یک‌شنبه 15 مهر 1403

صنایع تعطیل‌شده لرستان باید به مرحله تولید و اشتغال برگردند / لزوم تبیین شخصیت فکری و عملی امام خمینی (ره) در جامعه

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
صنایع تعطیل‌شده لرستان باید به مرحله تولید و اشتغال برگردند / لزوم تبیین شخصیت فکری و عملی امام خمینی (ره) در جامعه

ائمه جمعه لرستان با اشاره به اینکه صنایع تعطیل شده لرستان باید به مرحله تولید و اشتغال برگردند، گفتند: تبیین شخصیت فکری و عملی امام خمینی (ره) در جامعه امری ضروری به شمار می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، حجت الاسلام والمسلیمن سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد، اظهار داشت: در 15 خرداد سال 1342 امام (ره) توسط رژیم بازداشت شدند و قیام خونین 15 خرداد به وقوع پیوست و صدها نفر به شهادت رسیدند، همچنین 14 خرداد سالروز ارتحال امام (ره) است و این ایام تعلق به این بزرگوار دارد و جاری شدن یاد و نام امام راحل همه مردم را به سمت اهدافی هدایت می کند که حکیم خردمند، اهداف را بر سر دست گرفته و ما را هدایت می کند که در مسیر ارزشهای اسلامی و دینی حرکت کنیم.

وی افزود: امام (ره) با شناخت عمیقی که از معارف اسلامی و اعتماد به مردم داشتند، نظریه جمهوری اسلامی را ارائه کردند و با آرای مردم، آن را حاکمیت بخشید که هم جمهوریت و اسلامیت برگرفته از مبانی و قوانین اسلام بود، امام (ره) موفقیت دولت و ملت را در پایبندی به احکام اسلامی می داند و سرافرازی یک ملت را در این می داند که به سرمایه اجتماعی این نظامی که مردم هستند توجه شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: باید در سیاست های داخلی و خارجی آن هدف امام (ره) که پایبندی به احکام اسلامی و اعتماد به مردم بود و انتخابات را تجلی اراده مردم می دانست، پایبند باشیم.

وی تصریح کرد: امام (ره) در مورد اسلام و مردم سخنان روشنی دارد، اسلامی که امام (ره) تبیین کرد همان اسلامی بود که حضرت محمد (ص) در رسالتش از جانب خداوند آورد، اسلامی که ضد فساد و تبعیض است و ضد ویژه خواری، توصیه فراقانونی و ضد استکبار و اشرافی گری است و اسلامی که امام (ره) معرفی کرد، اسلامی انقلابی، عدالتخواه و معنویت گراست و بزرگترین امانت که نظام است را باید تلاش کنیم که از آسیب های احتمالی مصون نگه داریم و این جهادی بزرگ است که روح امام از ما راضی خواهد شد.

شاهرخی گفت: در طول سال روزها و شب هایی وجود دارد که ارزشمند هستند از جمله دهه کرامت که حضرت معصومه (س) که به همراه برادرش آموزگاران تقواف احسان و کرامت برای همه نسل ها هستند که این ایام فرصتی برای تبیین شخصیت این دو بزرگوار است.

وی بیان کرد: لازم است شکرگزاری کنیم که در روز گذشته بعد از دو سال در کشور ما به واسطه ویروس کرونا، فوتی نداشتیم و از همه مجموعه هایی که این وضعیت را برای ایران اسلامی و استان ما فراهم کردند تقدیر کنیم و استمرار این وضعیت پسیندیده در گرو عمل به رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به حادثه آبادان گفت: ریزش ساختمانی در آبادان که منجر به جانباختن جمعی از هموطنان شد برای همه ما غمبار و اندوهگین بود و آنچه مهم است پیشگیری از وقوع چنین حوادثی است و همه مسئولین باید مراقبت کنند چنین حوادثی رخ ندهد.

وی خاطر نشان کرد: در استان ما مدیران دستگاه ها مراقب باشند چنین حادثه ای رخ ندهد، در اطراف میدان 22 بهمن ساختمانی است که نیمه کاره باقی مانده است، آیا باید حادثه دردناکی رخ دهد و زمینه برای تبلیغ دشمن فراهم شود تا اقداماتی رخ دهد، برجی که در میدان 22 بهمن است بتن های سیمانی آن توسط یک جرثقیل سالهاست در ارتفاع بلندی نگهداری می شود و اگر این بتن ها سقوط کنند چه فاجعه ای رخ می دهد.

