چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

طبیعت و محیط زیست

طبیعت و محیط زیست

وب‌گاه فرارو

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: ممنوعیت فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، تردد حداقلی گروه‌های حساس از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی، عروقی و تنفسی و سالمندان و همچنین استفاده از ماسک‌های مناسب همچون N 95 برای روز‌هایی که شرایط هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد باید مورد توجه قرار گیرد.

وب‌گاه 55 آنلاین

با توجه به تشدید آلودگی هوای تهران در دو روز گذشته، کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران از لحظاتی پیش در محل استانداری تهران تشکیل جلسه داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

نایب رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با اشاره به افزایش 50 درصدی نرخ گوجه فرنگی نسبت به هفته گذشته، گفت: قیمت گوجه فرنگی همواره در ماه‌های آبان و آذر افزایشی می‌شود و از آنجایی‌که در سال جاری بارندگی‌های پاییزه دیرتر از زمان همیشگی انجام شد از این‌رو افزایش نرخ گوجه فرنگی نسبت به سال‌های گذشته دیرتر اتفاق افتاد.

وب‌گاه مشرق نیوز

معاون هماهنگی امور استانی استانداری تهران مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران را اعلام کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

خبرگزاری مهر

کارگروه برنامه‌ریزی تولید گوشت مرغ کشور پیش بینی کرد با چهار مصوبه جدید درباره افزایش تولید مرغ، قیمت این محصول طی هفته‌های آینده دوباره کاهش می‌یابد.

خبرگزاری مهر

اصفهان - شاخص کیفی هوای اصفهان امروز بیست و دوم آبان ماه در وضعیت قابل قبول ثبت شد.

خبرگزاری مهر

شهردار تهران گفت: برای واردات اتوبوس‌های دست دوم خارجی از شورای عالی امنیت ملی مجوزهایی دریافت شده است.

خبرگزاری تسنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه اصلاح قانون اسقاط خودرو باید به گونه‌ای پیش برویم که نتیجه آن تعطیلی اسقاط در کشور نباشد و یا پولی که برای اسقاط است به جاهای مختلف نرود و یا صندوق به جایی نرود که تعارض منافع ایجاد شود.

وب‌گاه فرارو

رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوا دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: موضوعی که ناسا در مورد تشکیل ابر متان در جنوب شهر تهران مطرح کرده است؛ با توجه به منبعی که در آنجا موجود است به لحاظ منطقی این امکان وجود دارد که گاز‌های گلخانه‌ای از جمله متان به صورت جدی در آن منطقه وجود داشته باشد اگرچه هنوز مطالعاتی در خصوص غلظت آن وجود ندارد و نمی‌توان میزان آن را سنجید. به تازگی درخواست‌هایی از سوی شهرداری...

خبرگزاری تسنیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به آلودگی هوای شهر تهران از ممنوعیت فعالیت‌های ورزشی در فضای باز در پی تشدید آلودگی هوا خبر داد.

خبرگزاری دانا

چپردار گفت: یکی از چالش‌ها و معضلات استان البرز مدیریت زباله‌های عفونی و موضوع مرکز حلقه دره است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

با توجه به تشدید آلودگی هوای تهران در دو روز گذشته، کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران از لحظاتی پیش در محل استانداری تهران تشکیل جلسه داد.

وب‌گاه گسترش

جولان آلاینده‌ها در جو پایتخت از عصر روز پنج شنبه آغاز شد و در برخی از ساعات شب هنگام شاخص کیفیت هوا به محدوده اضطرار (بالای 150) رسید. روز جمعه نیز شاخص کیفیت هوا در تمام ساعات هوای آلوده را گزارش می‌کرد؛ طوری‌که شاخص کیفیت هوای 24ساعت منتهی به صبح این روز 129 (ناسالم برای گروه‌های حساس) محاسبه شد.

وب‌گاه عصر ایران

در سال 99 پنج هزار و 609 شهروند تهرانی به‌دلیل تنفس هوای آلوده به ریزذرات معلق جان خود را از دست داده اند. این گزارش همچنین درباره ارتباط بین شیوع کرونا و مرگ‌ومیر ناشی از آن با آلودگی هوا توضیح داده است.