یک‌شنبه 22 مهر 1403

شیرازی‌ها صعود ایران به جام جهانی را جشن گرفتند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شیرازی‌ها صعود ایران به جام جهانی را جشن گرفتند

شیراز - ایرنا - علاقه مندان به فوتبال لحظاتی پس از صعود تیم ملی ایران به جام جهانی 2022 قطر در خیابان های شیراز جشن شادی به راه انداختند.

به گزارش خبرگار ایرنا، لحظاتی پس از اینکه تیم ملی ایران با نتیجه یک بر صفر تیم ملی عراق را شکست داد و جواز صعود به جام جهانی 2022 قطر کسب کرد علاقه مندان به فوتبال در شیراز در خیابان ها حضور یافتند و به شادمانی پرداختند.

علاقه مندان به فوتبال در حالی که بیشتر آنها در هوای سرد زمستانی سوار بر خودروهای خود بودند و فریاد ایران ایران سر می دادند با زدن بوق در خیابان های شیراز حضور یافتند و به سمت بلوار شهید چمران حرکت کردند.

گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا حاکی از آن است که ترافیک سنگینی در خیابان های منتهی به بلوار چمران شیراز ایجاد شده است.

تیم ملی ایران شامگاه پنجشنبه در ورزشگاه آزادی تهران با گل دقیقه 48مهدی طارمی تیم ملی عراق را شکست داد تا تیم ملی ایران سریعترین صعود به جام جهانی را جشن بگیرد.

پیام تبریک استاندار فارس در پی صعود تیم ملی ایران به جام جهانی

استاندار فارس با ارسال پیامی صعود دلاورانه و مقتدرانه تیم فوتبال جمهوری اسلامی ایران به بازیهای جام جهانی قطر که سبب ایجاد نشاط و شادی مردم میهن عزیزمان ایران شد را تبریک گفت.

در این پیام که شامگاه پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: همدلی بازیکنان و همراهی مردم با فوتبال ایران باز هم چون گذشته نشان داد جوان ایرانی در تمام عرصه ها پیشرو بوده و با تمام توان و تلاش در همه زمینه ها پیوسته شگفتی آفرین است.

محمد هادی ایمانیه افزود: تلاش و استفاده از ظرفیت های جوان ایرانی در رشد و بالندگی اجتماعی و فرهنگی بارها شگفتی ساز شده است و عرصه ورزش بارها نقش همکاری در موفقیت را بر همگان روشن ساخته است.

وی گفت: امید است موفقیت فوتبالیست های عزیزکشورمان در بازیهای جام جهانی قطر باز چون گذشته نقش آفرین شادی در بین آحاد مردم سرزمین ایران اسلامی باشد. موفقیت بیشتر این عزیزان را از پیشگاه خداوند متعال خواستارم.

بازیهای باقی مانده تیم ملی ایران که تشریفاتی شد

به گزارش ایرنا تیم ملی کشورمان سه شنبه 12 بهمن ماه در ساعت 18 در ورزشگاه آزادی تهران میزبان تیم ملی امارات است.

تیم ایران در ادامه دور برگشت پنجشنبه چهارم فروردین ماه 1401 در ساعت 20به وقت ایران میهمان تیم ملی کره جنوبی است و در آخرین بازی خود هم سه شنبه نهم فروردین ماه 1401 در ورزشگاه آزادی تهران میزبان تیم ملی لبنان است و پرونده این گروه با صعود دو تیم به جام جهانی بسته خواهد شد.

هم اینک در جدول رده بندی گروه یک آسیا، تیم ملی کشورمان با انجام هفت بازی و کسب 19 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و صعودش به جام جهانی قطعی شد.

تیم کره جنوبی با 17 امتیاز دوم شد و این تیم هم برای صعود به جام جهانی صعودش را تا حدوی زیادی قطعی کرد.

تیم امارات، با 9 امتیاز، لبنان با پنج، عراق با چهار و سوریه هم با 2 امتیاز در رده سوم تا ششم گروه یک جای دارند.

همچنین در گروه دوم آسیا از بین تیم های عربستان، ژاپن و استرالیا شانس زیادی برای صعود دارند.

پس از پایان مرحله سوم از هر گروه 2 تیم اول و دوم جدول جواز صعود به جام جهانی 2022 قطر را کسب خواهند و تیم سوم هر گروه آسیا هم در پلی آف به مصاف هم خواهند رفت و تیم برنده نیز برای کسب سهمیه پنجم آسیا باید به مصاف تیم پنجم نماینده آمریکای جنوبی برود.

آسیا چهار سهمیه قطعی در جام جهانی دارد و یک سهمیه هم از بین تیم سوم آسیا و پنجم آمریکای جنوبی مشخص خواهد شد و تیم قطر هم که میزبان است.

مرحله نهایی بیست وسومین دوره مسابقات فوتبال جام جهانی به میزبانی کشور قطر برای نخستین بار در غرب آسیا و یک کشور عربی طی روز های 21 نوامبر تا 18دسامبر سال 2022 برابر با 30 آبان ماه تا 27 آذر ماه 1401 با شرکت 32 تیم برگزار می شود.

تیم قطر به عنوان تیم میزبان بدون برگزاری مسابقات مقدماتی در این مسابقات شرکت دارد.

این برای دومین بار است یک کشور از قاره آسیا میزبان جام جهانی می شود، تیم های کره و ژاپن به صورت مشترک در سال 2002 برای نخستین بار میزبان این رویداد مهم در قاره آسیا بودند.

برزیل پر افتخارترین تیم جام جهانی 

تاکنون 21 بار جام جهانی برگزار شده‌است و تنها 8 کشور موفق به فتح این مسابقات شدند که کشور برزیل با پنج قهرمانی، پرافتخارترین تیم این رقابت ها هستند همچنین برزیلی‌ها تنها تیم در دنیا هستند که در تمام 21 دوره رقابت‌ها حضور داشته اند.

آلمان و ایتالیا با چهار قهرمانی، دومین تیم پرافتخار دنیاست، آرژانتین، اروگوئه و فرانسه با 2 قهرمانی و کشورهای انگلیس و اسپانیا هم تجربه کسب عنوان قهرمانی را دارند.

تیم ملی کشورمان در پنج دوره شامل جام‌های جهانی 1978 آرژانتین، 1998 فرانسه، 2006 آلمان، 2014 برزیل و 2018 روسیه شرکت داشته است و برای ششمین بار است که در جام جهانی 2022 حضور خواهد یافت.

برچسب‌ها