شاهرخی بیان کرد: مردم از این وضعیت ناخشنود هستند و این بار تذکر می دهیم تا قبل از وقوع حادثه پیشگیری شود و این بتن ها پایین آورده شود و این محدوده تخلیه شود تا حادثه رخ ندهد.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اقدام اقتصادی تصریح کرد: می بینیم افزایش قیمت در کالاهای دیگری خود را نشان می دهد و لازم است مبارزه با گرانفروشی استمرار یابد.

وی اشتغال را مهمترین مشکل استان برشمرد و افزود: رئیس جمهور در سفر به لرستان گفتند که لرستان را در اشتغال ویژه می بینند و این مهم در گرو این است که صنایع تعطیل شده استان به مرحله تولید و اشتغال برگردند ولی هنوز این اتفاق رخ نداده و با توجه به بیکاری، تورم و آسیب های اجتماعی هنوز این مهم عملی نشده است.

15 خرداد قیام سرنوشت سازی در حمایت از حرکت امام (ره) بود

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه بروجرد با اشاره به سالروز ارتحال امام (ره) اظهار داشت: رحلت امام (ره) در 14 خرداد سبب شد تا همه ملت های مسلمان عزادار شوند و محبوبیت شخصیت امام (ره) در بین مردم به گونه ای بود که در تشییع جنازه ایشان شاهد جمعیت بی نظیری از مردم بودیم که در غم رحلت امام (ره) بر سر و زینه می زدند.

وی افزود: بعد از رحلت امام (ره)، دشمنان توطئه هایی در سر داشتند اما مقام معظم رهبری به عنوان رهبر انتخاب شد و در این سالها در مسیر ترسیم شده، انقلاب به جلو حرکت می کند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به قیام 15 خرداد گفت: در این قیام سرنوشت ساز، مردم در راستای حمایت از امام (ره) ایستادند به طوری که کفن پوش به صحنه آمدند و رژیم ستمشاهی متوجه شد که ایستادن در برابر امامی که پشتوانه مردمی دارد کار ساده ای نیست.

حجت الاسلام حسینی به پیشرفت روز ایران اشاره کرد و افزود: طی این سالها ایران در عرصه های مختلف بسیار پیشرفت داشته و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان بی نظیر است.

وی با بیان این که ایران در جریان مذاکرات، موضع قدرت را در دستور کار دارد، گفت: غرب به دنبال زورگویی و امتیازگیری است اما ایران اسلام محکم ایستاده و همین ایستادگی دشمن را تضعیف می کند چرا که امروز استکبار ضعیف تر از هر زمانی است.

امام جمعه بروجرد با اشاره به جراحی اقتصادی، خاطر نشان کرد: پرداخت یارانه ها برای چهار قلم کالایی که اعلام شده مناسب است اما برخی از این فرصت سواستفاده کرده و قیمت همه کالاها را بالا برده اند که لازم است نظارتها بیشتر شود و برای کنترل بازار می طلبد نیروهای بسیج هم همکاری کنند.

محکوم کردن اقدام موهن جشنواره فیلم کن فرانسه

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: کسانی که خواهان نعمت هستند، اگر از غیر خداوند متعال، نعمت را طلب کنند دچار ذلت و بدبختی خواهند شد؛ درب رحمت الهی برای کسانی که در درگاه خداوند دعا می‌کنند باز است.

وی با اشاره به اینکه برای ارتباط مستمر باخدا باید مال و جاه در مسیر الهی باشد، افزود: خداوند گفتگو با بنده خود را دوست دارد و می‌خواهد بندگان همواره با او ارتباط داشته باشد چراکه صدای توبه گناهکاران را بیشتر از ذکر فرشتگان دوست دارد؛ کسی که دارای نفس کریم باشد، میل شدید نفس او کنترل‌شده و شهواتش شکسته خواهد شد.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه حضرت فاطمه معصومه (س) بانوی شفاعت و کرامت است، تصریح کرد: باید همواره کریم النفس باشیم، ماه‌های «رجب، ذی‌الحجه، ذی‌القعده و محرم» چهار ماه حرام و دارای حرکت و رفتار خاصی است و دعاهای مخصوصی را دارد.

