دوشنبه 23 مهر 1403

روز قدس لبیک آزادی‌خواهان جهان برای رهایی قدس شریف است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روز قدس لبیک آزادی‌خواهان جهان برای رهایی قدس شریف است

گرگان - ایرنا - امام جمعه اهل سنت بندرترکمن گفت: روز جهانی قدس، وعده‌گاه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان در لبیک به فرمان حضرت امام خمینی (ره) برای آزادی قدس شریف است.

حاج آخوند عبدالرحمن کر روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بزرگداشت روز قدس باعث زنده شدن روحیه مقاومت در بین فلسطینیان می شود اما امسال به سبب شیوع کرونا امکان شرکت در راهپیمایی از ما سلب شده است.

وی افزود: جامعه اهل سنت ترکمن صحرا همواره حمایت قاطعانه خود را از مردم فلسطین اعلام کرده و خود را دشمن شماره یک رژیم اشغالگر غاصب و کودک‌کش اسرائیل می‌داند.

این روحانی اهل سنت افزود: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است و نمی‌تواند وحدت این 2 مذهب را ببیند اما مردم شیعه و سنی ثابت کرده اند با هر فکر و عقیده‌ای برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین در کنار هم خواهند بود.

حاج آخوند کر ادامه داد: کشورهای استکباری بر سر خوی استکباری و سلطه‌گری با هم وحدت دارد اما مسلمانان جهان هنوز با هم یکپارچه نیستند و در این بین برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می خواهند در قالب اتحادیه مرتجع عرب به سرکردگی عربستان و با حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا به مقاومت فلسطین آسیب بزنند.

وی اظهار داشت: بی‌شک فلسطینیان مظلوم‌ترین افراد در جهان هستند که مورد حملات وحشیانه اسرائیل قرار گرفتند و صهیونیست‌ها هم به کسی رحم نمی‌کنند و بر همه افراد واجب است که در روز قدس به حمایت از این ملت ستمدیده بپردازند.

طبق اعلام قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی: فردا جمعه همزمان با روز جهانی قدس رهبر معظم انقلاب در ساعت 12 به وقت تهران با جهان اسلام سخن خواهد گفت که این برنامه به صورت زنده از شبکه های تلویزیونی و رادیویی پخش می شود، در همین راستا برای بهره برداری حداکثری از سخنان رهبر معظم انقلاب در هیچ نقطه ای از کشور هیچ برنامه ای تحت عنوان روز قدس نخواهیم داشت.

ویروس کرونا موسوم به «کووید 19» اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 126 هزار و 949 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 64 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به 7هزار و 183 نفر رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*