دوشنبه 9 مهر 1403

سجادی: ظرفیت همکاری‌های تهران - بخارست بازنگری و تقویت می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سجادی: ظرفیت همکاری‌های تهران - بخارست بازنگری و تقویت می‌شود

تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان امروز دوشنبه در دیدار با سفیر رومانی بر تقویت و بازنگری ظرفیت همکاری‌های ورزشی بین تهران - بخارست تاکید کرد.

به گزارش ایرنا؛ سیدحمید سجادی طی این دیدار که در ساختمان مرکزی سئول برگزارشد خطاب به میرلان کارمن گرکو، گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهوری در جدی گرفتن موضوع جوانان، یکی از زمینه‌های مهم همکاری 2 کشور ایران و رومانی، می‌تواند تعامل و ارتباط بین این حوزه باشد تا با برگزاری جشنواره‌ها و هم اندیشی‌ها، تبادل تجارب بین جوانان تقویت شود.

وی به آموزش عالی و ارتباطات دانشگاهی و ایجاد فرصت برای جوانان 2 کشور گریزی زد و افزود: با تعامل تحصیلی بین تهران - بخارست، جوانان می‌توانند از فرصت‌های دانشگاهی همدیگر بهره ببرند.

وزیر ورزش و جوانان می‌گوید: ایران و رومانی با بهره گیری از توانمندی‌ها و نقاط قوت خود می‌توانند زمینه تعامل، ارتباط و همکاری‌های ورزشی را هم توسعه دهند و بطور مثال با بررسی‌های کارشناسی، از ظرفیت رومانی برای برپایی اردوهای تمرینی تیم‌های ملی ایران قبل از بازی‌های آسیایی 2022 و بازی های المپیک 2024 بهره بگیریم.

سجادی اضافه کرد: رومانی در رشته‌های دو ومیدانی، ژیمناستیک، شنا، شیرجه، واترپلو و سوارکاری هم می‌تواند به توسعه این ورزش‌ها در ایران کمک کند.

وی از سایت موج سواری، پروازی و امکانات غواصی به عنوان دیگر ظرفیت‌های قابل توجه ورزشی و گردشگری در ایران نام برد که زمینه همکاری با دیگر کشورها از جمله رومانی را دارد.

سفیر رومانی در تهران هم با ابراز خرسندی از نشست با وزیر ورزش و جوانان، اظهار داشت: ارتباط دیپلماتیک بین ایران و رومانی در سال آینده، 120 ساله می‌شود به همین دلیل تمایل داریم که ارتباطات حوزه ورزش و جوانان بین ایران و رومانی تقویت شود و حتی برنامه‌های مشارکتی خوبی برگزار کنیم.

میرلان کارمن گرکو از موقعیت خوب ورزش ایران یاد کرد و افزود: امیدوارم ارتباطات 2 کشور در حوزه ورزش و جوانان با اتفاقات بهتری ادامه یابد و از این پس با تقویت ارتباطات، توسعه ورزشی هم در 2 کشور بیشتر از گذشته محقق شود.

*س_برچسب‌ها_س*