دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

طبیعت و محیط زیست

طبیعت و محیط زیست

خبرگزاری مهر

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، به برخی تخلفات و ترک فعل‌های دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف قانونی خود در قبال مناطق روستایی و عشایری اشاره شد.

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس ضمن قرائت گزارش کمیسیون اصل 90 در خصوص تخلفات و ترک فعل های حوزه روستایی، گفت: زیرساخت‌های توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به دلیل کاهش روز افزون جمعیت روستایی و عشایری در خطر است.

وب‌گاه گسترش

وزیر جهاد کشاورزی گفته است اگر میزان تقاضای محصولی بیش از عرضه باشد قاعدتا شاهد تفاوت قیمت از در کارخانه تا بازار خواهیم بود که هم اکنون این مسئله برای تراکتور وجود دارد.

خبرگزاری مهر

عضو شورای شهر تهران گفت: زمان پلاک گذاری یکصد اتوبوس وارد شده به شهر طولانی شده است و در شرایطی که آلودگی هوا یکی از معضلات است گفت توسعه حمل و نقل می‌تواند در کاهش این آلودگی اثرگذار باشد.

وب‌گاه گسترش

فاطمه امیراحمدی روزنامهنگار

وب‌گاه گسترش

به‌منظور پیش‌بینی وضعیت صنعت خودرو در کشور لازم است چالش‌های موجود در این صنعت، شناسایی و بررسی شوند، چراکه برآیند این بررسی تعیین می‌کند در نهایت صنعت خودرو مسیر کنونی را ادامه دهد یا در تلاش برای بهبود وضعیت خود، راه‌های دیگری را امتحان کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تیمی در سازمان مدیریت بحران شهرداری برای ارزیابی پایداری ایمنی ساختمان‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه تشکیل شد.

خبرگزاری مهر

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از برنامه ریزی به منظور بهسازی روکش آسفالت مقاطعی از بزرگراه شهید خرازی تا پایان سال جاری خبر داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در 24 ساعت گذشته شهرستان سراب با دمای منفی 23 درجه سانتی گراد سردترین شهر کشور شد.

خبرگزاری مهر

عضو شورای شهر تهران گفت: وظیفه نظارتی شورای شهر حکم می‌کند که بگوییم حفظ شرکت کنترل کیفیت هوا و نگهداری و غنی سازی فعالیت‌های آن از وظایف ما است.

وب‌گاه خبر آنلاین

یورونیوز نوشت: براساس مطالعه‌ای جدید، اجاق‌های گازی با نقض آستانه آلودگی هوا در خانه خطر ابتلا به مشکلات سلامتی برای کودکان را افزایش می‌دهند.

وب‌گاه مشرق نیوز

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به کاهش دمای هوای استان با ورود توده هوای سرد قطبی گفت: شب گذشته دمای هوا در چالدران به 15 درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید.

خبرگزاری فارس

وب‌گاه عصر ایران

بارش برف طی 2 روز گذشته در این استان موجب بسته شدن راه ارتباطی 10 روستای واقع در مناطق کوهستانی شهرستان‌های هشترود، بستان آباد، چاراویماق، سراب، مراغه و اهر و تعطیلی یا غیر حضوری شدن مدارس در برخی شهرهای استان شده بود.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توضیحات وزیر علوم پیرامون اقدامات صورت گرفته برای تقویت آموزش مهارت های کاربردی و ارتقای علمی و ارزشی دانشگاه ها قانع شدند.

وب‌گاه فرارو

به علت برودت هوا، مدارس تمامی مقاطع تحصیلی استان گلستان در دو روز آینده به صورت غیرحضوری و در بستر پیام‌رسان "شاد" برگزار خواهد شد. امتحانات نهایی طبق برنامه و به صورت "حضوری" برگزار می‌شود.