سه‌شنبه 3 مهر 1403

روانشناسی

روانشناسی

خبرگزاری مهر

مشهد مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال‌جاری 491 کودک کار و خیابان در مراکز بهزیستی پذیرش و تحت مراقبت و توانمندسازی قرار گرفته‌اند.

وب‌گاه فرارو

مصطفی معین: نتایج مطالعات می‌گوید طبقه فرودست 3 تا 4 برابر بیشتر از افراد معمولی دچار مشکلات روان هستند / احمدعلی نوربالا: در سال 99شیوع اختلالات روانی در جامعه ایران به 29.7 درصد رسید که حتما با رخداد‌های اخیر، امروز بیش از این خواهد بود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

"کوتارو توریمی" تحلیلگر صنعت هوانوردی می‌گوید فکر کردن درباره پیچیده بودن برنامه ریزی سفر به خارج از کشور پس از پاندمی کووید و افزایش خطر ابتلا به عفونت تشدید شده و خود مانعی برای ترغیب ژاپنی برای سفر به خارج از کشور بوده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بیش از 5 ماه از شکل‌گیری شدید‌ترین موج خشونت در کشور می‌گذرد. جرقه ایجاد این موج، رخداد تلخ جان‌باختن مهسا امینی؛ دختر 22 ساله سقزی بود که روز 22 شهریور امسال در شهر تهران توسط عوامل گشت ارشاد به بهانه بدحجابی دستگیر و به بازداشتگاه وزرا منتقل شد و ساعاتی بعد از دستگیری، جسدش (پیکر در ظاهر زنده‌ای که طبق گواهی تایید شده، دچار مرگ مغزی بود) را به بیمارستان کسری منتقل کردند.

خبرگزاری تسنیم

«قصه‌های خندان» نوشته اسماعیل امینی و عباس محمدی کلهر در بردارنده 40 قصه از داستان‌های کلاسیک فارسی است که برخی از آنها در حدود چند جمله یا در قالب یک تمثیل کوتاه موجود است، اما در این کتاب وسعت داده شده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

یک کارشناس گفت: کتاب «مهربان‌تر از مرگ» تصویرسازی و محاوره‌های زیبایی دارد و می‌تواند به یک فیلم سینمایی پرمخاطب تبدیل شود.

خبرگزاری تسنیم

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در اختتامیه جشنواره انقلاب قلب‌ها گفت: مخاطب سوره محمد (ص) امتداد زندگی بشر در تمام اعصار قرون است و مصداق آن معرکه‌ای که این سوره را معنی می‌کند، امروز در زندگی ما جاری است.

خبرگزاری مهر

محمدمهدی سیار مدیر دفتر پژوهش مؤسسه شهرستان ادب گفت: کسانی که در دوره مدرسه رمان حضور پیدا می کنند استعدادشان به فعلیت نرسیده است و بردن این استعداد از مرحله ای به مرحله دیگر یعنی کشف آن.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایلنا نوشت: نمایشگاه نقاشی و مجسمه با عنوان «کهن الگو» شامل آثار محمد محمدزاده تیتکانلو به فرهنگستان هنر برپا کرده است.

خبرگزاری مهر

تمام‌متن 416 هزار پایان‌نامه و رساله پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) را 172 هزار کاربر، بیش از یک میلیون و 500 هزار بار در سال تحصیلی 1400-1401، دریافت کردند.

خبرگزاری مهر

معاون راهبری و نظارت سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: به جای کار بازاری و صرفاً سرگرم کننده برای کودکان باید به سمت محصولات کیفی و خانواده محور، با توجه به تعلیم و تربیت حرکت کنیم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب‌های «اسرار گل رس» و «ناگفته‌های هنر تاپستری» با تألیف زهرا رسول‌زاده نمین، به تازگی از سوی کتابسرای میردشتی منتشر و در کتاب‌فروشی‌های کشور پخش شده است. کتاب «اسرار گل رس» اثری جامع و کامل درباره هنر سفالگری و همه چیزهایی‌ست که یک سفالگر باید درباره گِل مناسب و مورد نیازش برای انجام کار هنری بداند. در این کتاب سعی شده هنرجویان و مخاطبان علاوه...

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - مرکز آموزشی، پزشکی و درمانی قدس سنندج به دانش‌آموزان طیف اوتیسم دارای مشکلات رفتاری شدید و نیازمند به خدمات روانشناسی وروان پزشکی خدمات رایگان ارائه می‌کند.

خبرگزاری تسنیم

هیئت مدیره انجمن علمی نقد ادبی پس از بررسی داوری‌های مقالات راه‌یافته به دور سوم جایزه، شش پژوهشگر را به عنوان نامزدهای دریافت دومین دوره جایزه‌ی ملی دوسالانه‌ی نقد زرین، یادنام دکتر عبدالحسین زرین‌کوب را اعلام کرد.