یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

طبیعت و محیط زیست

طبیعت و محیط زیست

وب‌گاه الف

نائب رئیس شورای شهر تهران از وضعیت آلودگی هوا انتقاد کرد و گفت: آلودگی هوای تهران سیاسی نیست.

وب‌گاه فرارو

هر ساله در تهران کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای تهران در روز‌های آلوده تصمیماتی برای کاهش بار آلودگی هوا می‌گیرد از جمله ممنوعیت تردد شبانه کامیون‌ها در تهران و ممنوعیت فعالیت واحد‌های تولید شن و ماسه و کارخانه‌های سیمان. بنا به اظهارات سعید محمودی مدیرکل سابق اداره کحیط زیست استان تهران این تصمیمات به درستی اجرا نمی‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

نائب رئیس شورای شهر تهران از وضعیت آلودگی هوا انتقاد کرد و گفت: آلودگی هوای تهران سیاسی نیست.

خبرگزاری تسنیم

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز بار دیگر به موضوع آلودگی و راهکارهای آن، دستور ویژه رئیس‌جمهور به 6 وزیر در ارتباط با این مسئله و بحث ادغام "شرکت کنترل کیفیت هوا" با "اداره محیط زیست شهر تهران" پردختند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

با مجاهدت‌های شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان (عج)، چهار تیم سازمان جاسوسی موساد در داخل کشور شناسایی و دستگیر شدند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

لایه اوزون، یک لایه طبیعی گاز است که در استراتوسفر، دومین لایه در جو زمین قرار دارد. این لایه، از سیاره ما در برابر تشعشعات مضر عامل سرطان پوست، آب مروارید و آسیب‌رسانی به محصولات کشاورزی محافظت می‌کند.

وب‌گاه فرارو

اجاق‌های گازی همچنین مونوکسیدکربن و سایر آلاینده‌هایی را تولید می‌کنند که می‌توانند اثرات شدید سلامتی در کودکان و به ویژه بیماری‌های ریوی در آن‌ها ایجاد کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مدیرعامل خبرگزاری قوه قضاییه در توئیتر نوشت: پرونده ای با عنوان اتهامی جاسوسی برای عیسی کلانتری تشکیل نشده است.

خبرگزاری مهر

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، به برخی تخلفات و ترک فعل‌های دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف قانونی خود در قبال مناطق روستایی و عشایری اشاره شد.

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس ضمن قرائت گزارش کمیسیون اصل 90 در خصوص تخلفات و ترک فعل های حوزه روستایی، گفت: زیرساخت‌های توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به دلیل کاهش روز افزون جمعیت روستایی و عشایری در خطر است.

وب‌گاه گسترش

وزیر جهاد کشاورزی گفته است اگر میزان تقاضای محصولی بیش از عرضه باشد قاعدتا شاهد تفاوت قیمت از در کارخانه تا بازار خواهیم بود که هم اکنون این مسئله برای تراکتور وجود دارد.

خبرگزاری مهر

عضو شورای شهر تهران گفت: زمان پلاک گذاری یکصد اتوبوس وارد شده به شهر طولانی شده است و در شرایطی که آلودگی هوا یکی از معضلات است گفت توسعه حمل و نقل می‌تواند در کاهش این آلودگی اثرگذار باشد.

وب‌گاه گسترش

فاطمه امیراحمدی روزنامهنگار

وب‌گاه گسترش

به‌منظور پیش‌بینی وضعیت صنعت خودرو در کشور لازم است چالش‌های موجود در این صنعت، شناسایی و بررسی شوند، چراکه برآیند این بررسی تعیین می‌کند در نهایت صنعت خودرو مسیر کنونی را ادامه دهد یا در تلاش برای بهبود وضعیت خود، راه‌های دیگری را امتحان کند.