پنج‌شنبه 19 مهر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری بنیاد ملی نخبگان و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به منظور تحقق اهداف سند چشم انداز بیست ساله کشور در افق 1404، قوانین و برنامه‌های توسعه اقتصادی - اجتماعی، گسترش و تقویت تعاملات پژوهشی و اجرایی کشور و پیشتازی اقتصاد دانش بنیان به عنوان رکن اساسی در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»...

خبرگزاری مهر

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد که فقط اجازه واردات به خودرویی داده می‌شود که بتواند استانداردهای لازم را اخذ کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

همانطور که می دانید، طی سال های اخیر واردات خودرو به داخل کشور عزیزمان ایران متوقف شده بود که این موضوع افراد بسیاری را مورد آزار قرار می داد و زمینه آزرده خاطر شدن ایرانیان را فراهم می ساخت.

وب‌گاه عصر ایران

پلتفرم دیگری که سرمایه گذاری زیادی روی آن انجام شده اما خانواده محصولات مبتنی بر آن به صورت کامل عرضه نشده، پلتفرم SP سایپا است که قابلیت توسعه محصولات متنوع در کلاس های B و C بر روی آن وجود دارد.

وب‌گاه الف

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: در حال حاضر هماهنگی خوبی بین وزارتخانه‌های نیرو و نفت برای تامین سوخت نیروگاه‌های کشور صورت گرفته است.

خبرگزاری تسنیم

مقام مسئول شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان"ایران در نگهداری و تعمیر تجهیزات فرودگاهی حرف اول منطقه را می‌زند"گفت: کشور در نگهداری تجهیزات خاص هوانوردی خودکفا شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

یک کارشناس بازار کار گفت: وزارتخانه‌ای که دبیری شورای عالی اشتغال را برعهده دارد و هماهنگ‌کننده اصلی اشتغال در کشور است و مسوول روابط کار و پیگیری‌های لازم در حوزه اشتغال بوده، بیش از 5، 6 ماه وزیر نداشته است. بنابراین چطور این ادعا مطرح می‌شود که شغل ایجاد شده است؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز

شرکت ایران خودرو دیزل که در ماه های اخیر با فروش بالای خود نظر فعالان بازار سرمایه را به خود جلب کرده بود، در ماه گذشته با انتشار صورت های مالی شش ماهه سال جاری نشان داد که رشد 727 در سود خالص شش ماهه خود را یدک می کشد. این شرکت در مهر ماه نیز با فروش 14 برابری به نسبت مهر سال 1400 از تداوم روند درآمد زایی خود خبر داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

گروه صنعتی ایران‌خودرو دو طرح فروش فوق‌العاده و پیش فروش یک‌ساله محصولات خود را برای سه گروه متقاضیان عادی، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و متقاضیان طرح نوسازی خودروهای فرسوده به اجرا گذاشته است.

خبرگزاری تسنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه اصلاح قانون اسقاط خودرو باید به گونه‌ای پیش برویم که نتیجه آن تعطیلی اسقاط در کشور نباشد و یا پولی که برای اسقاط است به جاهای مختلف نرود و یا صندوق به جایی نرود که تعارض منافع ایجاد شود.

خبرگزاری دانشجو

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید به گونه ای پیش برویم که اسقاط خودرو در کشور تعطیل شود، گفت: مجلس باید علاوه بر خط تولید و مسائل زیست محیطی، به مردمی که توان خرید موتور 40 میلیونی را از دست داده‌اندنیز توجه کند.