وی تصریح کرد: در شهرستان ما علی‌رغم اینکه افراد مؤمن زیادی وجود دارد، ولی متأسفانه برخی بحث غیبت، دنبال دیگران بودن و... را دنبال می‌کنند که این ضد کرامت است؛ انسان باید برای برادر مسلمان خود آیینه باشد، برکت واقعی در تقوای الهی است.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه امام خمینی می‌فرماید: «آقای خامنه‌ای نعمتی است که خداوند متعال به ما داده است»، گفت: اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی، اتکای به کمک الهی و اعتماد به صدق دعوت خداوند، در صف مخالفان با استکبار بودن، اعتقاد به اراده نیروی مردم، حمایت از محرومان و مستضعفان، اعتماد به استقلال کشور و نفی سلطه‌پذیری استعمارگران، پذیرش افراد مبتنی بر حال فعلی، عقلانیت و اسلام، تأکید بر حفظ وحدت و اصرار بر سازندگی کشور، استفاده از تمام سلیقه‌ها و... ازجمله ویژگی‌های حضرت امام راحل بود.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) در عین اتحاد به وحدت و همدلی از نخبگان جامعه استفاده می‌کرد، گفت: دشمنان و عوامل خارجی و داخلی درصدد تحریف در شخصیت، اندیشه و عملکرد و سلوک مدیریتی امام راحل بود که ایجاد انحراف در انقلاب، زیر سؤال بردن فلسفه انقلاب اسلامی و زیر سؤال بردن سلوک مدیریتی رهبر معظم انقلاب به‌پیش ببرند درحالی‌که دشمنان راه به‌جایی نبردند.

طهماسبی با اشاره به اینکه امام (ره) شخصیتی قاطع و کاملاً قانون‌گرا بود، بیان کرد: در قضیه توقیف کشتی یونانی، جمهوری اسلامی این را مخابره کرد که از منافع ملی ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد و سپاه قهرمان در دفاع از منافع و عزت ملی اقدامات لازم را خواهد کرد و آمریکا باید بداند که ایران ماجراجو نیست ولی مانع ماجراجویی‌ها در خلیج‌فارس می‌گیرد.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه بیداری و هوشیاری، انسجام داشتن، ولایتمداری و جهادی کار کردن ما، زمان مرگ دشمن به شمار می‌رود.

وی با انتقاد و محکوم کردن اقدام موهن جشنواره فیلم کن فرانسه، گفت: فیلم ضد ایرانی «عنکبوت مقدس» این جشنواره، قصد دارد چهره نظام اسلامی را به قول خودش مخدوش نشان دهد، درحالی که باید گفت شما خودتان، مبانی و خانه‌تان عنکبوتی و سست است، نقشه‌های شومی در پشت‌صحنه این چنین جشنواره ها وجود دارد.

طهماسبی گفت: مجلس عراق و الجزایر درزمینه ممنوعیت روابط با رژیم صهیونیستی اقدام مطلوبی انجام دادند؛ هجوم ترکیه به شمال سوریه جنایتی نابخشودنی از اردوغان است.

امام جمعه کوهدشت خطاب به مسئولان گفت: مالیات‌های سنگین از برخی اقشار، مطلوب نیست و باید بررسی شود، نباید فشاری به مردم ضعیف بیاید؛ الحمدالله فرمانداری انقلابی و جهادی برای کوهدشت آمده است که بایستی همه به او کمک کنیم زیر پرچم ولایت و انقلاب امور مردم را به‌خوبی به‌پیش ببریم.

وی گفت: هفته حج را در پیش داریم که بسیار مهم است، اگر خانه خدا تعطیل شود عذاب نازل می‌شود چراکه زمانی خانه خدا خلوت شود حاکم اسلامی می‌تواند از پول بیت‌المال عده‌ای را به حج اعزام کند که حج متوقف نشود.

انتهای پیام /