دوشنبه 26 شهریور 1403

روایت هاشمی رفسنجانی از دیدار با فرماندهان سپاه تا شادی مردم بعد از پیروزی بر عراق

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
روایت هاشمی رفسنجانی از دیدار با فرماندهان سپاه تا شادی مردم بعد از پیروزی بر عراق

هاشمی رفسنجانی روز هفدهم شهریور در مورد دیدار با فرماندهان سپاه، سفیر ایران در سودان و بیانیه کنفرانس دوربان نوشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در 17 شهریور 1380 را بخوانید؛

سفیر جدید ایران در سودان - آقای [حمید] بیات - برای خداحافظی و مشورت آمد. گفت، مجموعاً در سال‌های اخیر، روابط تضعیف شده است. سودان، بدهی خود را نمی‌پردازد؛ زیادتر هم شده و اخیراً وزیر اوقاف به ایران اعتراض کرده که چرا در امور داخلی آنها دخالت می‌کند؛ گویا مقصودش تقویت تشیع است. سودان به مصر و لیبی نزدیک‌تر شده، به قیمت فاصله گرفتن از نیروهای انقلابی اسلامی و نزدیک شدن به لیبرال‌ها و امید بسته که روابطش با غرب و آمریکا بهتر شود.

آقایان دکتر [هادی] منافی، [رئیس بیمارستان مهر] و دکتر [محمد] عابدی‌پور آمدند. از وضع جراح‌های پلاستیک و ترمیمی گفتند. عصر، جمعی از فرماندهان سپاه [آقایان علیرضا افشار، محمدنبی رودکی، علی فضلی، مجید خادم، اسماعیل‌کوثری، اسدالله ناصح، جعفر اسدی و حسین پروین] آمدند و در مورد نمایشگاه جامع جنگ تحمیلی در مصلای تهران توضیح دادند و خواستند برایشان سخنرانی کنم. دیشب، بعد از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران بر عراق در بغداد، در چندین شهر بزرگ ایران، من‌جمله تهران، مشهد، شیراز و همدان، جوان‌ها به خیابان‌ها ریخته و [شادی و] شلوغ کرده‌اند و در مواردی با نیروی انتظامی درگیر شده‌اند.

کنفرانس [ضد نژادپرستی] دوربان، امروز بیانیه نهایی خود را منتشر کرد. دولت‌های اروپایی توانستند مانع محکومیت اسرائیل و مترادف‌بودن صهیونیسم با نژادپرستی شوند؛ گرچه بر حق فلسطینی‌ها برای داشتن کشور مستقل در فلسطین و نیز جنایت‌بودن ستم‌های برده‌داران [تأکید شد]. ایران، با [صدور] اعلامیه‌ای، موضع خود را در مقابل بیانیه مشخص کرد.

29219

کد خبر 1954710