده‌اند یا قصد رأی دادن ندارند، توجه کنند که رأی ندادن باید حجت شرعی داشته باشد زیرا روزی هم از رأی و هم از عدم رأی سؤال خواهد شد.

وی افزود: دستور مراجع برای لزوم رأی دادن، حجت شرعی است و عقل نیز حکم می‌کند که از هر فرصت برای اصلاح کشور عزیز استفاده کنیم.

رأی ندادن باعث جری‌تر شدن دشمن خواهد شد

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان داشت: رأی ندادن، هم دشمن را جری‌تر می‌کند تا کشور را در فشارها و تنگناهای بیشتر قرار دهد و حاضر به تعامل محترمانه، عاقلانه و عزتمندانه با کشور ما نشود و هم فرار از مسؤولیت اجتماعی و فرار از بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر روزگار ماست. وقتی فرصت از دست رفت، دیگر برنخواهد گشت.

وی ادامه داد: قطعا رأی دادن، از بزرگ‌ترین حسنات ثبت شده در دفتر حسنات ما خواهد بود، لذا نباید دفتر حسنات خود را از این توفیق، خالی بگذاریم.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: از اصرار دشمن برای رأی ندادن، باید بفهمیم که وظیفه ما چیست. مبادا در صف دشمنان قرار بگیریم؛ در صف منافقینی که 17 هزار نفر را با ترور، شهید کرده‌اند.

وی تأکید کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند:«هیچ انتخاباتی مثل انتخابات ما مورد هجمه نیست» و در حال حاضر آمریکایی‌ها از تحریم و فشار حداکثری خسته و مأیوس شده‌اند؛ مبادا با عدم شرکت، امید و طمع آنها را زنده کنیم.

دشمنان ایران اقتدار کشور را نشانه گرفته‌اند

امام جمعه اردبیل بیان کرد: دشمنان بسیار خطرناکی داریم که در برابر آنها، اقتدار و ابراز قدرت لازم است، اطراف کشور ما مملو از پایگاه‌های نظامی آمریکا و اروپاست که دیوانه‌وار علیه ما کار می‌کنند.

وی اضافه کرد: در ماجرای تحریم، دولت اسپانیا اعلام کرد دولت ما با این تحریم زمین می‌خورد، ولی ما حاضریم زمین بخوریم اما ایران را نیز زمین بزنیم.

عاملی اظهار داشت: انسجام ملی، اصلی‌ترین مؤلفه قدرت است و از تمام مؤلفه‌ها بالاتر است. انسجام ملی، سلاح است. کدام عاقل سلاح را در برابر دشمن زمین می‌گذارد؟ مخصوصا که ما در خطرناک‌ترین منطقه هستیم و در طول تاریخ هر ملتی سلاح خود را زمین گذاشته، ذلیل شده است.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: «امروز شاید گناهی بالاتر از کناره‌گیری از صندوق رأی نباشد و هیچ عذر و بهانه‌ای برای ترک صحنه انقلاب پذیرفته نمی‌شود.»

سیاست آمریکا سلطه‌گرانه است

امام جمعه اردبیل بیان داشت: آمریکا با صراحت اعلام کرده که سیاست من، سیاست سلطه‌گرانه است ولی سلطه خیرخواهانه! ما نفهمیدیم که جمع بین سلطه و خیرخواهی چطور ممکن است و ما با انتخابات اثبات می‌کنیم که سلطه بر ما دست هیچکس نیست و ملت ما خود بر خود سلطه دارد.

وی اضافه کرد: مشارکت در سلامت و امنیت خوب پیش می‌رود. دشمن از اینکه مشارکت خوب باشد، به شدت واهمه دارد همچنانکه در یکی از انتخابات‌ها در یکی از کانال‌های هوایی، ملت ما را قسم می‌دادند که شرکت نکنید. به خداوند هم قسم نمی‌خورد، چون می‌گفت خدا با ایرانی‌ها است.

بزرگ‌ترین امانت، پست‌های حساس و کلیدی است

عاملی با اشاره به یک داستان معروف تصریح کرد: از مرد ساده‌ای پرسیدند مذهب تو چیست؟ گفت برزگری! گفتند یعنی چه؟ گفت یعنی هرچه امروز بکاریم فردای قیامت همان را درو می‌کنیم. بنابراین امروز روز عمل به دستور خداوند است که فرموده «ان الله یأمرکم أن تؤدوا الأمانات الی أهلها...» (نساء 58) یعنی خدا به شما فرمان می‌دهد که امانت‌ها را به صاحبان آنها بازگردانید.

