سه‌شنبه 3 مهر 1403

رئیس‌جمهور در «سازمان ملل» جنایات اسرائیل را محکوم کند

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
رئیس‌جمهور در «سازمان ملل» جنایات اسرائیل را محکوم کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید رئیس‌جمهور در سازمان ملل جنایات و اقدامات وحشیانه علیه ملت فلسطین و لبنان را به شدت محکوم کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید رئیس‌جمهور در سازمان ملل جنایات و اقدامات وحشیانه علیه ملت فلسطین و لبنان را به شدت محکوم کند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل کوثری در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: با جنایت‌هایی که استکبار جهانی، صهیونیسم بین‌الملل و ارتجاع منطقه انجام می‌دهند، دل انسان به درد می‌آید.

وی ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس، افزود: دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده که مانند خورشید می‌درخشد چرا که جنگ فی‌نفسه چیز خوبی نیست اما دفاع بر هر انسانی مخصوصاً انسانی که مکتب آن تشیع است، واجب است. دشمنان خبیث و جنایتکار که منافع بسیار زیادی از ایران می‌بردند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها یک لحظه ما را تنها نگذاشتند، بلکه آنچنان توطئه‌هایی یکی پس از دیگری را طراحی کردند تا بتوانند مجدداً به این کشور عزیز برگردند تا آن منافع زیاد را برای خودشان مجدد احیا کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران دو عامل باعث جلوگیری و شکست دشمنان شد چون آنها نسبت به این موضوعات شناخت نداشتند؛ اول اینکه رهبری یعنی ولی امر مسلمین حضرت امام (ره) و دوم اینکه مردم ولایتمدار. اینها به هیچ نسبت به این موضوعات شناخت نداشتند و چنین شد که تحلیل کرده بودند که می‌خواهند سه روزه استان خوزستان را از ایران جدا کنند و هفت روزه به تهران برسند؛ زهی خیال باطل!

کوثری بیان کرد: به فرمان حضرت امام (ره) رزمندگان عزیز ما، همه با هم ید واحد شدند و در مقابل دشمنی که تا بن‌دندان مسلح بود آنچنان ایستادگی و مقاومت کردند که باعث شد با ذلت و خواری از این کشور بیرون شوند. نهایتاً رزمندگان ما نگذاشتند یک وجب از خاک ما در اختیار دشمن قرار گیرد و این در تاریخ 200 سال گذشته ما بسیار زیبا است و باید گفته شود این‌ها نه تنها ما را رها نکردند، بلکه توطئه‌های دیگری را طراحی و عملیاتی کردند باز هم نتوانستند به آن خواسته خود برسند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تشکیل جبهه مقاومت با الگو از دفاع مقدس بود و رزمندگان عزیز این جبهه مانند شهید حاج قاسم سلیمانی، اسماعیل هنیه، ابومهدی المهندس و شهید عزیزی بودند. باید رئیس جمهور در سازمان ملل جنایات و اقدامات وحشیانه علیه ملت فلسطین و لبنان را به شدت محکوم کند. رئیس جمهور از مسئولان کشورها بخواهد جلوی این جنایت‌ها گرفته شود.