شنبه 8 اردیبهشت 1403

شهید سلیمانی گام های مهمی در راه آزادی قدس برداشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شهید سلیمانی گام های مهمی در راه آزادی قدس برداشت

قم - ایرنا - رئیس مجمع علمای اهل‌بیت (ع) ترکیه، با تاکید بر اینکه امروز تمام جبهه مقاومت از یمن و عراق و سوریه به موشک‌های دقیق و بسیار برخوردار شده‌اند، گفت: شهدای بزرگواری مانند شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با اعتقاد کامل به این مکتب، گام های مهمی در راه آزادسازی قدس برداشتند.

قدیر آکاراس عصر چهارشنبه دردومین کنگره بین المللی قدس شریف در قم افزود: اگر چه اسرائیل از شعار نیل تا فرات خود دست نکشیده‌است ولی به دلیل مقاومت مردم فلسطین مجبور به محبوس کردن خود در پشت دیوارهای بتنی شده‌است.

وی ادامه داد: امام خمینی آغازگر راه مقابله با رژیم صهیونیستی و آیت الله خامنه ای نیز این مسیر مبارک را با قدرت ادامه داده است.

آکاراس اظهار داشت: امروز جبهه مقاومت تمام محاسبات را در برابر اسرائیل به هم ریخته و به قدرت دست یافته‌است و این نشانه بیداری اسلامی و آغاز نابودی اسرائیل می‌باشد.

رئیس مجمع علمای اهل‌بیت (ع) ترکیه، تاکید کرد: فلسطین، امنیت همه جغرافیای اسلام است و امنیت تمام جغرافیای اسلام برابر با فلسطین است.

وی افزود: روز قدس موجب جلب همه دل‌های مسلمانان به بیت المقدس شده و پرچم شکوهمند مقاومت در سراسر جهان حمل برافراشته شده‌است و قاطعانه به پیروزی در این جبهه امیدوار هستیم.

آکاراس گفت: در جنگ جهانی دوم، هم کشورهای غالب و هم کشورهای مغلوب تلاش کردند خاورمیانه و جغرافیای جهان اسلام را به سلطه خود قرار دهند، و در این راستای با ایجاد رژیم صهیونیستی، خنجری به قلب مسلمانان در این منطقه فرود آوردند.

وی اسرائیل را علت اصلی و اساسی همه مشکل ها در منطقه دانست افزود: ناامنی، فقر، درگیری های مختلف نژادی و فرقه ای و وقوع جنگ های متعدد در منطقه به دلیل حضور نامشروع اسرائیل در منطقه است.

رئیس مجمع علمای اهل‌بیت (ع) ترکیه، اسرائیل را غده ای سرطانی دانست و گفت: این غده سرطانی باید هر چه سریع‌تر از این منطقه برطرف شود.

دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف از روز گذشته با سخنرانی 30 شخصیت علمی و فرهنگی از کشورهای ایران، فلسطین، مالزی، هند، افغانستان، پاکستان، فرانسه، آرژانتین، عراق، ترکیه، شیلی، امارات، لبنان، سوریه، انگلیس، کانادا و تونس آغاز شده و تا عصرامروز ادامه دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*