وی تأکید کرد: بزرگ‌ترین امانت، مسؤولیت‌ها و پست‌های حساس و کلیدی و مراکز کلان تصمیم‌گیری است. خصوصا پست بسیار مهم ریاست جمهوری؛ آن هم نه برای یک ماه و دو ماه، بلکه برای چهار سال.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: رسول خدا (ص) فرمود: قرآن و عترت از هم جدا نمی‌شوند. یکی از اوصاف قرآن عبارت است از «یجری کما تجری الشمس» یعنی همچون آفتاب منزل به منزل حرکت کرده و در هر دوره، تکلیف انسان‌ها را مشخص می‌کند و لذا قرآن را می‌توان بر تمام حوادث و اعمال، تطبیق کرد.

وی تأکید داشت: قرآن قرار نیست در پستو بماند؛ اهل بیت اینگونه هستند و قرار نیست در پستو بمانند. امام حسین (ع) قرار نیست در پستو بماند. امروز، امام حسین (ع) تکلیف ما را مشخص می‌کند. اگر امام حسین (ع) بیاید، آیا به اردوگاه آمریکا، اسرائیل، عربستان وانگلیسکه تا خرخره، خون خورده‌اند و تا خرخره کینه ایران را دارند، می‌رود یا به اردوگاه جمهوری اسلامی؟ اگر کسی به امام حسین (ع) عشق دارد، باید تکلیف خود را مشخص کند.

عاملی تصریح داشت: در طول یک ماه گذشته، تمام رسانه‌های آن چهار کشور خونریز، 170 رسانه هوایی و هزاران سایت گفتند رأی ندهید. آگاه باشیم که مبادا با عدم رأی دادن، اقتدار کشور را در برابر آنها تضعیف و آنها را برای ریختن خون ملت و هدم زیرساخت‌ها جری بکنیم.

سیستم رأی‌گیری در ایران بسیار دقیق است

امام جمعه اردبیل خطاب به نامزدهای شورای شهر گفت: نامزدهای شورای شهر حتما و حتما دقت کنند که سیستم رأی‌گیری تا اعلان نتیجه در انتخابات ایران بسیار دقیق است. مبادا فردا کسانی که رأی نمی‌آورند، علم اعتراض بلند کنند که تقلب شده است و اگر واقعا در حال حاضر در این خصوص تردیدی دارند، حتما تردید خود را با مسؤولین امر در جریان بگذارند تا با نظارت‌های قانونی، شبهه آنها رفع گردد زیرا هرگونه ادعای تقلب، لطمه بزرگی به آبروی کشور است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل خطاب به رسانه ملی نیز گفت: از صدا و سیما می‌خواهیم این فضای شاد که به مناسبت انتخابات در رسانه ملی درست کرده، همچنین سرودها و فیلم‌های مربوط به برنامه‌های انسجام ملی و توجه به اقوام را، حتما ادامه دهد.

امام جمعه خلخال: حضور حداکثری در انتخابات موجب اقتدار کشور است

حجت‌الاسلام کریم اسدی در خطبه‌های نماز جمعه خلخال با دعوت از اقشار مختلف مردم با گرایش‌های متعدد سیاسی و جناحی به حضور در پای صندوق‌های رای سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: حضور حداکثری مردم بافرهنگ، غیور، مذهبی و ولایت‌مدار خلخال در انتخابات موجب می‌شود تا مسئولان شهرستان نیز در زمان خود از خواسته شما مردم بزرگوار دفاع و پیگیر مسائل و مشکلات منطقه از مسئولان کشوری با دست باز و روی گشاده باشند.

وی با تاکید براینکه هر یک از ما وظیفه داریم تا در تعیین سرنوشت خود و کشور دخیل بوده و با شرکت در انتخابات در عمران و آبادانی میهن عزیزمان ایران و منطقه و زادگاه خود تاثیرگذار باشیم، اظهارکرد: حتی وظیفه شرعی، قانونی و ملی مخالفان نظام نیز شرکت در این انتخابات جهت حفظ اقتدار و عظمت کشور و مایوس کردن دشمنان ملت است.

خطیب جمعه خلخال گفت: اقتدار انقلاب و نظام اسلامی ایران، دوری از جنگ و ثبات امنیت و صلح در کشور متعلق به دولت، گروه و یا جناح خاصی نبوده و این امنیت پایدار نتیجه اقتدار کشور ایران اسلامی در مقابل زورگویان جهان است.

خطیب جمعه خلخال با توصیه به مردم برای حضور حداکثری در انتخابات 28 خرداد و ادای دین به شهدای انقلاب و ولایت گفت: حضور شما در صحنه و دادن رای، دل امام راحل، شهدای انقلاب، رهبر معظم انقلاب و حضرت ولی عصر امام زمان (عج) را شاد و برخلاف آن نیز موجب فراهم ساختن زمینه شادی دشمنان نظام و ملت خواهد شد.

انتهای پیام /

رأی ندادن باعث جری‌تر شدن دشمن می‌شود / سیستم رأی‌گیری در ایران بسیار دقیق است 2
رأی ندادن باعث جری‌تر شدن دشمن می‌شود / سیستم رأی‌گیری در ایران بسیار دقیق است 3