دوشنبه 9 مهر 1403

رقابت‌های چوگان جام «فردوسی» برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رقابت‌های چوگان جام «فردوسی» برگزار می‌شود

تهران - ایرنا - رقابت‌های چوگان جام «فردوسی» اواخر اردیبهشت در مجموعه سوارکاری نوروزآباد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی کمیته برگزاری مسابقات در سال جاری، رقابت‌های چوگان جام فردوسی در بخش مردان روزهای 30 تا 31 اردیبهشت ماه در مجموعه چوگان و سوارکاری نوروزآباد برگزار خواهد شد.

این مسابقات در سقف هندیکاپ مثبت 2 تا مثبت 4 و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش برگزار می‌شود.

چوگان از ورزش‌های کهن ایران زمین، امروزه به ورزشی جهانی تبدیل شده است و 16 آذر ماه 1396 به عنوان آثار ناملموس ایران در فهرست میراث جهانی قرار گرفت. این رشته ورزشی به دلیل رواج در میان پادشاهان و بزرگان به بازی شاهان نیز معروف است. چوگان از نام چوبی که در آن استفاده می‌شود برگرفته شده و در ابتدا عنوانی نظامی و جنگی داشت و سوارکاران ایرانی در آن استعداد اسب‌های جنگی خود را به نمایش می‌گذاشتند. امروزه بیش از 77 کشور مسابقات و برنامه های ویژه این رشته ورزشی را برگزار می‌کنند. چوگان همچنین از جمله ورزش‌هایی است که از سال 1900 تا 1939 در مسابقات جهانی بازی شد و هم اکنون نیز از سوی کمیته بین‌المللی المپیک به عنوان یکی از ورزش‌های جهانی شناخته شده است. منبع: فدراسیون چوگان *س_برچسب‌ها_س*