سه‌شنبه 17 مهر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

وب‌گاه خبر آنلاین

جام جم نوشت: پس از انتشار گزارش چند ماه پیش گمرک در خصوص صادرات بنزین ارزان، حالا گزارش‌های جدید نشان می‌دهد دولت سیزدهم هر لیتر بنزین را تقریبا با نصف قیمت منطقه صادر کرده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، برای نخستین بار در کشور روشی برای درمان سرطان‌های حاد خونی کودکان اجرایی شد که حاصل تلاش و همکاری مرکز طبی کودکان و شرکتی دانش‌بنیان است. با استفاده از این روش؛ امید به بهبودی و درمان کودکان مبتلا به سرطان افزایش یافت. امیرعلی حمیدیه استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به...

وب‌گاه خبر آنلاین

بزرگ‌ترین تهدید برای کره‌ی زمین، تغییر کاربری عرصه‌های طبیعی است که روزبه‌روز هم در حال افزایش است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: قیمت تمام شده ساخت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن براساس شاخص تعدیل 1400،6 میلیون و500 هزار تومان است.

وب‌گاه فرارو

سرپرست دبیرخانه کمیسیون ماده 5 شهرداری تهران، مدافع سیاست‌های این کمیسیون در حوزه شهرسازی است. او گفت: کمیسیون ماده 5 با سیاست حل مشکلات شهر و گره‌گشایی از کار مردم، تسهیل در اجرای پروژه‌های عمرانی شهر در شش ماه اخیر یعنی از اول فروردین فعالیت‌هایش را سرعت داده است. همکاران ما و اعضای کارگروه فنی و همین‌طور اعضای کمیسیون با وقت‌گذاری بسیار خوب و با کار‌های شبانه‌روزی به کار سرعت بخشیده؛...

خبرگزاری مهر

چناران فرمانده بسیج سازندگی سپاه شهرستان چناران گفت: بیش از 150 برنامه در هفته بسیج توسط پایگاه‌های مقاومت و در قالب پایگاه محور، حوزه محور و در سطح شهرستان چناران برگزار می‌شود.

خبرگزاری دانا

10 هزار نفر جمعیت بخش ماژان حتی از داشتن یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی محرومند و مسئولان شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راه اندازی اینترنت تلفن همراه برای مردم کوتاهی کرده اند.

خبرگزاری مهر

عضو شورای عالی محیط زیست می‌گوید علاوه بر سازمان جنگل‌ها، سازمان‌های شیلات، وزارت نیرو، شهرداری‌ها و برنامه و بودجه باید تدریجی در سازمان حفاظت از محیط زیست ادغام شوند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سیدمحمد حسینی گفت: تا این لحظه آقای «مهرداد بذرپاش» گزینه اصلی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

می‌توان عنوان کرد که علت اصلی توقف صادرات بنزین و حتی برداشت از ذخایر در برخی از روزهای سال‌جاری، افزایش تردد و حمل و نقل جاده‌ای بود. اما کارشناسان یک علت دیگر را نیز در این امر دخیل می‌دانند و آن علت، افزایش قاچاق بنزین در سال‌جاری است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، لادن رضی کردمحله با اشاره به رویکرد بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست برای عرضه فعالیت‌های دانش بنیان، کارآفرینی‌های سبز و دستاورد‌های محیط زیستی، اظهار داشت: قانون حفاظت خاک که در سال 1398 ابلاغ شده، تکالیفی را برای واحد‌های صنعتی و خدماتی مشخص کرده است. وی افزود: در این قانون تصریح شده که رویکرد واحد‌ها در مرحله اول باید در جهت جلوگیری از...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی ماجدی تا چند سال قبل سفیر ایران در آلمان بود که به اجبار قانون منع به‌کارگیری دوباره بازنشستگان، در دولت روحانی کنار گذاشته شد. او که همچنین قبلا معاون بازرگانی و امور بین‌الملل وزارت نفت بوده، معمولاً در اظهار نظر‌های خود، طرف ایرانی را متهم به عدم تعامل خوب با اروپا و عدم استفاده از فرصت‌ها متهم می‌کند. وی ضمناً در اقدامی مشکوک، چندبار هم به‌جای...

خبرگزاری تسنیم

در حالی طبق ابلاغ وزیر راه و شهرسازی قرار بود پرونده پروژه‌های مسکن مهر سال 1400 بسته شود که واحدهای باقیمانده این طرح با چالش تامین منابع مالی روبرو هستند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سال 1399 میزان صادرات بنزین در برخی از روزهای سال به 45 میلیون لیتر نیز رسید. به عبارتی نزدیک به نیمی از بنزین تولیدی کشور در برخی از روزهای همه‌گیری کرونا صادر می‌شد. این حجم بنزین بسیار قابل توجه بود و برخی منابع می‌گویند که در آن روزها بنزین به بیش از 9 کشور همسایه ارسال می‌شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

بررسی بازار خودرو در ماه آبان نشان می‌دهد که قیمت پرتیراژهای داخلی 10 تا 60 میلیون تومان ظرف این یک‌ماه افزایش یافته است.