شنبه 21 مهر 1403

رزمایش همدلی و کمک مومنانه نباید به ماه مبارک رمضان منحصر شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رزمایش همدلی و کمک مومنانه نباید به ماه مبارک رمضان منحصر شود

زاهدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: رزمایش همدلی، مواسات و کمک مومنانه نباید به ماه مبارک رمضان منحصر شده و این برنامه ارزشمند باید تداوم داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز شنبه در مراسم اختتامیه رزمایش همدلی در ماه مبارک رمضان، با تاکید بر تداوم کمک‌رسانی‌ها در طول سال، اظهارداشت: رسیدگی به خانواده‌های نیازمند باید همیشه در اولویت ارگان‌های مختلف و خیران باشد. وی ضمن تاکید بر فعالیت‌های شبکه‌ای، مردمی و خودجوش در حوزه کمک‌رسانی به نیازمندان، بیان کرد: مسلمانان بر اساس تعالیم اسلامی از جان و مال‌شان برای کمک به نیازمندان هزینه می‌کنند که نمونه بارز آن دفاع مقدس بود. نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بیش از 40هزار غذا به عنوان افطاری رهبر معظم انقلاب در کنار میزان قابل توجهی از بسته‌های کمک معیشتی در ماه مبارک رمضان توسط خیران تهیه و در بین نیازمندان استان توزیع شده است. وی اظهارداشت: مجموعه‌های دست‌اندرکار ضمن تجمیع اطلاعات دریافت‌کنندگان بسته‌های حمایتی به فرآیند تهیه لیست دقیق از نیازمندان واقعی سیستان و بلوچستان کمک کنند. حجت الاسلام و المسلمین محامی با اشاره به روز جهانی قدس، گفت: فلسطین نماد مبارزه با استکبار جهانی و صهیونسیم است و همه مسلمانان باید بر اساس دستورات دین اسلام نسبت به جوامع مسلمان دغدغه داشته و به هر نحوی که می‌توانند بر اساس تکلیف شرعی و اخلاق اسلامی به آنان کمک کنند.

حدود 444 بسته کمک معیشتی در بین نیازمندان استان توزیع شد دبیر ستاد مردمی رزمایش همدلی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: 443هزار و 300 بسته کمک معیشتی در ماه مبارک رمضان بین نیازمندان استان توزیع شده است. مصطفی میرحسینی افزود: پس از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره همدلی و مواسات، جلوه‌های زیبایی از کمک‌های مومنانه در کشور رقم خورد و این در حالی بود که در برخی از کشورها مغازه‌ها غارت و ماسک‌ها سرقت شد. وی بیان کرد: در پی توصیه نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان جلسات متعددی در راستای مدیریت و کاهش آسیب‌ها در روند رزمایش همدلی با حضور دستگاه‌ها، خیران، موسسات خیریه و نهادهای مرتبط برگزار شد. دبیر ستاد مردمی رزمایش همدلی سیستان و بلوچستان گفت: در ماه مبارک رمضان تاکنون 443هزار و 300 بسته کمک معیشتی و حدود یک میلیون پرس غذا توسط نهادهای فعال در طرح ساماندهی و مدیریت یکپارچه بین نیازمندان توزیع شده و این آمار به جز اقدامات خودجوش برخی از خیران در استان است. وی تصریح کرد: در این رزمایش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با 350هزار بسته، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با 35هزار بسته، آستان قدس رضوی با 25هزار بسته، کمیته امداد امام خمینی (ره) با 15هزار بسته، بنیاد مستضعفان با 6هزار بسته، هلال احمر با بیش از چهار هزار بسته و مؤسسات خیریه با حدود هشت هزار بسته مشارکت داشته‌اند. میرحسینی با اشاره به پایان کمک‌رسانی در ماه مبارک رمضان و تداوم آن در طول سال، افزود: بزودی حدود 30هزار بسته کمک معیشتی جدید در بین نیازمندان و محرومان استان توزیع خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*