چهارشنبه 4 مهر 1403

روسیه: صدور روادید با محدودیت نشان‌دهنده نقض آزادی بیان توسط واشنگتن است

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
روسیه: صدور روادید با محدودیت نشان‌دهنده نقض آزادی بیان توسط واشنگتن است

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد که روادید برای هئیت روسی عازم به نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با محدودیت های تردد صادر شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به صدور روادید با محدودیت‌های مختلف برای هئیت روسی تاکید کرد که این عمل نشان‌دهنده نقض آزادی بیان توسط واشنگتن است.

وی همچنین افزود: صدور روادید هیچ ربطی به امنیت آمریکا یا سیاست مهاجرتی ندارد.

این دیپلمات روس خاطر نشان کرد اگر خبرنگاران روسی می توانستند برای تهیه فیلم و گزارش از مناطق مختلف بازدید کنند، هیچ خطر و تهدیدی برای آمریکا وجود نداشت.

خبر مرتبط هشدار روسیه به شروندانش / هر چه زودتر لبنان را ترک کنید

هم‌زمان با افزایش حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف لبنان و پاسخ‌های متقابل حزب‌الله لبنان، سفارت روسیه در بیروت با انتشار بیاینه‌ای از شهروندان این کشور خواست که هر چه زودتر خاک لبنان را ترک کنند.

آمریکا برای نمایندگان مطبوعات روسی روادیدی با درجه سی -2 (روادید ترانزیت) صادر کرد. این نوع روادید فقط برای افرادی که به مقر سازمان ملل سفر می کنند، صادر می شود.

خبرگزاری تاس پیشتر در همین ارتباط گزارش داده بود که به نمایندگان مطبوعات اجازه داده نشده است بیش از 25 مایل (40 کیلومتر) از مرکز نیویورک فاصله داشته باشند. این امر به این معنی است که روزنامه نگاران و اصحاب رسانه نمی توانند، برای مصاحبه به مناطق دیگر یا حتی واشنگتن سفر کنند.

گزارش ها حاکی از آن است که در سپتامبر سال 2023 نیز روادید با محدودیت های مختلف برای پوشش اخبار حضور سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مجمع سازمان ملل صادر شد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

روسیه: صدور روادید با محدودیت نشان‌دهنده نقض آزادی بیان توسط واشنگتن است 2