چهارشنبه 18 مهر 1403

طرح یاوران حسینی درفضای مجازی مدارس البرز آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح یاوران حسینی درفضای مجازی مدارس البرز آغاز شد

کرج - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: طرح یاوران حسینی به یاد شهید سردار حاج «قاسم سلیمانی» در فضای مجازی مدارس این استان آغاز شد.

فرشته فهمیده روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: شهید سردارحاج قاسم سلیمانی بنیانگذارعتبات عالیات بود که توانست درجریان سازی محبت به اهل بیت (ع) درجامعه نقش موثری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: فلسفه طرح یاوران حسینی درمدارس نیز همین جریان سازی است تا دانش آموزان محبت به اهل بیت (ع) را درسنگر علم و دانش در قالب یک برنامه گروهی و منسجم بیاموزند.

فهمیده بیان داشت: فرآیند تعلیم و تربیت به دلیل شیوع ویروس کرونا درفضای مجازی جریان دارد لذا امسال برنامه ها و اهداف این طرح مهم فرهنگی - معنوی برای دانش آموزان دربسترشبکه شاد ارائه می شود.

وی رویکرد طرح یاوران حسینی برای دانش آموزان درفضای مجازی را تربیتی و مشارکت جویی دراهدا کمک های داوطلبانه به ستاد عتبات وعالیات استان البرزذکر کرد.

فهمیده ادامه داد: دوستی با سالار شهیدان، مشارکت و جامعه پذیری و تعمیق باورهای دینی از جمله اهداف این طرح فرهنگی و مذهبی است.

وی ترویج فرهنگ عاشورایی در بین دانش آموزان و خانواده ها را از دیگراهداف مهم این طرح برشمرد.

وی گفت: این طرح هر ساله با مشارکت حدود 300 فرهنگی در مدارس البرز با عنوان رابطین عتبات و عالیات به اجرا در می آید تا دانش آموزان با این قیام ارزشمند و ماندگار آشنایی لازم را پیدا کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرزعنوان کرد: هرسال در بین دانش آموزان و فرهنگیان این استان، پاکت های کمک به ساخت و بازسازی عتبات عالیات توزیع می گردید که این مهم به دلیل تعطیلی مدارس به صورت اعلام شماره حساب و یا انتقال کارت دردستور کاری قرارمی گیرد تا کمک ها و نذورات مردمی برای بازسازی عتبات عالیات درحوزه آموزش و پرورش جمع آوری شود.

وی نقش قیام عاشورای حسینی را در پایداری دین مبین اسلام و تقویت روحیه دینی، معنوی، امر به معروف و نهی از منکر و جهادی در بین مسلمانان بسیار مهم دانست ویادآورشد: درسال تحصیلی گذشته دانش آموزان و فرهنگیان البرز مشارکت خوبی دراجرای طرح یاوران حسینی داشتند.

فهمیده تاکید کرد: مشارکت در طرح یاوران حسینی یک فعالیت دلی است که نیاز به بخشنامه در مدارس ندارد که باید برای گسترش این طرح تربیتی در بین جامعه هدف از ظرفیت ها ی زیادی که در عرصه تعلیم و تربیت وجود دارد استفاده کرد.

استان البرز 500 هزار دانش آموز و 24 هزار فرهنگی دارد.

*س_برچسب‌ها_س*