پنج‌شنبه 19 مهر 1403

طرح سپاس از جانبازان زنجان به صورت تلفنی اجرا می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح سپاس از جانبازان زنجان به صورت تلفنی اجرا می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: با توجه به فرا رسیدن چهارم شعبان (10 فروردین)، سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز، امسال طرح سپاس از جانبازان این استان در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به صورت تلفنی اجرا می‌شود.

علی کاظمی شامگاه شنبه در هفتمین جلسه مبارزه با شیوع ویروس کرونای بنیاد شهید استان زنجان اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی، افزایش خدمات غیرحضوری، فضاسازی سطح شهر به مناسبت گرامیداشت روز جانباز، ارسال پیام تبریک به جانبازان معزز، انتشار کلیپ‌های کوتاه از رشادت و ایثارگری جانبازان در دفاع از میهن، هماهنگی با صداوسیما جهت معرفی دستاوردهای جانبازان و جانبازان موفق و کارآفرین برای گرامیداشت روز جانباز در این استان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: حضور مسؤولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در برنامه‌های تلویزیونی جهت اعلام برنامه‌های روز جانباز، پاسخگویی به مسائل و مشکلات جانبازان از طریق سامانه تلفنی 1616 در راستای ارتباط دوسویه با جانبازان و استفاده از ظرفیت ادارات در تجلیل از جانبازان نیز بخش دیگری از برنامه‌های پیش‌بینی شده این روز است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تاکید کرد: پیگیری و اجرای مصوبات جلسات گذشته در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از جمله تامین اقلام مورد نیاز بهداشتی و ضدعفونی‌کننده جهت توزیع بین جانبازان معزز شیمیایی و در معرض خطر استان ضروری است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان زنجان، اظهار داشت: پیش‌بینی و تقسیم مسؤولیت در حوزه‌های مختلف در شرایط خاص، آمادگی پدافند غیرعامل، رعایت بیش از پیش موازین بهداشتی و ارائه خدمات به جامعه هدف در ایام اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با حضور یک‌سوم نیروها الزامی است.

کاظمی خاطرنشان کرد: جانبازان سرافراز کشور، الگوهای عملی در ترویج ایثار و از خود گذشتگی هستند.

توزیع بسته‌های بهداشتی در بین جانبازان شیمیایی و در معرض خطر، برنامه‌ریزی برای اجرای طرح سپاس تلفنی، برنامه‌ریزی جهت تحقق شعار سال و اولویت‌بندی برنامه‌های سال جدید از دیگر مباحث مطرح‌شده در این جلسه بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت فرا رسیدن روز جانباز، گفت: چهارم شعبان مصادف با ولادت حضرت ابوالفضل (ع) نوشته شده که راه و رسم عاشقی و شیوه جانبازی را به جهانیان آموخت و چه زیبا این روز به نام «روز جانباز» نامگذاری شده است.

وی اظهار داشت: واژه جانباز، یادآور حماسه دلاورمردانی است که با لبخند خود بر زخم‌های ناشی از اصابت تیر و ترکش، نام زیبای عباس (ع) را در کربلا زنده کردند و در عمل وفاداری، خود را به ولی زمان‌شان به اثبات رساندند.

کاظمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان زنجان نیز به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی، هفت هزار جانباز سرافراز با تاسی از امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) به عنوان نمودهای حقیقی ایثار در دوران دفاع مقدس، جان خود را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده و آرامش و امنیت را برای کشور عزیزمان به ارمغان آوردند.

استان زنجان، سه هزار شهید، هفت هزار جانباز و 586 آزاده دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*