شنبه 14 مهر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

خبرگزاری تسنیم

معاون روابط کار وزیر کار گفت: در حال اصلاح موادی از قانون بیمه بیکاری با حضور شرکای اجتماعی هستیم که اصلاحات و مصوبات نهایی آن در حال انجام است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (10) قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب 1401 در دستور کار مجلس قرار گرفت.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

محمد رشیدی عضو هیئت رئیسه مجلس در یادداشتی اختصاصی برای باشگاه خبرنگاران جوان به تشریح اقدامات خانه ملت در آستانه فرا رسیدن روز مجلس پرداخت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش آغاز شد و نمایندگان رسیدگی به لایحه دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو را در دستور کار دارند.

وب‌گاه عصر ایران

بنا به گفته تقی رضایی سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن، استان‌هایی مثل کردستان، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام با کمبود زمین مواجه هستند.

خبرگزاری مهر

دقایقی پیش جلسه علنی مجلس آغاز شد و بررسی طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در دستور کار قرار گرفت.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مشتریان نهایی محصولات ایران خودرو امروز 9 آذر 1401 از طریق قرعه‌کشی با حضور نهاد‌های نظارتی انتخاب خواهند شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

صحن علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش آغاز شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

مهدی پازوکی اقتصادد‌ان و استاد دانشگاه علامه در این‌باره به آفتاب‌نیوز گفت: شاید یکی از اساسی‌ترین عوامل رشد قیمت فعلی سکه را بتوان به صورت خلاصه در مفهوم «عدم ثبات اقتصادی» جستجو کرد. وقتی نرخ بهره بانکی 20 درصد و نرخ تورم حداقل 40 درصد، در واقع یعنی ارزش پول در حال کاهش است. سکه و طلا دارای ارزش ذاتی است و هر چه انتظارات تورمی مردم افزایش یابد، میل به خرید سکه نیز رشد می‌کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: از سرگیری واردات خودرو و هزینه یک میلیارد دلاری برای آن با افزایش چند درصدی نرخ ارز در بازار همراه خواهد شد چرا که تقاضا برای ارز را افزایش خواهد داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دولت‌های آقایان خاتمی و روحانی و حتی احمدی‌نژاد در چندماهه اول دولت خود روند تورم را کاهش کردند. در دولت آقای رئیسی، اما این روند معکوس بوده و از همان ابتدا نرخ تورم صعودی شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر انجمن خودروسازان گفت: عرضه خودرو در بورس کالا زمینه خروج خودروسازان از زیان را فراهم می‌کند و قیمت‌های کاذب در بازار نیز تعدیل خواهد شد که برای سراعت بخشیدن به این مهم نیاز است برای ورود خودروهای پُرتیراژ به بورس برنامه‌ریزی شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - در راستای ایجاد هماهنگی میان سیاست‌های مالیاتی و رفاهی، تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای میان معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و سازمان امور مالیاتی امضا شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

به تعویق افتادن واردات خودرو یا به تعویق انداختن عامدانه آن شرایط فعلی بازار را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.